printlogo


کد خبر: 245776تاریخ: 1401/2/5 00:00
باخت 3 بر یک منچستریونایتد در زمین آرسنال
فصل فاجعه‌بار، امیدهای بر باد رفته

بازی با آرسنال، معرف فصل منچستریونایتد بود: آشفته و فاجعه‌بار. گل زیبای دقیقه 70 گرانیت ژاکا امیدهای تیم رالف رانگنیک را برای اینکه دست پر از «امارات» برگردد، بر باد داد و توپچی‌ها را به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار کرد.
تنها نکته مثبت برای یونایتد این بود که یک بازی به پایان فصل بد خود نزدیک شدند، بازیکن شاخص تیم هم برونو فرناندز بود. ستاره پرتغالی‌ که در فصل اول حضورش در یونایتد و زیر نظر اوله گونار سولشر نقش مهمی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشت، وقتی تیمش 2 بر یک عقب بود یک پنالتی خراب کرد و با پاس بد خود زمینه‌ساز گل سوم میزبان شد. او به تازگی به خاطر بازی‌های خوب خود قرارداد جدید با شرایط بهتری بسته اما بازی‌هایش در این فصل مثل بقیه تیم بد بوده.
اگر مربی آلمانی منچستریونایتد فکر می‌کرد انتقادات صریح از خط دفاعی در کنفرانس خبری پیش از بازی تأثیر مثبت به‌دنبال دارد، سخت در اشتباه بود چون بعد از تنها دو دقیقه از شروع بازی اشتباه رافائل واران و الکس تلس، تیم میکل آرتتا را پیش انداخت.
خیلی دور نیست آن سال‌هایی که بازی منچستریونایتد و آرسنال در این مقطع فصل تعیین‌کننده قهرمان بود اما کیفیت بازی در امارات ثابت کرد این دیدار دو غول خفته است. 4 گل، 28 ضربه به سمت دروازه یکدیگر، پنالتی از دست رفته، توپ‌هایی که به تیرک خورد و آموزش هفتگی برای اینکه چطور در لیگ برتر خوب دفاع نکنیم؟! بازی هیجان‌انگیز بود اما نه با کیفیت خیلی بالا. هر دو تیم در دفاع شکننده بودند اما آرسنال از فرصت‌هایش بهتر استفاده کرد.
یونایتد نسبت به بعضی بازی‌های قبل بهتر بود، کریستیانو رونالدو بعد از یک بازی به ترکیب تیم برگشت و با و بدون توپ سرحال بود. جیدون سانچو و آنتونی الانگا سرعت و تکنیک را به خط حمله اضافه کردند چیزی که در بازی آنفیلد اثری از آن دیده نشد. بعد از گل سوم آرسنال، رانگنیک روی نیمکت نشست چون دیگر نمی‌توانست تیمش را به جلو هل بدهد، بی‌فایده بود.
او فصل آینده نیست و جمع و جورکردن تیم به اریک تن هاخ سپرده شده و چه کار سختی دارد. یونایتد در یکی از بازی‌های قابل قبولش در سال 2022 به تیمی باخت که خودش فصل پرفراز و نشیبی داشته. چهارمین باخت خارج از خانه متوالی در لیگ و بدترین رکورد 41 سال اخیر، خلاصه‌ای از وضعیت فعلی تیم است. حداقلش اینکه تن هاخ لازم نیست فکرش را درگیر لیگ قهرمانان کند. اگر به همین شکل ادامه دهند، اصلاً در هیچ رقابت اروپایی در فصل آینده حاضر نخواهند بود.

Page Generated in 0.0052 sec