printlogo


کد خبر: 245821تاریخ: 1401/2/5 00:00
توصیه‌های فنی فنونی‌زاده به یحیی و کادر فنی
سید جلال ثابت بازی کند، علیپور به پرسپولیس برگردد

مصاحبه
ناصر قراگزلو    
 
این پیشنهاد مرتضی فنونی‌زاده مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس است که می‌گوید: «اگر یحیی گل‌محمدی می‌خواهد تیمش سر و سامان بگیرد باید از ترکیب جدیدی در خط دفاعی‌اش استفاده کند.» البته نه خیلی جدید. به قول فنونی‌زاده بازگشت سید جلال به ترکیب خودش گره گشا خواهد بود و می‌تواند ساختار دفاعی پرسپولیس را شکل بهتری بدهد.
 
به نظر شما جبران 6 امتیاز کمتر از استقلال در شش بازی باقی مانده شدنی است؟
 قطعاً کادر فنی پرسپولیس بازیکنان را خیلی خوب توجیه کرده‌اند تا به بازی‌های باقی مانده به چشم فینال نگاه کنند. بازیکنان پرسپولیس هم نباید کاری به شش امتیاز عقب مانده داشته باشند و کار خودشان که گرفتن 18 امتیاز از شش بازی است را به نحو احسن انجام بدهند.
بازی‌های باقی مانده دو تیم اول و دوم جدول تا پایان لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 بازی راحت که وجود ندارد اما بازی با سپاهان، فولاد و مس رفسنجان برای تیم رقیب در قیاس با بازی‌های پرسپولیس دشوارتر هستند. در این بین شاید سخت‌ترین بازی پرسپولیس فقط با سپاهان باشد.
نظر شما درباره بازگشت حامد لک به تمرینات پرسپولیس چیست؟ این اتفاق می‌تواند روی روحیه تیم تاثیر داشته باشد؟
  بازگشت حامد لک اتفاق خوبی بود چه بسا که پرسپولیس به این بازیکن در درون دروازه نیاز داشت. این سنگربان به‌دلیل تجربه بالا و قهرمانی که در پرسپولیس دارد در بازی‌های تعیین کننده پایان فصل خیلی می‌تواند به کاربیاید. یکپارچگی تیم در مقطع فعلی شاید از هر نکته دیگری برای پرسپولیس مهمتر و تأثیر‌گذار‌تر باشد. در واقع پیشکسوتان پرسپولیس هم در کنار هواداران باید از پرسپولیس بیشترین حمایت را داشته باشند تا تیم بتواند به ششمین قهرمانی متوالی‌اش برسد نکته‌ای که در چند سال اخیر برای هواداران و تیم تبدیل به یک عادت شده است.
با توجه به اینکه خودتان مدافع بوده‌اید نسخه‌ای برای خط دفاع پرسپولیس دارید؟
  فکر می‌کنم باید از سید جلال به شکل ثابت استفاده شود و کمال هم با توجه به شرایط فرجی باید یک خط به عقب بیاید و در کنار سید جلال بازی کند. نکته‌ این است که کمال تجربه‌اش را دارد.
به لحاظ فنی چه سیستمی برای پرسپولیس مناسب‌تر است؟
 پرسپولیس باید با روش 2-4-4 و حتماً با دو مهاجم بازی کند. خوشبختانه وقفه به وجود آمده در لیگ هم بیشتر از هر تیم دیگری به سود پرسپولیس شد تا در این مدت کادر فنی بیشتر با بازیکنان به لحاظ روحی کار کند و بازیکنان را با انجام تمرینات خاص فنی و بازی‌های تدارکاتی بهتر برای بازی‌های باقیمانده آماده کند.
در رابطه با بازگشت علیپور به پرسپولیس که این روزها بحث بازگشتش وجود دارد چه نظری دارید؟
  علیپور در سال‌هایی که در پرسپولیس بود بهترین نمایش‌ها را داشت و خیلی خوب گل می زد. مهاجمی که به نظرم با بازگشتش خیلی می‌تواند به پرسپولس کمک کند. به همین دلیل به نظرم سرمربی تیم و مدیریت باید او را در لیست فصل آینده‌شان قرار دهند.
درباره قرعه ایران در جام جهانی هم نظری دارید؟
  گروه راحتی نیست و ما نباید فقط انگلیس را حریف سرسختی برای خودمان بدانیم چون دو تیم دیگر هم حریفان خوب و قابل احترامی هستند. از این موارد گذشته ما باید با بهترین تیم‌های دنیا بازی کنیم تا این بار به نتیجه‌گیری امیدوار باشیم و ان‌شاءالله برای اولین بار از گروهمان به دور بعدی صعود کنیم.
 

Page Generated in 0.0056 sec