printlogo


کد خبر: 245820تاریخ: 1401/2/5 00:00
اولین خرید پرسپولیس، آخرین بازیکن اسکواد یحیی
بالاخره نوبت به ابراهیمی می‌رسد؟

علیرضا ابراهیمی مدافع میانی و کاپیتان فصول گذشته گل‌گهر سیرجان به‌عنوان اولین خرید این فصل پرسپولیس به جمع سرخ‌ها پیوست تا بلکه جای خالی حسین کنعانی را پر کند اما او در طول فصل پشت صف مدافعان دیگر ایستاد و هیچ گاه رنگ و بوی خوشی را ندید.
ابراهیمی در بدو ورود به پرسپولیس به‌عنوان بازیکنی که در تیم قبلی‌اش جایگاه خوبی داشته و یکی از ستاره‌های تیم‌های شهرستانی لیگ به حساب می‌آمده به پرسپولیس آمد و پیراهن شماره 5 را تحویل گرفت.
 
اعتراضی که کار را خراب کرد
ابراهیمی در روزهای نخست حضور در پرسپولیس شاید تصور نمی‌کرد داستان اینقدر تلخ و پیچیده برای او پیش برود اما یحیی به بقیه مدافعان میانی‌اش به نوبت اعتماد کرد و خیلی زود از ابراهیمی دل برید.
البته خود ابراهیمی هم در این موضوع و تغییر سرنوشت خود مقصر بود. او بعد از باخت سه گله پرسپولیس در ریاض مقابل الهلال توقع داشت در بازی اول فصل لیگ برتر مقابل فولاد فیکس باشد اما وقتی اینچنین نشد رسماً به کادر فنی اعتراض کرد و همین باعث تنبیهش شده و دو بازی پشت سر هم از لیست بیرون ماند.
با وجود این بازگرداندن ابراهیمی به تمرینات همزمان شد با شکست تلخ در اراک و اشتباهات خط دفاعی تا جایی که کادر فنی به فکر تغییر سیستم و استفاده از سه مدافع میانی به‌صورت همزمان در ارنج اولیه افتاد. این مسأله در بازی هفته چهام مقابل گل‌گهر سیرجان اتفاق افتاد و ابراهیمی اولین بازی فیکسش برای پرسپولیس را مقابل تیم سابقش انجام داد.
اما همه چیز برای او بد پیش رفت و کادر فنی تنها یک نیمه بعد از استفاده از سیستم جدید به خاطر اختلال عجیب در فاز حمله دوباره به سیستم قبلی برگشت و ابراهیمی از شروع نیمه دوم از بازی بیرون رفت.
 وقتی همه چیز بد پیش می‌رود
هفته بعد از آن البته در سرچشمه پرسپولیس باز هم با سه دفاع مرکزی بازی را شروع کرد و با سیستم دفاع خطی چهار نفره به کار پایان داد اما خبری از علیرضا ابراهیمی نشد و اینجا بود که به نظر می‌رسید یحیی با همان 45 دقیقه از این خریدش پشیمان شده است!
جالب اینکه در همان مقطع یکی از مربیانی که بازی ابراهیمی مقابل پیکان را در تمرینات پیش فصل دیده بود و از کیفیت او انتقاد می‌کرد و می‌گفت این بازیکن اصلاً در حد پرسپولیس نیست اما خود ابراهیمی در همان مقطعی که به نیمکت نشینی معترض شد می‌گفت دو سه پیشنهاد لیگ برتری دارد و اگر قرار به بیرون ماندن باشد از پرسپولیس جدا می‌شود که از این تهدیدها جوابی نگرفت.
بعد از آن ابراهیمی را در ترکیب ندیدیم تا اینکه یک ماه و نیم بعد در بازی جام حذفی با ویستا توربین شماره 5 سیرجانی دوباره فیکس شد آن هم در سیستم چهار نفره خط دفاع اما بدون اینکه گافی داده باشد یا تیم گلی خوره باشد دوباره بین دو نیمه تعویض شد. همین مسأله باعث شد فردای بازی با ویستاتوربین دوباره ابراهیمی به یحیی معترض شود و علت تعویض را بپرسد و همین باعث شد تا امروز در یک مسابقه رسمی به‌عنوان دفاع مرکزی دیگر به میدان نرود!
 
مدافعی که مهاجم شد!
علیرضا ابراهیمی از آن روز به بعد در تمام بازی‌های پرسپولیس یا در لیست حضور نداشته یا بازی نکرده یا اگر هم به میدان رفته در لحظات پایانی و به‌عنوان مهاجم بوده تا از بازی مستقیم گلی بزند که در این راه خوش شانس نبوده است. ابراهیمی در بازی سوپرجام در شهر خودش به‌عنوان مهاجم به میدان رفت تا یحیی از شکست مقابل فولاد فرار کند اما گل نزد و مصدوم هم شد. یک بار هم در بازی آبادان مقابل صنعت نفت او در لحظات پایانی به بازی رفت تا بلکه با ضربه سر گل بزند که باز هم موفق نبود.
 
شانس دوباره به شماره 5
با این شرایط ابراهیمی مثل مهدیخانی آخرین نفرات اسکواد یحیی از حیث دقایق حضور در میدان هستند. ابراهیمی در شرایطی نیمکت نشین یا سکونشین ثابت پرسپولیس بوده که کادر فنی از تغییرات متوالی خط دفاعی‌اش به نتیجه دلخواه نرسیده است و پرسپولیس همچنان راحت گل می‌خورد و تعداد گل‌های خورده‌اش هم 
نگران کننده است.
در شرایطی که تصور می‌شد ابراهیمی نیم فصل به تیم دیگری بپیوندد اما در کمال تعجب او ماند و باز هم فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایش در پست اصلی خود پیدا نکرد.
با این حال یک روزنه امید برای او باز شده و شاید کادر فنی دوباره فرصتی در اختیارش قرار دهند. بعد از مصدومیت فرشاد فرجی و اشتباهات وحشتناک هنانوف در بازی حذفی، یحیی از زوج سیدجلال – علی نعمتی در بازی دوستانه اخیر مقابل نفت مسجدسلیمان استفاده کرد که باز هم این تغییرات جواب نداد اما علیرضا ابراهیمی در نیمه دوم همان بازی دوستانه نماش بسیار خوبی داشت و شاید کادر فنی را قانع کند که می‌تواند در شش بازی باقیمانده فصل عصای دست‌شان باشد.

 


Page Generated in 0.0055 sec