printlogo


کد خبر: 245047تاریخ: 1401/1/22 00:00
تاتنهام در کورس سهمیه لیگ قهرمانان یکه‌تازی می‌کند
کونته: در این هفت بازی خودمان را نشان می‌دهیم

 آنتونیو کونته، مربی تاتنهام ورق کورس رقابت برای سهمیه لیگ قهرمانان را به نفع تیمش برگردانده و با نتایج این هفته مدعی اصلی رتبه چهارم شده است. تیم کونته به پیروزی درخشان 4 بر صفر در زمین استون ویلا رسید که هئونگ مین سون هت‌تریک کرد و دژان کولوسفسکی نیز نامش را در فهرست گلزنان ثبت کرد. روز مهمی برای تاتنهام بود چون دو رقیب اصلی‌اش برای سهمیه لیگ قهرمانان، منچستریونایتد و آرسنال شکست خوردند، آرسنال بعد از باخت بد هفته گذشته در زمین کریستال پالاس، در خانه به برایتون باخت و منچستریونایتد با یک گل در زمین اورتون شکست خورد. تاتنهام با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال سه امتیاز پیش است و شش امتیاز از یونایتد بیشتر دارد ضمن اینکه تفاضل گل خیلی بهتری نسبت به هر دو دارد و این یعنی در موقعیت بهتری برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان است.
همین یک هفته قبل کونته اصرار داشت که تیمش برای صعود به لیگ قهرمانان به معجزه نیاز دارد و این به نتایج منچستریونایتد وابسته است. اما لحن مربی ایتالیایی بعد از پیروزی چهارگله در ویلاپارک، عوض شد:«ما از سختی بازی در زمین ویلا باخبر بودیم. این استادیوم جو فوق‌العاده‌ای دارد و باید از هواداران تشکر کنم که با وجود اینکه تعداد خیلی کمتری بودند، اما از اول تا آخر ما را تشویق کردند. ما می‌خواهیم هم بازیکنان پیشرفت کنند هم هواداران راضی باشند و این اتفاق افتاد. ما خوشحالیم چون بازی سختی بود اما در نیمه اول که ویلا می‌خواست بازی‌اش را تحمیل کند، مقاومت کردیم. در این بازی هر بار که توپ به دست آوردیم و موقعیتی پیش آمد، گل زدیم.»
او ادامه داد:«مقاومت مهم است اگر می‌خواهیم تیم طراز اولی باشیم. در هر بازی حریف می‌تواند کار شما را در مقاطعی سخت کند و اگر شما قوی نباشید به هیچ چیز نمی‌رسید و نمی‌توانید کار مهمی انجام دهید. ما قوی هستیم و از این بابت خیلی خوشحالم چون بازیکنانی دارم که می‌خواهند پیشرفت‌شان را به من نشان بدهند. هفت بازی مانده و ما نشان می‌دهیم که شایستگی ماندن در کورس رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان را داریم.»
بازی بعدی اسپرز در خانه مقابل برایتون است که با پیروزی در زمین دیگر تیم بزرگ شمال لندن باروحیه است، بعد در زمین برنتفورد بازی دارند. تاتنهام سپس با لستر، لیورپول و آرسنال روبه‌رو می‌شود قبل از آنکه با دیدار مقابل برنلی و نوریچ فصل را به پایان برساند.

Page Generated in 0.0050 sec