printlogo


کد خبر: 245051تاریخ: 1401/1/22 00:00
استقلال - نساجی؛ با طعم انتقام
آماده برای هت‌تریک صعود به فینال

پیش بازی
رضا حمیدی      
 
استقلال و نساجی در حالی امشب در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند که در بازی‌های لیگ نتوانستند دروازه یکدیگر را تسخیر کنند و هر دو بار، نتیجه بدون گل خاتمه یافت. نساجی در واقع جزو معدود تیم‌هایی است که موفق شده فقط 2 امتیاز به استقلال بدهد و 2 امتیاز هم از این تیم بگیرد. دوندگی و بازی جسورانه شاخصه تیمی است که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل استقلال قرار خواهد گرفت. هر چند نباید فراموش کرد در بازی رفت نساجی روی درخشش علیرضا حقیقی به یک امتیاز رسید و اگر استقلال قدری خوش‌شان بود می‌توانست در آن میدان نیز به برتری برسد و اکنون هم وضعیت مطلوب‌تری را در صدر جدول تجربه کند.
 
مجیدی - الهامی با طعم انتقام
هواداران استقلال خوب به یاد دارند که ساکت الهامی دو فصل قبل که سرمربی تیم تراکتور بود چگونه تیم‌شان را در فینال جام حذفی شکست داد و از رسیدن به جام حدفی محروم کرد. آن پیروزی حتی باعث شد مدیران وقت استقلال از ساکت الهامی دعوت کنند تا برنامه‌هایش را برای هدایت استقلال ارائه دهد. الهامی حالا بعد از دو فصل دوباره در جام حذفی مقابل فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد و سرمربی استقلال که میزبان این بازی محسوب می‌شود، فرصت بزرگی در اختیار دارد تا انتقام آن باخت را بگیرد. اگر مجیدی موفق شود این بار مچ الهامی را بخواباند، با تیمش به نیمه نهایی جام حذفی می‌رود و با توجه به اینکه با تیم چندان قدری در مرحله بعد مصاف نخواهد داد، احتمال حضورش در فینال بسیار زیاد است. مجیدی می‌تواند با برتری مقابل الهامی سومین فینال پی در پی در جام حذفی را تجربه کند.
 
سه دفاع یا چهار دفاع؟
مهم‌ترین سؤال درباره ترکیب استقلال مقابل نساجی این است که با سه دفاع مقابل این تیم بازی می‌کند یا چهار دفاع؟ فرهاد مجیدی در بازی‌های اخیر غالباً از چهار دفاع بازی گرفته و حردانی و سلمانی را به عنوان مدافعان چپ و راست در ترکیب اصلی قرار داده است. بعد از تساوی استقلال مقابل پیکان که با عملکرد نامطلوب خط دفاع به پایان رسید زمزمه‌هایی درباره ایجاد تغییرات در خط دفاع به گوش می‌رسد اما مجیدی مشت خود را باز نکرده و تا ساعاتی مانده به بازی نمی‌توان درباره اینکه او چه استراتژی در این میدان به کار خواهد گرفت، حرفی به میان آورد. منطق می‌گوید استقلال با همان روشی بازی کند که در بازی‌های اخیر به میدان رفته و از دستکاری در ترکیب خودداری کند. اما به هر حال هر احتمال دیگری هم وجود دارد و شاید مجیدی در نهایت سیستم تیمش را به سمت بازی با سه دفاع بچرخاند که البته با بازی با این شیوه نا آشنا نیست.
 
آماده‌باش برای پنالتی‌زن‌ها
استقلال در بازی با نود ارومیه طعم گس غافلگیری در جام حذفی را چشید و تا آستانه حذف نیز پیش رفت که در نهایت در ضربات پنالتی موفق شد از سد حریفش عبور کند و بعد از پیروزی خفیف مقابل پیکان به این مرحله برسد. هیچ بعید نیست نزدیکی فنی دو تیم بار دیگر کار را به ضربات پنالتی بکشد. این بار اگر بازی به ضربات پنالتی برود، استقلال برای عبور از حریف با بازیکنانی آماتور مواجه نیست و نظیر آنچه مقابل نود ارومیه رقم خورد، تکرار نخواهد شد. استقلال باید با آمادگی کامل گام به این ضیافت بگذارد و از نظر فنی و بیشتر روحی و روانی آماده و مهیای این لحظات باشد. بدون شک اگر استقلال با اعصابی مسلط ضربات پنالتی را به سمت دروازه نساجی بزند، شانس بسیاری برای عبور از حریف خواهد داشت. ضمن اینکه ممکن است حضور حسینی در بزنگاه پنالتی‌ها کفه ترازو را به سمت مجیدی سنگین‌تر کند.
 
اثرات مخرب حذف
استقلال از حذف ضرر می‌کند یا نساجی؟! پاسخ روشن است. نساجی چیزی برای از دست دادن ندارد و هیچ‌کس ساکت الهامی را به خاطر باخت مقابل استقلال که از نظر فنی وضعیتی ایده‌آل دارد مؤاخذه نخواهد کرد اما شکست برای استقلال به منزله ورود به یک محیط پر آشوب است و آبی‌ها باید با هر تدبیری از این میدان سربلند خارج شوند و یک گام دیگر به فینال جام حذفی نزدیک شوند. زنده ماندن فرصت دستیابی به جام حذفی اثرات روحی مطلوبی در کانون استقلال خواهد داشت و این تیم را با روحیه مناسب‌تر به بازی‌های آتی لیگ خواهد فرستاد. آرمانی‌ترین نقطه برای استقلال این است که با قهرمانی در جام حذفی به لیگ بازگردد. موقعیتی که به دلیل برنامه‌ریزی سازمان لیگ فراهم شده و قرار است تا تاریخ هفتم اردیبهشت ماه قهرمان جام حذفی مشخص شود و بعد از آن دوباره چرخ لیگ به حرکت درآید.

Page Generated in 0.0068 sec