printlogo


کد خبر: 246546تاریخ: 1401/2/22 00:00
ستاره پا گنده NBA درگذشت

باب لانیر، ستاره چپ دست سابق بسکتبال امریکا که در کنار بازیکنانی مانند کریم عبدالجبار به‌عنوان یکی از برترین بازیکنان NBA در دهه 1970 شناخته می‌شد، روز سه‌شنبه در سن 73 سالگی درگذشت. سازمان لیگ ملی امریکا اعلام کرد لانیر یکی از ستاره‌هایی که نامش در تالار مشاهیر بسکتبال امریکا دیده می‌شود، مدتی به‌عنوان سفیر جهانی NBA کار می‌کرد، پس از یک بیماری کوتاه درگذشت. نشریه اتلتیک در سال 2019 گزارش کرده بود که لانیر برای سرطان مثانه تحت درمان است.
لانیر 14 فصل با دیترویت پیستونز و میلواکی باکس بازی کرد و میانگین 20/1 امتیاز و 10/1 ریباند در هر بازی را در دوران حرفه‌ای خود ثبت کرد. او در فهرست برترین‌های پیستونز در هر دو بخش کسب بیشترین امتیاز و بیشترین ریباند سوم است.
آدام سیلور، یکی از مدیران NBA درباره باب لانیر گفت:«او یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ لیگ ما بود و دستاوردهایش بسیار فراتر از آن چیزی است که در زمین انجام داد. بیش از 30 سال، باب به‌عنوان سفیر جهانی ما و به‌عنوان دستیار ویژه دیوید استرن و سپس من خدمت کرد و به دنیا سفر کرد تا ارزش‌های بازی را آموزش دهد و تأثیر مثبتی بر جوانان علاقه‌مند به بسکتبال بگذارد.» لانیر در سال 1992 به تالار مشاهیر بسکتبال راه یافت. یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین نکات درباره لانیر سایز کفش‌های او بود که آنها را به قایق‌ تشبیه می‌کردند. خود او یک بار درباره این موضوع گفت:«بسیاری از مردم می‌توانند هر دو پای خود را در یک لنگه از کفش‌های من کنند.»

Page Generated in 0.0061 sec