printlogo


کد خبر: 246545تاریخ: 1401/2/22 00:00
ضیافت سخت لیورپول در خانه یار قدیمی

گل پیروزی‌بخش سادیو مانه در برد 2 بر یک در خانه استون‌ویلا، لیورپول را در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس نگه داشت، اما غلبه بر تیم تحت هدایت استیون جرارد برای شاگردان یورگن کلوپ چندان آسان به دست نیامد. لیورپول با این نتیجه با من‌سیتی هم‌امتیاز شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نتوانست به صدر جدل برود (قبل از بازی معوقه سیتی). لیورپول اما برای اینکه به قهرمانی امیدوار بماند باید سایر بازی‌های باقی‌مانده‌اش تا پایان فصل را هم ببرد. البته اگر سیتی هم همین کار را انجام دهد، جام در ورزشگاه اتحاد خواهد ماند. با این حال اگر لیورپول بازی‌های بعدی‌اش را ببرد، اتفاقی مهم برای این تیم رخ خواهد داد چرا که تنها برای سومین بار در تاریخش خواهد توانست لیگ برتر را با 92 امتیاز به پایان برساند. آمارها می‌گویند که در 24 مورد از 29 فصل گذشته، اگر لیورپول در طول یک فصل همین تعداد امتیاز را گرفته بود، قهرمان می‌شد.
 
لطف نه چندان سخاوتمندانه جرارد به کلوپ
بازی برای لیورپول سخت‌تر از چیزی بود که به نظر می‌رسد اما نه تنها از حیث کسب نتیجه بلکه از نظر فیزیکی و استون‌ویلا به هیچ عنوان عقب ننشست. جرارد تیمش را با سیستم 2-4-4 لوزی به میدان فرستاد، همان سیستمی که خودش در لیورپول زیر نظر برندان راجرز بازی می‌کرد و با این سیستم واقعاً لیورپول را آزار داد. استون‌ویلا نه تنها به لیورپول اجازه نداد به آسانی حمله کند بلکه با مدافعان کناری جلوزن خود، متی کش و لوکاس دینیه مدام روی محوطه جریمه حریف خطر می‌ساخت اما حملاتش آنقدر قدرتمند نبود که بتواند قطار مرسی‌ساید را از ریل قهرمانی خارج کند. با این حال استون‌ویلا شرافتمندانه بازی کرد و نشان داد علاقه جرارد به لیورپول دلیلی برای هموار کردن راه قهرمانی این تیم نیست.
 
نگرانی از بابت فابینیو
نشانه‌های تأثیرگذاری خستگی بر عملکرد شاگردان کلوپ کم‌کم دارد نمایان می‌شود. این هم طبیعی است. این تیم در تمام تورنمنت‌هایی که در این فصل در آنها شرکت داشته به فینال رسیده و عملاً هیچ بازی را از دست نداده است. بازی مردان کلوپ برابر استون‌ویلا پنجاه‌و‌نهمین بازی‌ فصل‌شان بود و هنوز 4 تای دیگر هم دارند. تأثیر این خستگی در مصدومیت مهره کلیدی در قلب تیم، فابینیو محرز بود و حالا کلوپ باید امیدوار باشد که ستاره برزیلی تیمش خیلی آسیب ندیده باشد وگرنه هر بازیکنی نمی‌تواند جای او را در میانه میدان برای پوشش فضای جلوی مدافعان پر کند.

Page Generated in 0.0053 sec