printlogo


کد خبر: 246548تاریخ: 1401/2/22 00:00
تاتنهام – آرسنال، 23:15
جنگ سهمیه در دربی شمال لندن

دربی شمال لندن می‌تواند سرنوشت دو تیم تاتنهام و آرسنال در این فصل را تعیین کند. این بازی در ورزشگاه تاتنهام برگزار می‌شود.
توپچی‌ها در حالی پا به میدان می‌گذارند که چهار امتیاز بیشتر از رقیبشان دارند. اگر آرسنال در خانه تاتنهام پیروز شود، ضربه سختی به رویاهای تاتنهام و آنتونیو کونته برای حضور در لیگ قهرمانان وارد می‌شود.
دیدار دو تیم قرار بود چهار ماه پیش برگزار شود، اما مصدومان پرشمار آرسنال، حضور بازیکنان این تیم در جام ملت‌های آفریقا و ابتلای بازیکنان به کووید-19 باعث به تعویق افتادن آن شد. اما مردان آنتونیو کونته حالا آماده‌تر از آن هنگام هستند و خریدهای زمستانی این تیم اعتماد به نفس لازم را کسب کرده‌اند.
تاتنهام در ماه آوریل نتایج خوبی نگرفت، اما بعد از آن توانست لسترسیتی را ببرد و بعد هم نوار 12 پیروزی پیاپی لیورپول در آنفیلد را با کسب یک تساوی پاره کرد. کونته از این نگران است که تیمش در هفت دیدار خانگی اخیر در لیگ برتر، تنها یک بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و در هر چهار دیدار اخیر خانگی، یک گل خورده است. این مربی ایتالیایی خاطرات خوبی هم از رویارویی با آرسنال ندارد. او به‌عنوان مربی هشت بار رودرروی آرسنال قرار گرفته و تنها یک برد داشته است.
مردان میکل آرتتا با پیروزی در خانه تاتنهام می‌توانند صعودشان به لیگ قهرمانان را قطعی کنند و این دستاورد مهمی برای این مربی خواهد بود. آرسنال در دوران عید پاک سه باخت پیاپی داشت ولی سپس چهار برد پشت سر هم برابر چلسی، منچستر یونایتد، وستهم و لیدز یونایتد کسب کرد و حالا سرنوشت صعود به لیگ قهرمانان در دست این تیم است. در این صورت آرسنال برای اولین بار بعد از فصل 16-2015، به لیگ قهرمانان می‌رسد. حتی اگر تیم آرتتا ببازد هم باز بخت خوبی برای راهیابی به لیگ قهرمانان دارد.
تاتنهام در این بازی سرخیو رگیلون، یافت تانگانگا، اولیور اسکیپ و مت دوهرتی را در اختیار ندارد. رگیلون به‌دلیل مشکل کشاله ران شاید تا انتهای فصل غایب باشد. به این ترتیب، رایان سسنیون و امرسون رویال در پست‌های بال تدافعی بازی خواهند کرد و بن دیویس هم که در آنفیلد خوش درخشید، این بار هم در خط دفاعی سه‌نفره تاتنهام قرار خواهد گرفت.
هری کین امیدوار است رکورد 11 گل در 16 دربی برابر آرسنال را بهبود ببخشد، هر چند که او در دو دربی اخیر لندن گلی نزده است.
در آرسنال هم بن وایت، مدافع کلیدی این تیم، دو بازی قبلی آنها را به‌دلیل مشکل همسترینگ از دست داده است، اما آرتتا امیدوار است که این بازیکن 24ساله به این دیدار برسد. آرتتا همچنین گفت که مصدومیت بوکایو ساکا جدی نیست، هر چند که توماس پارتی و کیه‌ران تیرنی مصدوم هستند و تاکه‌هیرو تومیاسو دوباره در سمت چپ حضور خواهد یافت.
 راب هولدینگ از زمانی که به ترکیب اصلی برگشته نمایش‌های خوبی داشته است و آرتتا ممکن است او را به خط دفاعی ببرد، چرا که طرفداران آرسنال دوست ندارند سدریک سوارس مقابل سون هیونگ مین بازی کند.
ترکیب احتمالی:
 تاتنهام: یوریس؛ رومرو، دایر، دیویس؛ امرسون، هویبیرگ، بنتانکور، سسنیون؛ کولوسفسکی، کین، سون.
آرسنال: رمزدیل؛ وایت، هولدینگ، گابریل، تومیاسو؛ ژاکا، الننی؛ ساکا، اودگارد، مارتینلی؛ انکتیا.

Page Generated in 0.0048 sec