printlogo


کد خبر: 245779تاریخ: 1401/2/5 00:00
جشن تلخ قهرمــانی در پــــارک دو پرنس

پاری سن ژرمن پس از تساوی یک-یک شنبه مقابل لانس، برای دهمین بار عنوان قهرمانی لوشامپیونه را به دست آورد و تنها گلش در این بازی را هم کسی به ثمر نرساند جز لیونل مسی، ستاره آرژانتینی که تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد به پاریسی‌ها پیوست و حالا اولین جام خود با پایتخت‌نشینان فرانسه را کسب کرده است. تیم مائوریسیو پوچتینو در فاصله چهار هفته مانده به پایا‌ن فصل قهرمانی‌اش را تثبیت کرد و جام قهرمانی را از لیل پس گرفت.
این جام در نهایت به آسانی به‌دست آمد، اگرچه تازه‌ترین قهرمانی پاریسی‌ها در لوشامپیونه نتوانست از ابراز نارضایتی هواداران در پارک دو پرنس به خاطر دیدن یک عملکرد نه چندان متقاعدکننده جلوگیری کند. پاری‌سن‌ژرمن در حالی قهرمان شد که در 34 بازی‌اش 24 پیروزی کسب کرد و تنها 6 تساوی و 4 شکست را به ثبت رساند.
با حضور مسی، کیلیان امباپه و نیمار، پاریسی‌ها با 76 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارند و با 15 امتیاز نسبت به مارسی رده دومی قهرمان شدند. مردان پوچتینو همچنین با 31 گل خورده، دو گل بیشتر از نیس، دومین خط دفاعی برتر را هم دارند. با این حال و با وجود قهرمانی، PSG یک بار دیگر از طرف هواداران خود تحت فشار قرار گرفت. در نیمه اول، گروهی از هواداران تیم را هو کردند تا نارضایتی خود را از آنچه دیده بودند، نشان دهند. البته تنش در رابطه بین هواداران و تیم ریشه در شکست فاجعه‌‌آمیز PSG در لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی دارد. به‌دلیل آن ناکامی، نیمار و مسی به‌شدت از سوی هواداران مورد انتقاد قرار گرفتند و فشار روی این دو نفر افزایش یافت. قهرمانی پاری سن ژرمن در لوشامپیونه هم کمک چندانی به کاهش فشار روی پوچتینویی که نتوانست هیچ جام دیگری در فصل جاری به ارمغان بیاورد، نخواهد کرد.
هو شدن لیونل مسی تازه وارد توسط هواداران و جنگ علنی آنها با مدیران باشگاه اما فصلی جدید در تنش میان دو طرف است.
 برای هوادارانی که در 5 سال گذشته 4 بار شاهد قهرمانی تیم‌شان در لوشامپیونه بوده‌اند دیگر این عنوان جذابیتی ندارد و آنها جام بزرگتر می‌خواهند. با این اوضاع رفتن احتمالی کیلیان امباپه از پارک دو پرنس هم اوضاع را بدتر خواهد کرد اگرچه PSG هنوز برای ماندن این مهاجم جوان فرانسوی کورسویی از امید می‌بیند. ماندن امباپه و اوج‌گیری امباپه و نیمار در هفته‌های اخیر ممکن است سبب آشتی هواداران با PSG شوند.

Page Generated in 0.0052 sec