printlogo


کد خبر: 246544تاریخ: 1401/2/22 00:00
سوژه

 گزارش نگران‌ کننده ابولا
بیرانوند یکی از انتقالات ناامیدکننده فصل
نشریه ابولا پرتغال در گزارشی عملکرد بازیکنانی که این فصل به لیگ این کشور آمدند و با وجود سر و صدای زیاد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، منتشر کرد. در این گزارش نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایرانی بواویشتا هم در کنار بازیکنان مطرحی همچون «سلیمانی» از اسپورتینگ لیسبون، «ژائو ماریو» از بنفیکا، «روبن سمدو» از پورتو و… قرار گرفته است. بیرانوند در پایان فصل گذشته به صورت قرضی از آنتورپ بلژیک راهی بواویشتا پرتغال شد تا بلکه به عنوان دروازه‌بان اصلی در لیگ پرتغال بازی کند؛ با این حال دروازه‌بان تیم ملی ایران که سابقه مهار پنالتی «کریستیانو رونالدو» در جام جهانی روسیه را هم داشت تنها ۹ بازی فرصت پیدا کرد تا درون دروازه تیم پرتغالی قرار بگیرد. باشگاه بواویشتا قرارداد «رافائل براکالی» دروازه‌بان و مسن‌ترین بازیکن این تیم برای فصل آینده را تمدید کرد تا احتمال جدایی بیرانوند قوت بگیرد.
 
 
به خاطر ماجراهای مجمع و اتفاقات بعدی
شاید مدیران فدراسیون دیرتر به تیم ملی ملحق شوند
برگزاری اردوی تیم ملی در کانادا قطعی شده و به احتمال زیاد ما در آنجا حداقل دو مسابقه دوستانه برگزار خواهیم کرد. همچنین قرار است یک بازی را هم به میزبانی قطری‌ها برگزار کنیم تا از فرصت دیدار‌های ملی خرداد ماه بتوانیم استفاده ببریم. البته مقامات تیم ملی در تلاش هستند تا تعداد دیدارهای ماه آینده تیم ملی کشورمان را به عدد ۴ برسانند و دراگان اسکوچیچ هم دلش می‌خواهد از این فرصت حداکثر بهره را ببرد ولی شرایط مدیریتی فدراسیون کاملاً متفاوت است. مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز دهم خردادماه برگزار می‌شود و در آن روز اعضای صاحب رأی باید تکلیف شهاب‌الدین عزیزی خادم را به طور دقیق مشخص کنند. در واقع رأی‌گیری مجدد صورت می‌گیرد تا پیرامون عزل یا بازگشت رئیسی که هیأت‌ رئیسه او را برکنار کرد، تصمیم نهایی اتخاذ شود. دقیقاً به خاطر همین مجمع روز دهم خرداد ماه و فرایندی که طی روزهای پس از آن باید در فدراسیون انجام شود، به احتمال زیاد میرشاد ماجدی، حسن کامرانی‌فر و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون شاید نتوانند در روزهای آغازین اردوی تیم ملی همراه ملی‌پوشان باشند و حداقل چند روز پس از اعزام آنها خودشان را به اسکوچیچ و شاگردانش خواهند رساند.
 
 
 ماجرای تازه برای دیدارهای دوستانه تیم ملی
رقبا باید اجازه پخش تلویزیونی بدهند
دراگان اسکوچیچ خیلی روی پخش نشدن دیدارهای دوستانه تیم ملی ایران حساسیت ندارد و از وقتی که به عنوان سرمربی تیم ما برگزیده شده همه مسابقات تدارکاتی ایران به طور مستقیم روی آنتن رفته است ولی به نظر می‌رسد حالا شرایط با یکی دو سال قبل کاملاً متفاوت شده و وضعیت به گونه‌ای نیست که ما بتوانیم خودمان به تنهایی تصمیم بگیریم.
ایران ماه آینده حداقل سه بازی دوستانه برگزار می‌کند ولی هنوز نمی‌دانیم این دیدارها پخش مستقیم تلویزیونی خواهند داشت یا نه؟
این‌طور که مقامات فدراسیون می‌گویند، شرط اصلی برای پخش زنده این بازی‌های تدارکاتی، موافقت رقبا با انجام چنین کاری است و بعضی از آنها به دلایل مختلف دوست ندارند دیدارشان مقابل ایران پخش زنده داشته باشد چون می‌ترسند اندیشه‌های تاکتیکی مورد نظر سرمربیان‌شان افشا بشود و این مسأله در آینده به آنها لطمه وارد کند. قطعاً پخش مستقیم مسابقات به لحاظ مالی می‌تواند به تیم ملی کشورمان کمک کند چون جدا از بحث فروش حق پخش تلویزیونی، از درآمدی تحت عنوان تبلیغات محیطی هم محروم نمی‌شود. علاوه بر این، وقتی یک مسابقه پخش زنده داشته باشد، می‌توان برایش بلیت‌فروشی هم کرد و حضور مردم داخل استادیوم نیز برای ما درآمدزا خواهد بود.
 
 
 غیبت غیر موجه در مجمع رأی‌گیری فدراسیون، ممنوع
مجمع نوزدهم خرداد ماه فدراسیون فوتبال اهمیت بسیار زیادی دارد چون شهاب‌الدین عزیزی خادم چند ماه قبل با نظر هیأت رئیسه از سمت خود برکنار شد و حالا این برکناری در صورتی جنبه قطعی پیدا می‌کند که اعضای مجمع هم به آن رأی مثبت بدهند ولی اگر اعضای مجمع فدراسیون به هر دلیلی تصمیم بگیرند عزیزی خادم را در سمت خود ابقا کنند، آنگاه تصمیم هیأت رئیسه بی‌اثر می‌شود و رئیس معزول دوباره به سمت خود باز می‌گردد (اتفاقی که البته احتمال وقوع آن کم است). در این میان برای جلوگیری از هرگونه شایعه و شائبه‌ای، قرار شده تا اعضای صاحب رأی مجمع تحت هیچ شرایطی غیبت غیر مجاز نداشته باشند و فقط به دلایلی همچون بیماری یا سفر ضروری می‌توانند در جلسه نوزدهم خرداد ماه غایب باشند.
در مجمع قبلی فدراسیون هم چند نفر از چهره‌های صاحب رأی به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای خود غایب بودند.
 
 

 


Page Generated in 0.0055 sec