printlogo


کد خبر: 245808تاریخ: 1401/2/5 00:00
اعتراض شدید استقلالی‌ها به کمک مالی عزیزی خادم به سرخ‌ها
چرا 10 میلیارد از حساب فدراسیون به پرسپولیس رسید؟

کمک 10 میلیاردی رئیس سابق فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس! این تازه‌ترین سوژه‌ای است که سبب برافروخته شدن خشم هواداران استقلال شده است؛ موضوعی که به فضای مجازی هم کشیده شده و این سؤال را به وجود آورده که چرا و به چه دلیل فدراسیون فوتبال که خود متولی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود این‌گونه در مقابل یک باشگاه بذل و بخشش کرده و مبلغ هنگفتی را به عنوان قرض به آنها پرداخته است.
این تبعیض آشکار سبب شد بسیاری از جریان‌های همسو با باشگاه استقلال نسبت به پرداختی فدراسیون فوتبال به باشگاه رقیب واکنش نشان دهند و این موضوع را ناشی از بی‌تفاوتی سران سابق فدراسیون فوتبال به بخشی از مشکلات مالی باشگاه استقلال بدانند.
فصل پیش باشگاه استقلال با انواع و اقسام مشکلات مالی مواجه بود و حتی برخی از بازیکنان خود را به دلیل نداشتن بودجه از دست داد و ناچار به فروش آنها شد.
 شاید اگر در آن ایام فدراسیون فوتبال مبلغی را به باشگاه استقلال قرض می‌داد تا بخشی از مشکلات مالی مرتفع شود، باشگاه استقلال سرنوشت دیگری را تجربه می‌کرد اما گرایش رئیس سابق فدراسیون فوتبال به پرسپولیس و احتمالاً روابطی که در میان بوده سبب شده این کمک به باشگاه پرسپولیس تزریق شود.
نه تنها باشگاه استقلال و هوادارانش از این کمک شوکه شده‌اند بلکه دیگر تیم‌ها نیز از چنین تصمیمی انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند و نمی‌توانند دلیل این مناسبات را که میان فدراسیون فوتبال و یک باشگاه لیگ برتری شکل گرفته هضم کنند. آیا فدراسیون فوتبال متولی باشگاه پرسپولیس است؟ پاسخ روشن است. 
فدراسیون فوتبال طبق هیچ اسناد و مدارکی مجوز پرداخت چنین کمکی را به باشگاه پرسپولیس نداشته و بواقع اگر انگیزه‌ای برای کمک به تیم‌ها وجود داشته باشد همه باید از آن برخوردار می‌شدند نه اینکه یک تیم خاص اینگونه از کمک مالی فدراسیون فوتبال بهره‌مند شود.
به هر حال لازم است که دستگاه‌های مرتبط به این ماجرا ورود کنند تا قدری از خشم و نگرانی هواداران باشگاه استقلال که در سال‌های اخیر عمیقاً خود را زخم خورده می‌بینند، بکاهد.

Page Generated in 0.0059 sec