printlogo


کد خبر: 245777تاریخ: 1401/2/5 00:00
انتقاد دوباره جوکوویچ از محرومیت تنیسورهای روس از ویمبلدون

 نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان بعد از واکنش انتقاد‌آمیز اولیه‌اش به تصمیم مسئولان ویمبلدون برای محروم کردن تنیسورهای روسی و بلاروسی - به خاطر جنگ روسیه در اوکراین- با وجود واجد شرایط بودن آنها برای بازی به‌عنوان بازیکن مستقل، یک بار دیگر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. نوله شنبه شب، در حمایت از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در رده‌بندی ATP، دانیل مدودف روس و نیز آندری روبلف، مرد شماره هشت تنیس جهان گفت:«من هنوز هم پای حرفم ایستاده‌ام، نیازی به محرومیت ورزشکاران نیست. ما قوانینی را علیه تبعیض در تنیس داریم. ما اینجا بر اساس رده‌بندی بازی می‌کنیم نه ملیت. من از رویکرد ATP و PTPA در انتقاد از محرومیت ورزشکاران روس و بلاروسی حمایت می‌کنم.»
جوکوویچ در اولین واکنش خود به تصمیم مسئولان ویمبلدون گفته بود که نمی‌تواند از این تصمیم حمایت کند و به نظر او این تصمیم جنون‌آمیز است.
او ادامه داد: «وقتی سیاست در ورزش دخالت می‌کند، نتیجه‌اش خوب نمی‌شود. من همیشه جنگ را محکوم می‌کنم. خودم فرزند جنگ بوده‌ام و به همین دلیل هرگز از آن حمایت نمی‌کنم. من می‌دانم که جنگ چه ضربه روحی بجا می‌گذارد. در صربستان همه ما می‌دانیم که در سال 1999 چه اتفاقی افتاد. در تاریخ معاصر بالکان، ما درگیر جنگ‌های زیادی بوده‌ایم.»
جوکوویچ با شکست دادن کارن خاچانوف با نتایج 4-6 ، 6-1و 6-2 برای اولین بار در سال 2022 به یک فینال رسید و برای سومین بار در فینال مسابقات آزاد صربستان حضور خواهد داشت جایی که باید با روبلوف دیدار کند.

Page Generated in 0.0050 sec