printlogo


کد خبر: 245810تاریخ: 1401/2/5 00:00
همه استقلالی‌ها پشت فرهاد هستند
فتح‌الله‌زاده: خیلی‌ها به مجیدی حسودی می‌کنند

علی فتح‌الله‌زاده امیدوار است فرهاد مجیدی مانند روزهایی که استقلال در زمان مدیریتش قهرمان ایران شد، بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فتح‌الله‌زاده می‌گوید: «آخرین قهرمانی استقلال در دوره من بود که در آن سال هم فرهاد مجیدی در کنار من ایستاده بود و جام را بالای سرش برد. بعد از آن قهرمانی، آدم‌های دلسوز استقلالی نیامدند، عده‌ای آمدند از این فضا برای خودشان اسم و رسمی پیدا کنند و بروند. آنها استقلالی خالص نبودند، این‌طور نیست که هیچ‌کس استقلالی نبود اما خیلی از آنها استقلالی نبودند. بیشتر این تعدد مدیریت به تیم ضربه زد. اصلی‌ترین ضربه را این مسأله به تیم زد. ما هر سال یک مدیر داشتیم.»
مدیرعامل سابق استقلال شرایط این تیم در لیگ برتر را بسیار مطلوب توصیف می‌کند. او به قهرمانی امیدوار است: «شرایط استقلال خیلی خوب است و به نظر من فرهاد مجیدی تیم منسجم و یکدلی درست کرده است. متأسفانه خیلی‌ به این جوان حسودی می‌کنند اما اینجا از موقعیت استفاده می‌کنم و به او پیغام می‌دهم که اصلاً به حاشیه‌ها توجه نکند چرا که یک لحظه غفلت می‌تواند او را به حاشیه ببرد. او باید کار خودش را انجام بدهد چون همه استقلالی‌ها پشت او هستند و از مجیدی و تیم و کادر مدیریتی حمایت می‌کنند. 99 درصد احتمال می‌دهم بعد از 9 سال امسال بتوانیم جشن قهرمانی بگیریم.»
فتح‌الله‌زاده درباره اینکه چرا در فوتبال ایران استفاده از مدیر فنی مرسوم نیست، توضیحاتی دارد: «متأسفانه هنوز به بلوغ فنی لازم نرسیدیم، یعنی کسانی که مدیر فنی می‌شوند چون سیستم را درست اجرا نمی‌کنند، به تیم لطمه می‌زنند و به همین دلیل است که دیگر کمیته فنی تشکیل نمی‌شود. روش صحیح این است که اگر ما می‌خواهیم کمیته فنی بگذاریم، بایستی اجازه بدهیم کمیته فنی سرمربی را انتخاب کند تا بتوانند با هم کار کنند، چون مدیرعامل سرمربی را انتخاب می‌کند و مدیر فنی همواره می‌خواهد نقاط ضعف را بگیرد، تقریباً همکاری‌اش را با سرمربی کمتر می‌کند. من تجربه این موضوع را دارم، به تیم لطمه وارد می‌شود. چون نتوانستیم با همدیگر این دو سمت را هماهنگ کنیم، کار خوب درنیامد و خیلی از مدیران می‌ترسند که این اتفاق هم بیفتد و به کارشان لطمه وارد شود، به خاطر همین مسأله هم مدیر فنی و کمیته فنی انتخاب نمی‌کنند.»

Page Generated in 0.0062 sec