printlogo


کد خبر: 246573تاریخ: 1401/2/22 00:00
بازی رفت پرچم‌های سرخ ممنوع شد،‌ دیدار برگشت تماشاگران‌تان نیایند
پرسپولیس گفته بود تلافی می‌کند!

بازی پرسپولیس – سپاهان بدون حاشیه برگزار نخواهد شد و همواره ماجراهای عجیب و غریبی به دنبال دارد. بعد از تعیین شهر میزبان این مسابقه و البته اینکه مجوز حضور تماشاگران در این بازی صادر شده حالا بحث حضور تماشاگران سپاهانی در این بازی داستان تازه‌ای به وجود آورده و یک اظهار‌نظر از معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس واکنش‌هایی به دنبال داشته که البته ریشه در ماجراهای بازی رفت دارد.
 
محمدی: سپاهان تماشاگر نخواهد داشت
دیروز محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «طبق برنامه‌ریزی‌ها و صورتجلسه‌ای که در بازی رفت وجود دارد، ۹۰ درصد سکو‌ها در اختیار ما و ۱۰ درصد در اختیار هواداران سپاهان خواهد بود. طبق صورتجلسه‌ای که در بازی رفت توسط ما و سپاهانی‌ها امضا شده هیچ هوادار سپاهانی در بازی برگشت حق حضور در ورزشگاه را ندارد. با اینکه طبق اعلام حضور تماشاگران ۹۰ به ۱۰ درصد است، اما نهایتاً ۱۰ درصد جایگاه هواداران سپاهان در ورزشگاه خالی خواهد ماند و فقط هواداران پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند.»
 
مهدی: کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد
در واکنش به این مصاحبه سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات گفت: «در مورد این موضوع باید به کمیته انضباطی بروند و آنجا تصمیم‌گیری شود. موارد و مستنداتی که دارند قابل احترام است اما در این رابطه کمیته انضباطی باید تصمیم بگیرد.»
وی افزود: «البته من نباید پاسخ مصاحبه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهم اما بر اساس مستنداتی که دارند می‌توانند درخواست کتبی بدهند. ما به کمیته انضباطی ارسال می‌کنیم و این کمیته نیز به قید فوریت تصمیم‌گیری و اعلام می‌کند. ما نمی‌توانیم در این مورد تصمیم بگیریم.»
مهدی در خصوص نظر سازمان لیگ به عنوان مجری مسابقه گفت: «بر اساس قانون و ابلاغی که داشتیم، شرایط برگزاری بازی با حضور تماشاگران به صورت 90 به 10 است. مغایر با آن اگر نکته یا موضوعی است باید ارائه شود و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به ما اعلام کنند. کمیته مسابقات مجری اوامر است.»
 
فتاحی: در مورد تعداد هوادار صحبت نکرده بودیم
رضا فتاحی هم در واکنش به ادعای محمد محمدی گفت: «در بازی رفت صحبت از این بود که برای نصب پرچم‌ها و بنرها ظرفیت ورزشگاه به صورت 50-50 تقسیم شود که ما مخالفت کرده و اعلام کردیم باید طبق قانون باشد. در نهایت با نظر غلامرضا سلیمانی ناظر مسابقه قرار شد ظرفیت کل ورزشگاه برای نصب پرچم و بنر در اختیار ما قرار بگیرد و پشت دروازه تیم میهمان را خالی بگذاریم. اصلاً صحبت و بحثی در مورد تعداد هواداران نبوده است.» مدیر تیم سپاهان گفت:‌ «نمی‌دانم این کارها و حرف‌ها برای چیست؟ با این کارها نمی‌توان فالوئر گرفت. همان‌طور که محرم نویدکیا گفت هر کاری می‌کنیم رابطه این دو باشگاه خوب شود اما برخی با اقدامات‌شان اجازه این کار را نمی‌دهند. این کارها به جز بالا بردن تنش بین هواداران دو تیم، هیچ ثمری ندارد و متأسفانه فقط رابطه دو باشگاه را خراب می‌کند.»
 
پرسپولیس دنبال تلافی اتفاقات بازی رفت
اما آنچه پرسپولیسی‌ها پیش گرفته‌اند در تلافی رفتار سپاهانی‌ها در بازی رفت است. قبل از بازی رفت دو تیم، برخلاف همیشه محرم نوید‌کیا و یحیی گل‌محمدی سعی داشتند این بازی بدون حاشیه برگزار شود اما هر چقدر که مربیان دو تیم سعی کردند از حواشی بازی کم کنند باز هم اتفاقاتی افتاد که این مسابقه قبل از سوت شروع بازی دچار حواشی شد. جدا از شیطنت سپاهانی‌ها در انتشار پوستر بازی که ستاره لوگوی پرسپولیس را حذف کرده و از تصویر بازیکنان قدیمی پرسپولیس و آنهایی که در تیم سپاهان بازی می‌کنند، استفاده کرده بودند (سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو) روز بازی سپاهانی‌ها اجازه ندادند 10 درصد سکوها به کانون هواداران پرسپولیس و طرح‌های آنها اختصاص یابد.
البته شب قبل از بازی با سپاهان، نماینده‌های پرسپولیس در خصوص واگذاری امتیاز صد درصدی سکوهای ورزشگاه محل بازی به تیم حریف اعتراض کردند و خواستار آن شدند که قانون 90 به 10 اجرا شود. اتفاقاً غلامرضا سلیمانی، نماینده فدراسیون و ناظر بازی هم با تأیید این درخواست، مصوب کرد که چند ساعت قبل از شروع بازی این مسأله حل شود اما روز برگزاری مسابقه وقتی مسئولان پرسپولیس پیگیر این موضوع شدند، مسئولان سپاهان مخالفت خود را بر خلاف آنچه در جلسه هماهنگی مقرر شده بود، اعلام کردند و خواستار در اختیار داشتن صد درصد سکوها شدند که همین اتفاق هم افتاد و اجازه ندادند حتی یک بنر و پرچم از پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک نصب شود.
این مسأله در روز مسابقه رفت مورد اعتراض مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. آنها گفتند نمایندگان کانون هواداران باشگاه‌شان از ساعت ۸:۳۰ صبح در ورزشگاه آماده اجرای طرح هواداری بودند اما سپاهان 10 درصد سکوهای مربوط به پرسپولیس را خالی نکرد و سازمان لیگ هم نسبت به اجرای قانون و حفظ حقوق قانونی پرسپولیس اقدامی انجام نداد. در نهایت باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت این موضوع صورتجلسه شود و متقابلاً در بازی برگشت در هر جایی و تحت هر شرایطی، چه با حضور تماشاگران و چه بدون حضور آنها صد درصد سکوها در اختیار پرسپولیس خواهد بود.
موضوع فوق را دیروز فتاحی مدیر تیم سپاهان هم تأیید کرد و حالا پرسپولیسی‌ها با استناد به همین صورتجلسه می‌خواهند رفتار سپاهانی‌ها در بازی رفت را با راه ندادن تماشاگران سپاهان در بازی شنبه شب به ورزشگاه تلافی کنند که باید دید موفق خواهند شد یا خیر.

Page Generated in 0.0055 sec