printlogo


کد خبر: 245819تاریخ: 1401/2/5 00:00
پرسپولیس منتظر دریافتی از فروش سهام
بدهی‌ها 350 میلیارد را می‌بلعند

دیروز باشگاه پرسپولیس به نقل از علی عطایی معاون مالی باشگاه اعلام کرد در حال انجام مقدمات کار برای دریافت مجوز سازمان ثبت هستند هر چند پیش‌بینی می‌شود این فرایند تا چند روز آینده سپری شود تا باشگاه به منابع مالی خود از محل پذیره‌نویسی سهام دست پیدا کند. معاون مالی، اداری و پشتیبانی باشگاه، همچنین تأکید کرده این پول بنا بر موازین قانونی فقط در بخش‌هایی خاص چون تسویه بدهی‌ها و توسعه زیرساخت‌ها قابل هزینه‌کرد خواهد بود. این موضوع قبل از این توسط مدیرعامل باشگاه نیز مورد اشاره قرار گرفته بود.
پرسپولیس حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از طریق پذیره‌نویسی در حساب خود دارد که حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیارد آن برای بدهی مالیاتی برداشت خواهد شد. در واقع اگر اینگونه شود و نیمی از دریافتی عمده باشگاه به پرداخت مالیات‌های عقب افتاده طی بیست سال گذشته اختصاص یابد رقم باقیمانده چیزی نیست که بتواند برای زیرساخت‌ها و هزینه در بخش‌هایی مثل آکادمی یا ورزشگاه‌های تحت اختیار باشگاه اختصاص پیدا کند و مدیران باشگاه اگر خیلی هنر داشته باشند بدهی‌های باقی مانده را تسویه خواهند کرد.
در حال حاضر باشگاه پرسپولیس فقط در یک مورد بیش از 30 میلیارد تومان باید به رادوشوویچ بپردازد و پرونده او خطری در راه کسب مجوز حرفه‌ای است. از سوی دیگر در فاصله شش هفته تا پایان فصل بازیکنان و مربیان تیم بزرگسال فقط 50 درصد مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند و باشگاه باید حداقل این پرداختی را به 80 درصد برساند که رقم قابل توجهی خواهد شد.
از سوی دیگر لیست بدهی‌های پرسپولیس به افراد حقیقی و حقوقی آنقدر طولانی است که با این پول نمی‌توان همه آنها را تسویه کرد و در شرایطی که پولی برای هزینه در زیرساخت‌ها باقی نخواهد‌ ماند باید دید در پرداخت بدهی‌ها اولویت‌بندی مدیریت باشگاه چگونه خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0054 sec