printlogo


کد خبر: 245065تاریخ: 1401/1/22 00:00
خبر

محرومیت برای ۲ ملی‌پوش دوپینگی
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، یک ملی پوش اسکیت و یک شناگر را به ترتیب ۲ و ۳ سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. محمد صالحی ملی پوش اسکیت که در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی، مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت، با مصرف ماده ممنوعه کلومیفن از تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ تا ۱۸ دی ۱۴۰۲ محروم شد.
همچنین کیا افضلی دیگر ورزشکار محروم شده توسط ایران نادو است که در مسابقات لیگ شنا مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت. پس از محرز شدن مصرف داروی ممنوعه اکساندرولون توسط این ورزشکار، او از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شد.
 
 
انصراف ثریا آقایی از انتخابی تیم ملی بدمینتون
امتیاز ویژه برای دختر المپیکی 
انتخابی تیم ملی بدمینتون در حالی برگزار می‌شود که ثریا آقایی در این انتخابی حضور ندارد؛ شاخص‌ترین چهره بدمنیتون که بعد از کاوه محرابی، موفق به کسب سهمیه المپیک شد و توکیو 2021 را تجربه کرد. ثریا که پیش از المپیک آسیب‌دیدگی داشت، هر دو زانو را جراحی کرده و به خاطر عوارض این جراحی‌ها، نباید به خودش فشار بیاورد. مسأله‌ای که حضور در بازی‌های آسیایی پیش رو را در ابهام قرار داده است. فریبا مددی، نایب رئیس بانوان فدراسیون در رابطه با غیبت ثریا آقایی در انتخابی تیم ملی بدمینتون می‌گوید: «ثریا آقایی هر دو زانوی خود را عمل کرده است. او بعد از المپیک در مسابقات لیگ برتر شرکت کرد و به‌دلیل فشار تمرینات و مسابقه اذیت شد و اعلام کرد نمی‌تواند دوباره در مسابقات شرکت کند. پزشکش نیز به او توصیه کرده که با توجه به شرایطش اگر فشار بیشتری را متحمل شود ممکن است آسیب بیشتری ببیند. خود ثریا ترجیح داد که شرکت نکند.»
مسابقات انتخابی از امروز در کرج برگزار می‌شود. ۱۶ نفر برتر مسابقات دهه فجر به این رقابت‌ها دعوت شد‌ه‌اند که البته ۱۲ نفر در این مسابقه شرکت می‌کنند. ۴ نفر از آنها انتخاب می‌شوند که این افراد در اردو می‌مانند. در نهایت با توجه به اینکه دو سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی به بدمینتون داده‌ شده، دو نفر انتخاب می‌شوند. اما در این میان یک امتیاز در نظر گرفته شده؛ ثریا آقایی هر زمان که بتواند به اردو اضافه شود، درهای اردو به روی او باز است.
مددی در این رابطه می‌گوید: «ما برای ثریا آقایی امتیاز قائل هستیم. اگر تا آخرین لحظه شرایطش را پیدا کند و پزشک اجازه ادامه فعالیت را به او بدهد و خودش هم بخواهد، میان او و چهار نفر برتر مسابقه برگزار می‌کنیم و در نهایت نفرات اصلی را انتخاب می‌کنیم.»
 
 
عضویت وثوق‌ احمدی در کمیته انضباطی FIVB
روزبه وثوق‌ احمدی به عضویت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال درآمد.  روزبه وثوق احمدی وکیل متخصص حقوق ورزش به‌عنوان عضو کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شد. او یکی از ۲۱ وکیل مورد اعتماد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سراسر جهان و عضو کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کشتی نیز هست و اکنون به عضویت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال درآمده است. احمدی در سال ۱۳۹۵ کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال را راه‌اندازی کرد و رئیس این کمیته شد.
 
 
امضای تفاهمنامه بوکس ایران با عراق و قزاقستان
رئیس فدراسیون بوکس ایران در حاشیه اجلاس کنفدراسیون بوکس آسیا با رؤسای فدراسیون‌های قزاقستان و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
دومین جلسه کنفدراسیون بوکس آسیا پس از برگزاری انتخابات این کنفدراسیون با حضور پیچای چانهاواجیرارئیس، علی سَلامِه دبیرکل و اعضای هیأت رئیسه روز گذشته (شنبه ۲۰ فروردین‌ماه) در پوکت تایلند برگزار شد. در حاشیه این نشست حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس کشورمان و عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا با عزیز کوژامبِتوف رئیس فدراسیون بوکس قزاقستان و نایب رئیس این کنفدراسیون و علی تکلیف رئیس فدراسیون بوکس عراق تفاهمنامه همکاری به منظور ارتقای سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات امضا کردند. این تفاهمنامه با هدف برنامه‌های آموزشی همچون ارتقای مربیان و داوران، حضور در اردوها و برنامه‌های تمرینی مشترک و شرکت در تورنمنت‌ها به امضا رسید. دوره اعتبار این تفاهمنامه از سال ۲۰۲۲ تا پایان ۲۰۲۶ است.
 
 
 

Page Generated in 0.0056 sec