printlogo


کد خبر: 245838تاریخ: 1401/2/5 00:00
می شود به ما سهمیه ندهید؟

یادداشت
مازیار فیروزی    
 
خبر که آمد ناخودآگاه لبخندی روی لبانم نشست. سهمیه ایران از فصل 2024 سه سهمیه مستقیم است و یک سهمیه غیر مستقیم. خبر خوبی بود اما یک سؤال مثل خوره مغزم را می‌خورد که چرا باید این اتفاق بیفتد؟ در دو سال آینده چه چیزی قرار است درست شود که در این همه سال نشده است؟
هنوز چند ماه بیشتر از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا نمی‌گذرد که آدم می‌ماند از انتشار این خبر خوشحال باشد یا ناراحت؟ امسال در لیگ قهرمانان نه خبری از استقلال بود و نه پرسپولیس. هیچ اعتراضی هم نکردیم چون می‌دانستیم که گیر کار کجاست؟ خودمان را که نمی‌خواهیم گول بزنیم. اگر قرار باشد از ساختار شروع کنیم، باید گفت، نداریم! همین‌جا غائله ختم می‌شود، بدون تعارف.
قرار است در سهمیه‌بندی جدید عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی به همراه ایران 1+3 سهمیه داشته باشند و ازبکستان و قطر هم که در رده‌های بعدی خواهند بود، سهمیه 2+2 را به خود اختصاص خواهند داد.
مشخص نیست که این خبر تا چه اندازه اجرایی خواهد شد چون در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به صورت رسمی این خبر اعلام نشده است اما اگر یک روزی این مطلب را یکی از مسئولان تصمیم گیرنده در AFC خواند این خواهش را از ما قبول کند که سهمیه را افزایش ندهند! افزایش بدهند که چه بشود؟ دوباره استقلال و پرسپولیس سند‌سازی کنند و با بیان اینکه انتهای حرفه‌ای‌گری هستند در آسیا بازی کنند؟ دو باشگاهی که هنوز کلی بدهی به این و آن دارند و آنقدر در طول سالیان اخیر پنجره‌شان باز و بسته شده که از لولا در‌آمده‌اند!
جای مسئولان تصمیم‌گیر در کنفدراسیون فوتبال آسیا (که حتی با کشورهای پیشرفته‌ای مثل کره‌جنوبی و ژاپن هم شوخی ندارند) بودم قوانین را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کردم تا اگر تیمی حرفه‌ای نیست، اگر تیمی فقط القابی مشابه را یدک می‌کشد راهی لیگ قهرمانان آسیا نشود. چه این تیم استقلال باشد، چه پرسپولیس یا هر تیم دیگری در قاره کهن.
 

Page Generated in 0.0049 sec