printlogo


کد خبر: 245081تاریخ: 1401/1/22 00:00
حذف پیش چشم خودی‌ها
این تیم جام نمی‌خواهد!

یکشنبه 21/1/1401، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، ورزشگاه آزادی، ساعت: 20:30، تماشاگر: 20 هزار نفر
پرسپولیس 2
گل‌ها: احسان پهلوان (9)، مهدی ترابی (1+45)
آلومینیوم 3
گل‌ها: محمدرضا آزادی (64 و 20) و محمد ‌علی‌نژاد (51)
داور: سید وحید کاظمی
کمک‌ها: محمد راهی، علیرضا مرادی
اخطار: محمود قائدرحمتی، میثم مجیدی و وحید محمدزاده (آلومینیوم)، میلاد سرلک، رضا اسدی، حامد پاکدل، رامین رضاییان و احمد گوهری (پرسپولیس)
پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی (۲۴- سعید آقایی)، وحدت حنانوف، علی نعمتی، رامین رضاییان (85- منوچهر صفروف)، کمال کامیابی‌نیا (67- رضا اسدی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شیرزود تمیروف (85- حامد پاکدل)، امید عالیشاه (67- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی (90- میر‌محمد هوشمند)، میثم مجیدی (53- پوریا آریا‌کیا)، مصطفی احمدی، محمود قائدرحمتی (83- مهرداد بایرامی)، علیرضا نقی‌زاده (81- امیر نوری)، اسماعیل شریفات، محمد علی‌نژاد، محمدرضا آزادی (83- نیما درودی)
سرمربی: سیدمهدی رحمتی
پرسپولیس بعد از تساوی ناامید کننده مقابل هوادار در لیگ با امید به فتح جام حذفی پیش چشم هوادارانش مقابل آلومینیوم متحول شده پا گذاشت تا بلکه اینجا ناکامی فعلی در راه رسیدن به قهرمانی لیگ را جبران کند.
یحیی با اعمال تغییراتی که بیشتر آنها قابل پیش‌بینی بود تیمش را به مصاف تیم رحمتی فرستاد که از حیث ترکیب داخل زمین جز یکی دو تغییر شبیه همان تیم خطیبی به نظر می‌رسید. یحیی این بار علی نعمتی را به دفاع چپ فرستاد تا آقایی را نیمکت‌نشین کند ضمن اینکه با بیرون گذاشتن رضا اسدی دوباره به زوج کمال – سرلک در مرکز زمین اعتماد کرد. از سوی دیگر امید عالیشاه بعد از هفته‌ها بالاخره فیکس شد و ترابی در نقش مهاجم سایه پشت تمیروف بازی کرد.
شروع پرسپولیس در این بازی فوق‌العاده بود و تیم یحیی برای گلزنی تشنه و حریص به نظر می‌رسید.
دقیقه 5 شوت سرکش سرلک را پورحمیدی گلر میهمان به زیبایی دفع کرد و در ریباند هم کمال نتوانست گلر سابقاً استقلالی تیم اراکی را مغلوب کند.
با این حال تداوم حملات پرسپولیس و اشتیاق آنها برای گلزنی تیم یحیی را خیلی زود به خواسته‌اش رساند. عالیشاه به پهلوان پاس داد و شماره 14 با مانوری تماشایی و ضربه فنی با پای چپ سرخ‌ها را پیش انداخت.
بعد از این گل پرسپولیس عقب نشست و مشغول کنترل بازی شد تا آلومینیوم تعادل را در مسابقه برقرار کند و جلو بیاید تا اینکه اشتباه عجیب هنانوف باعث شد علی‌نژاد با توپگیری و فراری تماشایی و در نهایت پاس عرضی آزادی را در موقعیت گلزنی قرار دهد و سرخ‌ها شوکه شوند.
این گل با مصدومیت شدید فرشاد فرجی و تعویض اجباری او همراه شد تا یحیی مجبور به استفاده از سعید آقایی شود و علی نعمتی دوباره به قلب دفاع بیاید.
پرسپولیس دقیقه 27 و 39 دو بار با شوت‌های سرلک و عالیشاه موقعیت‌های مهم دیگری خلق کرد اما پورحمیدی ایستادگی کرد. دقیقه 40 هم کامیابی‌نیا موقعیت مهم دیگری را هدر داد. تیم میهمان هم با دو ضدحمله موقعیت‌هایی نصف و نیمه خلق کرد اما در نهایت و در وقت‌های تلف شده ارسال ترابی با خطای میثم مجیدی روی تمیروف باعث شد داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. تصمیمی که اعتراض تیم حریف و رحمتی را موجب شد تا سرمربی تیم اراکی اخطار بگیرد.
با این حال ترابی پنالتی را به سختی گل کرد و پورحمیدی هم به سختی مغلوب شد تا پرسپولیس برنده به رختکن برود.
در شروع نیمه دوم میهمان ابتدا در دقیقه 48 با یک ضربه ایستگاهی موقعیت مهمی ساخت و قائدرحمتی نتوانست ارسال خوب شریفات را گل کند. با این حال سه دقیقه بعد علی‌نژاد بهترین بازیکن میهمان با شوتی تماشایی و فنی ورزشگاه آزادی و پرسپولیس را سر جای خودشان میخکوب کرد تا بازی دوباره به تعادل کشیده شود.
اما این شروع بازی خوب میهمان بود و آنها از ضعف تیم گیج و سردرگم پرسپولیس نهایت استفاده را بردند و بعد از دو شوت شریفات و قائدرحمتی که با دفع گوهری به جایی نینجامید در دقیقه 64 با نفوذ آریا‌کیا و بهم ریختگی دوباره خط دفاع سرخ‌ها با ضربه نهایی آزادی به گل سوم رسیدند.
بعد از این گل یحیی دو تعویض در فاز حمله تیمش ایجاد کرد اما روند حرکتی این تیم اصلاً بهتر نشد و یک اشتباه کشنده دیگر از هنانوف باعث شد تا آلومینیوم در اوج ناباوری به یک ضربه پنالتی دست یابد. این پنالتی را آزادی زد و در حالی که می‌توانست با هت‌تریک کار پرسپولیس را تمام کند احمد گوهری توپ را مهار کرد تا تیمش را در بازی نگه دارد.
پرسپولیس بیست دقیقه برای جبران وقت داشت اما تیم یحیی نمی‌توانست موقعیت خلق کند. تازه یحیی در دقیقه 82 دو تعویض دیگر هم کرد اما تیم اراکی در دفاع نفوذناپذیر به نظر می‌رسید و در ضدحمله خطرناک. با وجود اعمال 6 دقیقه وقت تلف شده این تیم اراکی بود که یک موقعیت صد درصد ساخت و پرسپولیس هم تنها روی یک ارسال در ثانیه‌های پایانی معتقد به هند محمدزاده و پنالتی دیگری بود که داور چنین اعتقادی نداشت تا سرخ‌ها از جام حذفی کنار بروند و دومین جام هم از دست یحیی و شاگردانش پر بکشد.
 

Page Generated in 0.0049 sec