printlogo


کد خبر: 246556تاریخ: 1401/2/22 00:00
مجیدی در نقطه آغــــاز یک پایــــان!

رضا حمیدی  
 
شمارش معکوس برای فرهاد مجیدی آغاز شده تا او در نقطه شروع یک ماجراجویی تازه قرار بگیرد. فرهاد اگر تا پیش از قهرمانی با استقلال در لیگ یک مربی کم‌تجربه و فاقد عقبه کاری شناخته می‌شد، بی‌تردید بعد از قهرمان کردن استقلال در لیگ بیست و یکم به یک چهره مهم و اثرگذار در باشگاه استقلال تبدیل خواهد شد و از این پس او را به‌عنوان یک مربی سرد و گرم چشیده و کارآزموده خطاب خواهند داد.
مجیدی به جز فصل جاری که از هفته‌های آغازین امیدوارانه ظاهر شد، در باقی فصول که به‌عنوان سرمربی برگزیده شد، هیچ گاه نتوانست شیوه‌ای از مربیگری را در این باشگاه بنا کند که اعتماد عمومی به او جلب شود. فقدان گزینه‌های مناسب، ناکامی مردانی که به‌عنوان سرمربی برگزیده شدند و البته محبوبیتی که از او همچنان به جا مانده بود، سبب شد هواداران استقلال در لیگ جاری نیز به او اعتماد کنند.
این اعتماد اما آخرین تکیه به سرمربی استقلال بود و بی‌شک اگر فرهاد نمی‌توانست با استقلال به جایگاهی رفیع در فوتبال ایران دست یابد باید برای همیشه با این باشگاه خداحافظی می‌کرد.
مجیدی اما به هرشکل ممکن توانست استقلال را به جایگاهی برساند که اکنون به‌عنوان مدعی نخست قهرمانی محسوب می‌شود و اگر از آن اتفاقات نادر در فوتبال ایران رخ ندهد، بزودی او صاحب جام قهرمانی این بار در کسوت مربی خواهد شد.
موقعیتی که جایگاه او را در استقلال میان هوادارانش که هشت فصل پی درپی ناکامی تجربه کرده بودند، محکم‌تر خواهد کرد و او در فصول آتی نیز می‌تواند به‌عنوان سرمربی در همین جایگاه جلوس کرده و احتمالاً جام‌های تازه‌ای را به ارمغان بیاورد.
مجیدی البته برای رسیدن به چنین نقطه‌ای حمایت حداکثری مدیران باشگاه و تلاش دسته جمعی بازیکنان را نیز پشت خود داشته اما نباید از حق گذشت که اصرار او به تمام کردن مأموریت نیمه کاره‌اش در استقلال و تصاحب جام قهرمانی تا چه اندازه در رسیدن به چنین موقعیتی اثر‌گذار بوده است.
چهار میدان مهم تا پایان لیگ باقی مانده و همین حالا اگر مجیدی از 12 امتیاز باقی مانده صاحب شش امتیاز هم شود، با اتکا به تفاضل گل قهرمانی‌اش قطعی خواهد بود. دستیابی به نیمی از امتیازات باقی مانده برای این استقلال که در فاز دفاعی تیمی سختکوش محسوب می‌شود نمی‌تواند دشوار باشد.
استقلال با کمی اقبال و از خودگذشتگی در بازی‌های آتی می‌تواند به آنچه هشت فصل در حسرتش بوده دست یابد و این مجموعه تبدیل به مردانی تاریخ‌ساز در این باشگاه شوند و فرهاد مجیدی نیز به مردی اسطوره‌ای در این باشگاه تبدیل شود.

Page Generated in 0.0059 sec