printlogo


کد خبر: 245837تاریخ: 1401/2/5 00:00
قهرمانی مقتدرانه فرشتاپن در پیست ایمولا

مکس فرشتاپن با اقتدار قهرمان مسابقه بزرگ ایمولا شد. راننده تیم ردبول که مسابقه را از خط اول شروع کرد زودتر از هم‌تیمی‌اش سرجیو پرز از خط پایان عبور کرد. فرشتاپن سال گذشته هم در این پیست به مقام اول رسیده بود و دیروز به بیست و دومین پیروزی‌اش در فرمول یک رسید.
شارل لکلر، راننده فراری که در رده سوم بود و برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر تلاش می‌کرد، اشتباه بزرگی داشت و از مسیر خارج شد تا در نهایت به رده ششم برسد. این اتفاق به لندو نوریس، راننده تیم مک‌لارن کمک کرد که روی سکوی سوم بایستد.
این مسابقه برای لوئیز همیلتون و تیم مرسدس هم بسیار تلخ بود. قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان مسابقه را در رده چهاردهم شروع کرد و در همان رده به پایان برد. این در حالی است که جرج راسل، دیگر راننده مرسدس بر سکوی 
چهارم ایستاد.
نتایج مسابقه بزرگ ایتالیا رقابت در رده‌بندی رانندگان را نزدیک‌تر کرد. لکلر با وجود لغزش در برابر هواداران خودی همچنان با 86 امتیاز صدرنشین است، ولی فرشتاپن به لطف این برد 59 امتیازی شد و فاصله را با راننده فراری کمتر کرد. سرجیو پرز و جرج راسل به ترتیب با 54 و 49 امتیاز سوم و چهارم هستند، در حالی که همیلتون با 28 امتیاز در رده هفتم است.
 

Page Generated in 0.0048 sec