printlogo


کد خبر: 246536تاریخ: 1401/2/22 00:00
تکرار خاطرات خوش گذشته در قلعه عقاب‌ها
این چوکا قهرمانی می‌خواهد

یادداشت
امیر اسدی     
 
 چوکا تالش تیمی پرطرفدار در شمال کشور است که توانسته نتایج درخشانی در لیگ دو کسب کند. تیمی ریشه‌دار و البته محبوب میان مردم تالش که این روزها با هدایت حسن اشجاری، دورخیز کرده تا به لیگ یک صعود کند. این تیم با مالکیت علی نامداری که مدتی هم در استقلال مشغول فعالیت بود، تیمی قدرتمند ساخته و توانسته صدرنشین گروه یک لیگ دسته دو باشد. چوکا در آخرین بازی خود از هفته بیست و سوم مسابقات، موفق شد در یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز، آبی‌پوشان تهران را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و همچنان به‌عنوان مدعی اول صعود بر صدر جدول تکیه کند.
این دیدار ابتدا با برتری چوکا همراه شد، سپس آبی‌پوشان گل تساوی را به ثمر رساندند اما این بازیکنان چوکا بودند که موفق شدند در هوایی بارانی و با حمایت هواداران خودی، گل دوم را در ثانیه‌های پایانی به ثمر برسانند و سه امتیاز ارزشمند را به دست بیاورند. برای چوکا، خدامی و مهرداد قاسمی‌نژاد گل زدند تا هواداران تالشی با شادی، ورزشگاه پوریای ولی را ترک کنند و به خانه‌های خود برگردند.
نکته جالب توجه این بازی، حمایت هواداران تالشی بود. آنها در یک هوای بارانی خیس شدند اما لحظه‌ای دست از حمایت برنداشتند تا تیم‌شان یک پیروزی حیاتی را کسب کند. حسن اشجاری، سرمربی چوکا که نتایج فوق‌العاده‌ای همراه این تیم کسب کرده، در اواسط بازی و به‌دلیل فشار زیادی که متحمل شد، برای دقایقی از حال رفت اما با تمهیدات سریع پزشکان، دوباره کنار خط ایستاد و تیمش را برای پیروزی هدایت کرد.
از چوکا در سال‌های اخیر یادگار‌های زیادی به جا مانده. اواخر دهه 70، این تیم به لیگ برتر رسید و در طول یک فصل هرگز در ورزشگاه خانگی تن به شکست نداد. یعنی هر حریفی، بزرگ و کوچک که به تالش آمد دست خالی زمین پوریای ولی را ترک کرد یا در نهایت یک امتیاز گرفت. به همین دلیل، ورزشگاه پوریای ولی به قلعه عقاب‌ها مشهور شد و تا سال‌ها سوژه رسانه‌ها بود. این فصل هم چوکا چنین شرایطی را تجربه می‌کند. این تیم در ورزشگاه خانگی خیلی سخت امتیاز می‌دهد و هر حریفی نمی‌تواند دست پر از تالش خارج شود.
مدیریت حرفه‌ای و امکاناتی که این فصل برای بازیکنان و کادرفنی چوکا فراهم شده، در کنار انگیزه بالای بازیکنان برای موفقیت، همه و همه دست به دست هم داده تا این تیم محبوب با کسب 47 امتیاز از 23 بازی در صدر جدول قرار بگیرد. تیم دوم گروه شهرداری بندرعباس است که 2 امتیاز کمتر از چوکا اندوخته و البته بازی‌های به مراتب سخت‌تری نسبت به حریف شمالی خود در پیش دارد.
دوشنبه 26 اردیبهشت، چوکا به تهران می‌آید تا مقابل نیروی زمینی، بیست و چهارمین بازی فصل را انجام بدهد. سپس سه‌شنبه 3خردادماه در ورزشگاه پوریای ولی تالش از مناطق نفت‌خیز جنوب پذیرایی می‌کند و در آخرین دیدار خود نیز به کرج می‌رود تا برابر شهدای رزکان به میدان برود. با جو فوق‌العاده‌ای که در تیم وجود دارد و همچنین حمایتی که از سوی مالکیت باشگاه، مدیرعامل و همچنین هواداران صورت می‌گیرد، صعود چوکا به لیگ یک محتمل است. فقط می‌ماند حفظ روند کنونی که با حضور بازیکنان و کادرفنی مجرب امکانپذیر است.
بنابراین از حالا می‌توان چوکا را یک تیم لیگ یکی دانست. تیمی که تمام امکانات را برای رسیدن به هدف مورد نظر در اختیار دارد و می‌کوشد با برتری در 3 دیدار پایانی خود، هدیه خوبی به هواداران خود تقدیم کند. از چوکا- در صورت صعود به لیگ یک- اخبار بهتری خواهیم شنید. بخصوص که مالکیت و مدیریت باشگاه تمام سعی خود را می‌کنند تا چوکا به لیگ برتر برگردد و خاطرات خوش گذشته تکرار شود.
 

Page Generated in 0.0059 sec