printlogo


کد خبر: 246571تاریخ: 1401/2/22 00:00
واکنش

نیاز پرسپولیس به هافبکی سختگیر مثل کمال
جایگزین اسدی یا نیمکت‌نشین در سومین بازی متوالی؟
پرسپولیس در نیمه نخست بازی با ذوب آهن در مرکز میدان به وضوح مشکل داشت. در این بازی هم رضا اسدی عقب‌تر از میلاد سرلک به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفته بود اما با توجه به کندی‌اش و اینکه اصلاً بازیکنی تخریب‌چی نیست نتوانست در توپگیری‌ها و قطع کردن ارتباط بازیکنان ذوب موفق عمل کند و حریف در ضدحملات و حملات سریع براحتی خط دفاع پرسپولیس را تحت فشار می‌گذاشت تا اینکه اسدی بین دو نیمه از بازی بیرون رفت.
در این بازی مرکز میدان پرسپولیس آنقدر مشکل داشت که به نظر می‌رسید یحیی در نیمه دوم از کمال کامیابی‌نیا استفاده کند ‌اما با تعویض اسدی، سرلک تبدیل به هافبک دفاعی شد و پهلوان در مرکز زمین قرار گرفت تا شجاعی و امیری در جناح چپ حاضر شوند.
با وجود این بازی با سپاهان در پیش است و مشخص نیست کمال کامیابی‌نیا به ترکیب اصلی برگردد یا خیر. کمال در بازی رفت با سپاهان گل زد اما بعد از اینکه در میانه نیمه دوم بازی حذفی مقابل آلومینیوم از ترکیب اصلی بیرون آمد در دو بازی اخیر مقابل پیکان و 
ذوب آهن اصلاً بازی نکرده است. جالب اینکه یحیی در دقایق پایانی بازی با پیکان به محمد شریفی میدان داد اما از کمال استفاده نکرد.
با وجود این باید دید در مصاف با تیم قدرتمند سپاهان آیا کامیابی‌نیا به ترکیب اصلی باز خواهد گشت یا باز هم زوج اسدی - سرلک را در زمین می‌بینیم اما آنچه مشخص است اینکه پرسپولیس در این بازی نیاز به هافبکی سختگیر، دونده و تلاشگر دارد و اگر کمال در فرم بدنی و فنی خوبی باشد گزینه بهتری برای این مسابقه به حساب می‌آید. با وجود این اصلاً مشخص نیست که کمال در سیرجان برای سومین بازی متوالی نیمکت نشین خواهد شد یا فیکس می‌شود تا مثل بازی رفت دنبال گل پیروزی تیمش باشد.
 
 
شجاعی بی‌رقیب به سپاهان رسید
دوباره پاس گل می‌دهد؟
علی شجاعی در بازی با ذوب آهن به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و برعکس بازی با هوادار و آلومینیوم که اصلاً شرایط خوبی نداشت در این بازی مثبت و مؤثر کار کرد. البته شاید یکی از دلایلش این بود که این بار به جای استفاده از این بازیکن در پست مدافع چپ از او به عنوان هافبک چپ بهره گرفتند. شجاعی در نیمه دوم بازی با ذوب آهن چندین بار صاحب توپ شد، چند کار ترکیبی خوب انجام داد و چند ارسال خطرناک هم داشت ضمن اینکه نزدیک بود با ضربه‌ای تماشایی گلزن این مسابقه هم لقب بگیرد اما در روز ناامیدکننده پرسپولیس او یکی از اندک امیدواری‌های این تیم در فولادشهر بود.
حالا شجاعی در حالی به بازی سپاهان رسیده که احتمالاً باید مدافع چپ تیمش در این مسابقه باشد چرا که امیری دوباره مصدوم شده و بعید است سعید آقایی هم به این بازی برسد اما سؤال اینجاست که شجاعی همان عملکرد مثبت را در پست غیر تخصصی هم می‌تواند ارائه کند یا نه؟
از قضا شجاعی تا کنون دو بار مقابل سپاهان فیکس بوده که یک بار برایش بدیمن بود اما بار دیگر خوش‌یمن. در بازی برگشت فصل قبل او به جای آقایی محروم در پست دفاع چپ به میدان رفت اما در برخورد شدیدی که داشت از ناحیه کتف بشدت مصدوم شد و بازی‌های آخر فصل را از دست داد. با این حال او در بازی رفت و در شرایطی که باز هم خبری از آقایی نبود در اراک به عنوان دفاع چپ به میدان رفت که نمایش خوبی داشت و پاس گل سه امتیازی تیمش را به کمال داد. با این شرایط باید دید شماره 23 پرسپولیس در بازی با سپاهان چه خواهد کرد و در مصاف با دانیال اسماعیلی‌فر موفق خواهد بود یا خیر.

 


Page Generated in 0.0049 sec