printlogo


کد خبر: 245048تاریخ: 1401/1/22 00:00
مثلث حمله پاری‌سن‌ژرمن برای تیم‌های داخلی قدرتنمایی می‌کند
مسی و امباپه سحرانگیز

پاری‌سن‌ژرمن در بازی در خانه کلرمون فوت، کلاس بالای خود را نشان داد و با نتیجه شش بر یک پیروز شد. آنها حالا در فاصله تنها هفت بازی به پایان رقابت‌های لیگ یک فرانسه، با 15 امتیاز اختلاف با رن در صدر جدول قرار دارند. اما این بازی چه چیزهایی را به ما نشان داد؟
 
آیا امباپه بهترین مهاجم دنیا است؟
بله، سخت بتوان روبرت لواندوفسکی را نادیده گرفت که در 9 بازی اخیر بایرن مونیخ 9 گل زده است. محال است بتوان کریم بنزما را فراموش کرد که در هشت بازی اخیر خود 13 گل برای رئال مادرید زده است. بازیکنانی مانند چیرو ایموبیله و محمد صلاح هم هستند. اما کیلیان امباپه تنها 23 سال دارد و در 10 بازی اخیر برای پی‌اس‌جی 11 گل به ثمر رسانده است.
در سال 2022، تنها دو بازی بوده که امباپه نتوانسته در آنها گلی بزند یا گلی بسازد. تعجبی ندارد که رئال مادرید سخت به‌دنبال جذب او است.
 
سرانجام، خط حمله‌ای یکپارچه
مدت‌ها طول کشید، اما اتفاق افتاد. حالا لیونل مسی آن ارتباطی که با نیمار و امباپه می‌خواست را در زمین پیدا کرده است. این سه بازیکن برابر لوریان کمک کردند تا پی‌اس‌جی پنج گل بزند. در بازی مقابل کلرمون فوت هم همکاری آنها عالی بود. این سه مهاجم در کلاس جهانی هم گل می‌زنند و هم گل می‌سازند. اگر همکاری آنها به این شکل ادامه یابد، شایعات رفتن مسی از پاریس به پایان خواهد رسید.
 حضور 90 دقیقه‌ای راموس
این چهارمین باری بود که سرخیو راموس در ترکیب ثابت پی‌اس‌جی قرار می‌گرفت. او دچار مشکل مصدومیت بوده و تازه دارد جا می‌افتد. او در این بازی عالی بود و تنها مدافع تیمش بود که 90 دقیقه بازی کرد. راموس در 36سالگی هم اگر آماده باشد، می‌تواند مدافعی کلیدی به شمار برود.
 گلی که نباید دریافت می‌شد
هرچند خط حمله پی‌اس‌جی درخشید، اما خط دفاعی این تیم کمی متزلزل بود. جیان‌لوییجی دوناروما باز هم اشتباه کرد ولی توانست آن را جبران کند.
 کلرمون به‌دنبال ضدحمله از سمت چپ بود و اشرف حکیمی در دفاع حضور خاصی نداشت. سرخیو راموس روی صحنه گل حریف کاری نمی‌توانست انجام دهد. نونو مندس روی این گل حریف را تعقیب نکرد، وگرنه گل به ثمر نمی‌رسید.
 
جادوی مسی و امباپه
عملکرد مسی-امباپه-نیمار مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اما باید به درک متقابل مسی و امباپه اشاره‌ای ویژه داشت. این دو بازیکن سال‌ها با هم اختلاف سنی دارند، اما در هفته‌های اخیر خیلی خوب با هم جور شده‌اند. مسی تبدیل به موتور خلاق تیم شده و امباپه هم انگار برای سرگرمی گل می‌زند.
 تاکنون، همکاری مسی و امباپه منجر به هشت گل در لیگ یک برای پی‌اس‌جی شده است. مسی همچنین اولین بازیکنی شد که از زمان جمع‌آوری داده‌ها، در یک بازی در لیگ یک سه پاس گل می‌دهد. دو پاس گل برای امباپه بود که یکی از آنها یک پاس تماشایی بود.

Page Generated in 0.0056 sec