printlogo


کد خبر: 245799تاریخ: 1401/2/5 00:00
قدوس در دفاع راست؛ دوئل آسیایی‌ها در جزیره
سون اسیر سامـــا ن

امیر اسدی      
 
با حضور کریستین اریکسن در برنتفورد، پیش‌بینی می‌شد که جا برای سامان قدوس در ترکیب این تیم تنگ شود. بخصوص که از وقتی اریکسن آمد، برنتفورد نتایج درخشانی کسب کرد و البته این هافبک باتجربه دانمارکی نیز توانست خواسته‌های کادرفنی را به بهترین شکل ممکن در زمین انجام بدهد. قدوس بعد از حضور اریکسن، 5 هفته متوالی فقط روی نیمکت نشست و فرصت بازی به دست نیاورد. توماس فرانک مثل هر مربی دیگری ترجیح داد دست به ترکیب تیم برنده نزند و قدوس را حتی یک دقیقه هم به زمین نفرستد. با این حال هفته قبل و وقتی بازی برنتفورد برابر واتفورد گره خورد، فرانک تصمیم گرفت سامان را جانشین یوان ویسا، گوش کناری و اهل کنگوی برنتفورد کند. اتفاقی که در ثبت نتیجه نهایی و پیروزی برنتفورد نقش داشت و همین مسأله باعث شد تا قدوس بیشتر از قبل به ترکیب اصلی نزدیک شود.
برای بازی با تاتنهام که در ونیو استادیوم- ورزشگاه اختصاصی برنتفورد- و از دیدارهای هفته سی و چهارم لیگ برتر برگزار شد، توماس فرانک با یک روش جدید تیمش را راهی زمین کرد. سیستم اصلی برنتفورد 2-5-3 بود که نکته جالب تغییر پست قدوس بود. توماس فرانک از سامان به‌عنوان مدافع- هافبک سمت راست استفاده کرد تا این بازیکن برای نخستین بار حضور در این منطقه از زمین را تجربه کند. تجربه‌ای که موفق هم بود و قدوس توانست فرامین توماس فرانک را تا دقیقه 78 که در زمین حضور داشت، بدون نقص و اشتباه انجام بدهد. در این دقیقه از بازی هم قدوس به‌دلیل خستگی و دوندگی بیش از حدی که داشت، جای خود را به یوان ویسا داد تا این بازیکن جایگزین هافبک ایرانی برنتفورد شود.
قدوس با احتساب این بازی، روی هم و در فصل 2022-2021، 17 بار در ترکیب برنتفورد قرار گرفته، 527 دقیقه در زمین حضور داشته و یک گل هم برابر برنلی به ثمر رسانده. نکته جالب درباره قدوس و تغییر پست او مقابل تاتنهام، رویارویی با سون هیونگ مین بود. گوش چپ اهل کره‌جنوبی تاتنهام که تا قبل از این بازی، در 30 دیدار خود 17 گل زده بود اما در ونیو استادیوم نتوانست از پسِ قدوس و همکاری او با مدس راسموسن- استاپر سمت راست برنتفورد- بر بیاید و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
قدوس پیش‌تر سابقه تقابل با سون را در ترکیب تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی داشت. البته با این تفاوت که در بازی‌های ملی، او هافبک نفوذی ایران بود و سون گوش چپ. این بار اما دو بازیکن آسیایی دوئل‌های بسیاری با هم داشتند و در نهایت این قدوس بود که سون را ناکام گذاشت. با توجه به حضور موفق قدوس در این پست، شاید توفیق اجباری نصیب تیم ملی ایران شود و در روزهایی که تنها صادق محرمی را در دفاع راست داریم، اسکوچیچ تصمیم بگیرد از وجود سامان در این پست استفاده کند. اتفاقی که شاید بتواند توان هجومی تیم ملی ایران در سمت راست را افزایش بدهد.

Page Generated in 0.0046 sec