printlogo


کد خبر: 245803تاریخ: 1401/2/5 00:00
خبر و مصاحبه

برد پورتیموننزه، بدون نیازمند
نیمکت‌نشینی پیام بعد از شب تلخ
در یکی از دیدارهای هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتیموننزه در حالی که پیام نیازمند را برخلاف مسابقه اخیرش در ترکیب نمی‌دید و جزو نفرات ذخیره داشت، در استادیوم مونیسیپال د پورتیمائو به مصاف موریرنسه رده شانزدهمی رفت. پورتیموننزه که پس از یک پیروزی، در هفته گذشته در حضور پیام نیازمند شکست سنگین ۷ بر صفر مقابل پورتو را متحمل شده بود، در دیدار مقابل موریرنسه به روند قبل بازگشت و توانست به برتری دست پیدا کند.
تیم فوتبال پورتیموننزه با گل دقیقه ۱۰ ولینتون جونیور موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل موریرنسه شد تا ۳۵ امتیازی شود و با صعود یک پله‌ای در جدول لیگ برتر پرتغال، در جایگاه یازدهم قرار بگیرد. پیام نیازمند، دروازه‌بان ایرانی پورتیموننزه پس از انجام نخستین بازی خود در لیگ برتر پرتغال در هفته گذشته، مقابل موریرنسه نیمکت‌نشین بود و فرصت بازی به دست نیاورد.
 
 
 بعد از جلسه مشترک ماجدی و سجادی
فدراسیون در انتظار کمک مالی وزارت 
بی‌‌پولی‌های فدراسیون فوتبال، آن هم در سال منتهی به جام جهانی، در نهایت کار را به جلسه با وزارت ورزش کشانده است و حالا فدراسیون فوتبال در انتظار پاسخی از سوی وزارت است تا ببیند آیا کمکی دریافت خواهد کرد یا نه؟ چند روز قبل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کردند اما جزئیات این نشست اعلام نشد. در این جلسه میرشاد ماجدی علاوه بر بیان اینکه برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی چه برنامه‌هایی دارند، توضیحاتی به وزیر ورزش بابت مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ارائه کرد و وزیر را در جریان مشکلات اساسی فدراسیون در مسائل مالی قرار داد. مهم‌ترین دغدغه فدراسیون فوتبال در آستانه جام جهانی 2022 تأمین منابع مالی است. سجادی در جریان این مشکلات قرار گرفت و گفت که تلاش می‌کند با رایزنی در دولت و کمکی که وزارت ورزش در نظر می‌گیرد، بودجه‌ای را برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال تأمین کند. باید دید این اتفاق رخ می‌دهد و فدراسیون فوتبال سرانجام از مشکلات مالی رهایی پیدا می‌کند یا خیر.
 
 
ثبت‌نام در قرعه‌کشی خرید بلیت‌ از فدراسیون فوتبال شروع شد
اولویت با آنها که هر سه بازی را می‌خواهند
پیرو اطلاعیه‌های قبلی در خصوص قرعه‌کشی خرید بلیت مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، ثبت‌نام از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 4 اردیبهشت (دیروز) آغاز شده و طبق برنامه در سامانه ticket.ffiri.ir تا ساعت ٢٤ روز سه‌شنبه ٦ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
با توجه به تماس‌های مکرر و سؤالات مطرح شده بدینوسیله لازم است مواردی به استحضار علاقه‌مندان رسانده شود؛
1- افرادی که به شکل گروهی یا انفرادی موفق به ثبت‌نام خواهند شد تنها یک بار این امکان را در اختیار خواهند داشت و امکان تکرار ثبت‌نام برای یک کاربر (سرگروه یا زیرمجموعه) به‌صورت گروهی یا انفرادی به هیچ وجه وجود ندارد.
2- قیمت بلیت‌ها به ترتیب 250، 600 و 800 ریال قطر به ترتیب در درجه‌های 3، 2 و 1 بر اساس قیمت روز تبدیل ریال قطر به ریال ایران محاسبه و مبلغ نهایی به برندگان قرعه کشی جهت پرداخت در مهلت معین اعلام خواهد شد.
3- با توجه به ثبت‌نام همزمان برخی از علاقه‌مندان در سایت فیفا و سامانه فدراسیون فوتبال، اسامی برندگان قرعه کشی سامانه فدراسیون از سایت فیفا حذف خواهد شد و تنها می‌توانند بلیت خود را از همین طریق دریافت کنند.
4- تقدم و تأخر در ثبت‌نام تأثیری در افزایش یا کاهش شانس علاقه‌مندان در قرعه کشی نخواهد داشت و ثبت‌نام تا پایان مهلت مقرر طبق اعلام قبلی و بدون محدودیت ادامه خواهد داشت.
5- با توجه به استقبال قابل توجه صورت گرفته همان‌طور که پیش از این اعلام شد اولویت قرعه کشی با داوطلبانی است که جهت خرید بلیت هر سه مسابقه تیم ملی ایران در این مرحله اقدام کرده‌اند.
 
 
 با 23 بازیکن به کافا می‌رویم
عبدی: هدف من صعود به جام جهانی است
کرونا و لغو بازی‌های نهایی جام ملت‌ها و همچنین جام جهانی مأموریت حسین عبدی در تیم ملی نوجوانان را نیمه تمام گذاشت. حالا او با انتخاب دوباره در این سمت شانس این را دارد که یک بار دیگر با تیم ملی نوجوانان برای صعود به جام جهانی تلاش کند.او در خصوص انتخاب خود به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌گوید: «درباره دلایلی که باعث شد پیشنهاد مجدد هدایت تیم فوتبال نوجوانان را بپذیرم باید بگویم اولاً برای هر شخصی باعث افتخار است که برای ایران و بخصوص نوجوانان و جوانانش قدمی بردارد. در وهله دوم نیز می‌خواهم کاری که آغاز کرده بودیم را این‌بار هرچند با بازیکنان جدید ادامه بدهیم. باید بیشتر کار کنیم تا به دور دوم راه پیدا کنیم و با کسب مقام در آسیا به جام جهانی صعود کنیم. در واقع برنامه اصلی من صعود به جام جهانی است و کار اصلی تیم از آن به بعد شروع می‌شود.» حسین عبدی در خصوص اولین اردوی تیم ملی نوجوانان این‌طور توضیح می‌دهد: «اولین اردوی تیم حدود پنجم اردیبهشت با حضور بازیکنان آغاز خواهد شد و اولین گام ما برای مسابقات کافا با ۲۳ بازیکن خواهد بود. بازیکنان شناختی از فلسفه کاری من ندارند و به غیر از تعدادی از آنها که شاید هم‌تیمی بوده باشند اکثرشان با یکدیگر هماهنگی زیادی نخواهند داشت. به طور کلی شرکت در تورنمنت با ۱۵ روز تمرین با بازیکنان جدید کار بسیار سختی است. حدود هجدهم اردیبهشت نیز عازم تاجیکستان خواهیم شد. از این فرصت به وجود آمده برای شرکت در تورنمنت کافا تحت هر شرایطی در جهت افزایش تجربه بین‌المللی بازیکنان استقبال می‌کنیم. به‌عنوان مثال تیم نوجوانان تاجیکستان در سال گذشته در چند تورنمنت خوب شرکت کرده است و پس از کافای زیر 15سال در چهار ماه قبل به اضافه چند بازیکن دیگر در بلاروس و امارات و اگر اشتباه نکنم در بحرین یا قطر بودند. اما تیم ما در حال حاضر از نظر شرایط بازیکنان، نوع فلسفه مربیگری و تاکتیکی ناشناخته است. باید هرچه سریعتر این مراحل را پشت سر بگذاریم.»

 


Page Generated in 0.0058 sec