printlogo


کد خبر: 245067تاریخ: 1401/1/22 00:00
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا
تیمــی برای آینــده

پژمان درستکار ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان معرفی کرد. رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود و حالا تیم ملی کشتی آزاد با ترکیبی کاملاً متفاوت راهی اولان باتور می‌شود. تیمی جوان و در برخی از اوزان گمنام که شاید تا قبل از این کمتر کسی اسامی آنها را شنیده باشد. با نظر پژمان درستکار در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مؤمنی، در وزن ۶۱ کیلوگرم داریوش حضرتقلی‌زاده، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری، در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن۸۶ کیلوگرم محسن مصطفوی، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور، در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی برای قهرمانی آسیا در مغولستان انتخاب شدند؛ تیمی که 50 درصد آن برای اولین بار در قهرمانی آسیا حضور دارند و با کمترین تجربه راهی این مسابقات می‌شوند.
در برخی از اوزان نفراتی انتخاب شدند که نفرات سوم تیم ملی هستند. به طور مثال شاید نفرات اول و دوم تیم ملی کشتی آزاد در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری و علیرضا سرلک باشند ولی حالا برای قهرمانی آسیا رضا مؤمنی انتخاب شده است. کسی که تا حالا سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی در رده بزرگسالان و در یک تورنمنت مهم بین‌المللی را نداشت. در وزن 61 کیلوگرم هم داریوش حضرتقلی‌زاده  انتخاب شده که او هم هیچ سابقه‌ای در تیم ملی ندارد اما با درخشش در قهرمانی کشور به دوبنده تیم ملی رسید و حالا قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند. در وزن 70 کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری که با 30 سال سن حالا فرصت رفتن به قهرمانی آسیا را به دست آورده؛ کسی که 8 بار قهرمان کشور شده و با این همه سابقه برای اولین بار است که شانس حضور در قهرمانی آسیا را به دست می‌آورد. محسن مصطفوی در وزن 86 کیلوگرم هم در قهرمانی کشور خوش درخشید و به دوبنده تیم ملی رسید؛ بدون هیچ سابقه قبلی اما حالا در وزنی راهی قهرمانی آسیا می‌شود که حسن یزدانی سلطان آن در جهان است. وزن 92 کیلوگرم هم یک ستاره جدید رو می‌کند؛ جوانی از مازندران که حالا می‌خواهد یک جانشین مطمئن برای کامران قاسمپور باشد.
این تیم براساس چرخه انتخابی برای حضور در قهرمانی آسیا انتخاب شده و بدون کمترین دخالت و با حداقل تغییر نسبت به نتایج مسابقات قهرمانی کشور برای آسیایی مغولستان انتخاب شد؛ اتفاقی که در گذشته کمتر رعایت شده بود. تیمی جوان و گمنام با اتکا به تجربه مدعیانی مثل یونس امامی، محمدحسین محمدیان و یداله محبی به‌دنبال قهرمانی در آسیا است. یونس امامی هم که این چند روز را با مصدومیت دست پشت سر گذاشته به همراه رحمان عموزاد  و علی سوادکوهی هم جوان هستند و هم ستاره که امید آینده کشتی هستند.
 در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمده که  نفرات برتر قهرمانی کشور به‌عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی باید راهی قهرمانی آسیا شوند و حالا پژمان درستکار هم پای این ماجرا ایستاده که نفرات برتر راهی قهرمانی کشور شوند. هر چند که ممکن است این ایستادن پای چرخه انتخابی هزینه زیادی را برای تیم ملی داشته باشد و حتی مانع از قهرمانی تیم ملی شود. ظاهراً فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اصرار به برقرای عدالت دارند و حال اینکه تیم در قهرمانی آسیا هم نتیجه نگیرد ولی عدالت باید رعایت شود.

Page Generated in 0.0057 sec