printlogo


کد خبر: 245802تاریخ: 1401/2/5 00:00
درخشش سردار در پست شماره 10
آزمونِ بازیسازی در بوندس‌لیگا

نیکادل اسدی  

از همان ابتدا که سردار آزمون پیراهن بایر لورکوزن را پوشید، پیش‌بینی می‌شد که او بتواند در ترکیب تیم جدیدش بدرخشد و گلزنی را خیلی زود آغاز کند. آزمون البته در ابتدا با مصدومیت مچ پا دست و پنجه نرم می‌کرد و البته سرماخوردگی و ابتلا به کووید هم مزید بر علت شد تا او بعد از چند هفته بتواند توانایی‌های خود را اثبات کند. جراردو سیوانه هم می‌دانست که خرید جدید لورکوزن، به بازیکن مهمی در ترکیب تیمش بدل خواهد شد. او در مصاحبه‌های خود هم به این نکته اذعان داشت که آزمون با کسب تجربه در بازی‌های باقی مانده فصل 2022-2021 می‌تواند برای فصل بعد آماده شود.
با این حال درخشش ویژه سردار در تمرینات باعث شد تا سیوانه برای بازی خارج از خانه مقابل گروترفورت، تصمیم به استفاده از آزمون در ترکیب اصلی بگیرد. اتفاقی که البته نتیجه را به سود لورکوزن رقم زد و سردار هم توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست بیاورد. پاتریک شیک، مهاجم اهل جمهوری چک لورکوزن که این فصل 21 گل زده و بعد از لواندوفسکی بهترین گلزن بوندس‌لیگا محسوب می‌شود، در سیستم 1-3-2-4 لورکوزن نقش مهاجم هدف را بر عهده داشت و البته سردار حضور در پست جدیدی را تجربه کرد.
ترکیب لورکوزن برای بازی با گروترفورت اینگونه بود. هرادسکی فنلاندی درون دروازه، تاپسوبا و جاناتان تاه (مدافعان میانی)، کوسونو (دفاع راست)، بیکر هلندی (دفاع چپ)، دمیربای و آرانگوئز (هافبک‌های تدافعی)، دیابی (گوش راست)، پائولینیو (گوش چپ)، سردار آزمون (هافبک نفوذی و پلی‌میکر) و پاتریک شیک (سانترفوروارد). سردار مقابل گروترفورت کمی عقب‌تر از شیک و جلوتر از آرانگوئز و دمیربای بازی کرد و نشان داد با حضور در این پست هم می‌تواند بدرخشد و بازیکن مهمی برای لورکوزن باشد. این فصل وظیفه بازیسازی را فلورین ویرتز 18 ساله بر عهده داشت. هافبک خلاق و آینده‌داری که عضو تیم ملی آلمان نیز هست اما حدود 40 روز قبل و مقابل کلن آسیب دید و از آن زمان به بعد هنوز نتوانسته به تمرینات گروهی لورکوزن برگردد و برای این تیم بازی کند.
حالا سردار توسط سیوانه در پست جدیدی به بازی گرفته شده و البته توانسته توانایی‌های خود را به رخ بکشد. فقط کافی است به پاس گل او به پائولینیو نگاه کنید. انگار که سال‌هاست آزمون در پست بازیساز به میدان می‌رود. او با بیرون پا، گوش چپ برزیلی لورکوزن را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او گل سوم تیمش را به ثمر برساند. آزمون پلی‌میکر جدید لورکوزن محسوب می‌شود. با این تفاوت که شم گلزنی هم دارد و از موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانیم منتظر ادامه درخشش آزمون در سه هفته پایانی بوندس‌لیگا باشیم. جایی که او قادر است کمک شایانی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای لورکوزن باشد.

Page Generated in 0.0042 sec