printlogo


کد خبر: 245069تاریخ: 1401/1/22 00:00
مصاحبه و خبر

هرگز قبول نمی‌کنم مربی تیم ملی باشم
کمرانی: اسمم را خط بزنید
مهرو کمرانی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو بانوان در واکنش به تنزل جایگاهش در تیم ملی بانوان می‌گوید، مسئولان فدراسیون اسمش را خط بزنند، چون او هرگز راضی نمی‌شود که مربی و دستیار مداح باشد.
مهرو کمرانی درباره معرفی‌اش به‌عنوان مربی تیم ملی تکواندوی بانوان و اینکه پیش از این مرسوم نبوده که سرمربی تیم ملی به‌عنوان مربی منصوب شود، می‌گوید: «من به  جلسه رفتم و برنامه‌هایم را ارائه دادم و کسی هم مشکل فنی نگرفت. در واقع  به  برنامه‌هایم هیچ نقدی نشد. همه تأیید کردند که من تا اینجا عملکرد خوبی داشته‌ام و تیم به نقطه‌ای رسیده که رنکینگ‌ها پایین آمده است؛ به‌طوری ‌که 2 نفر زیر رنکینگ 20 داریم و این دو نفر در رده‌های 17 و 19 هستند. همچنین 2 رنکینگ 33، 2 نفر رنکینگ 37 و 2 نفر رنکینگ 40 داریم. ما در چهار وزن قابلیت حضور در گرندپری را داشته و داریم و تیمی که الان آماده شده، در این سطح است. تیمی که دست من آمد، در سطحی بود که حتی در تورنمنت G1 نمی‌توانست یک بازی بالا بیاید. اگر هم موفقیتی حاصل شده، با شاگردم کیمیا علیزاده بود که از 7 سالگی با من بوده است. به هر حال اتفاقاتی افتاده که اگر بخواهند، حاضرم با جزئیاتش توضیح بدهم.»
سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان ادامه می‌دهد: «شما می‌بینید که یک مربی تلاش می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد و کنار گذاشته می‌شود، ولی تیمی که صفر کیلومتر دست من آمده و هیچ شایستگی نداشته، الان به این درجه رسیده که تیم‌های خارجی درخواست اردوی مشترک می‌کنند. من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که مسئولان فدراسیون به این مرحله رسیده‌اند و به لحاظ فنی چگونه به این جمع‌بندی رسیده‌اند. در هر صورت هرگز با این قضیه موافق نبودم که به‌عنوان مربی در تیم ملی حضور داشته باشم، چون تیمی که ساخته شده و به این مرحله رسیده، زیر دست من بوده است. اگر در گذشته موفقیتی حاصل شده یا شکستی رقم خورده، من قبول کرده و گفته‌ام که از این به بعد منتظر نتایج عالی باشید. خوشحالم تمام تلاشم را کردم و چیزی کم نگذاشتم. تا وقتی هم که ایران به من احتیاج داشته باشد، هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهم. مسئولان فدراسیون لطفاً اسم مرا خط بزنند. من حضور به‌عنوان مربی را قبول نکردم و قبول هم نمی‌کنم. جایگاه من مشخص بوده و به هر آنچه تا الان به‌دست آورده‌ام، افتخار می‌کنم، چون پشت آن تلاش بوده و با محدودیت‌ها به اینجا رسیده‌ام.»
 
 
 تعیین نفرات برتر انتخابی جودو در حضور اوزکان
آماده‌باش برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی
پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی جودو که در حضور حسین اوزکان سرمربی پیشین تیم ملی جودوی ترکیه و گزینه جدید سرمربیگری تیم ملی جودوی ایران برگزار شد در بخش مردان با معرفی ۹ جودوکا برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی همراه بود.
رقابت انتخابی تیم ملی جودو شب گذشته و بعد از مراسم افطار با حضور آرش میراسماعیلی رئیس، محمد صابر گرایلی و مریم بهاروند نایب رئیس و صدیقه کعبی‌زاده دبیرکل فدراسیون جودو همچنین حسین اوزکان ترکیه‌ای گزینه جدید سرمربیگری تیم ملی جودوی ایران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.
مصطفی کریمی رئیس و هادی کردی دبیر سازمان تیم‌های ملی، محمدرضا حاج یوسف‌زاده سرمربی تیم ملی جوانان و مدیر فنی تیم‌های ملی، محسن ذکریا، علی معلومات، وحید بنا و حسین قمی مربیان تیم ملی بزرگسالان و ایوب رستمی سرمربی و رضا غفار مربی تیم ملی نوجوانان و محمد مهدی ذاکری و محمد علی‌محمدی مربیان تیم ملی جوانان نیز از نزدیک مسابقات را زیر نظر داشتند. با تصمیم کادر فنی نفرات اول هر وزن به همراه محمد محمدی بریمانلو و علیرضا خجسته به اردوی آمادگی تیم ملی جودوی مردان دعوت شدند. سوای این دو ملی‌پوش، در وزن ۶۰- کیلوگرم، کیوان محمدی‌زاده (خوزستان)، علی قلی‌پور (خراسان رضوی) و سعید والی‌نیا (خراسان شمالی) نفرات برتر این وزن بودند، در وزن ۶۶- کیلوگرم، حمیدرضا پاپی و علیرضا پاپی (اصفهان) همچنین ابوالفضل محمودی (مرکزی) جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت کردند. در وزن ۷۳- کیلوگرم محمدرضا صدیقی (البرز)، سامان منصوری (فارس) و عباس محمود‌آبادی (کرمان) به اردوی تیم ملی راه یافتند. در وزن ۸۱- کیلوگرم مهدی فتحی‌پور (فارس)، امیرحسین طالبی (اصفهان) و حسن رسول‌زاده (اردبیل) مجوز اردونشین شدن را دریافت کردند. در وزن ۹۰- کیلوگرم محمدرضا سعیدی (تهران)، محمدعلی کاظمی (فارس) و تورج چناری (فارس) به اردو راه پیدا کردند، در وزن ۱۰۰- کیلوگرم قاسم باغچقی (خراسان شمالی)، علی پرهیزگار (خراسان رضوی) و سینا منوچهری (کردستان) اردونشین شدند و نهایتاً در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به ترتیب حمیدرضا ملک‌زاده (تهران)، علی فتاحی (گیلان) و ابوالفضل ترابی (خراسان رضوی) مجوز حضور در اردوی تیم ملی برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی را دریافت کردند.
 
 
تصمیم‌گیری به جلسه بعد هیأت اجرایی موکول شد
تکلیف فدراسیون‌ها روشن نشد
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک دیروز تشکیل جلسه داد تا درباره بودجه فدراسیون‌ها برای سال‌جاری تصمیم بگیرد اما اختلاف نظر بین اعضا باعث شد تا این تصمیم نهایی نشود. اولین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۱ با حضور اعضا برگزار شد. مهم‌ترین موضوع این جلسه – که تقریباً سه ساعت طول کشید - تصمیم‌گیری در مورد بودجه فدراسیون‌ها بود. البته اعضا در این جلسه به نتیجه نرسیدند و قرار است هفته آینده یک جلسه فوق‌العاده دیگر برگزار شود تا تصمیم‌گیری نهایی در مورد بودجه فدراسیون‌ها را انجام دهند.
در این جلسه بیشتر در مورد کلیات بودجه بحث شد. یکی از موضوعات اصلی افزایش 20 درصدی بودجه فدراسیون‌ها نسبت به سال قبل بود که البته مخالفان جدی داشت؛ مخالفانی که معتقد بودند بودجه سال‌جاری فدراسیون‌ها با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی باید بیشتر شود. برخی از اعضا هم این نظر را داشتند که کمک‌های غیرمستقیم به فدراسیون‌ها هم جزو بودجه آنها محاسبه شود که با این حال تصمیم‌گیری در مورد تمام این موارد به جلسه فوق‌العاده هفته آینده موکول شد.
فدراسیون‌ها این روزها مشکلات مالی زیادی دارند و تلاش می‌کنند سهم بیشتری در بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشته باشند. البته بیشتر آنها تلاش کرده‌اند و مبلغی از مجلس شورای اسلامی به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز بابت دریافت این مبلغ تردیدهایی دارند، ضمن اینکه هزینه اردوهای مستمر تا زمان بازی‌ها با توجه به تورم بسیار زیاد است و این موضوع فدراسیون‌ها را با نگرانی‌های زیادی مواجه کرده است.
همچنین قرار بود اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز گزارشی از روند کار به هیأت اجرایی ارائه کند که در این جلسه فرصت نشد.

 


Page Generated in 0.0047 sec