printlogo


کد خبر: 245045تاریخ: 1401/1/22 00:00
چه کسی می‌تواند این روند ناخوشایند را تمام کند؟
منچستریونایتد در باتلاق گودیسون پارک

بعد از بازنشستگی سر الکس فرگوسن در سال 2013، منچستریونایتد روزهای سختی در گودیسون پارک داشته و یکی دیگر نیز به آن اضافه شد. تیم رالف رانگنیک با یک گل به اورتون باخت بعد از آنکه با دیوید مویس در سال 2014 دو بر صفر، با لویی فان‌خال در سال 2015 سه بر صفر و با اوله گونار سولشر در سال 2019 چهار بر صفر در این ورزشگاه شکست خورد. این نتایج نباید تکرار می‌شد اما اینکه هنوز و نزدیک به یک دهه بعد از رفتن فرگوسن رخ می‌دهد، سختی کار مربی بعدی شیاطین سرخ را نشان می‌دهد. اریک تن هاخ، مربی فعلی آژاکس و احتمالاً بعدی یونایتد حالا دیگر می‌خواهد یک صفر دیگر به مبلغ قراردادش اضافه کنند.
منچستریونایتد از فرصت لغزش آرسنال مقابل کریستال پالاس در هفته گذشته استفاده نکرد(توپچی‌ها این هفته هم به برایتون باختند اما با یک بازی کمتر و سه امتیاز بیشتر در رتبه پنجم قرار دارند در برابر منچستریونایتد که هفتم است) و حالا کارش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان سخت‌تر شده. آنها به تیمی باختند که در 17 تا از 22 بازی آخرش در لیگ برتر باخته و سال را با یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط شروع کرد. یونایتد هفت بازی دیگر دارد اما با این شیوه بازی به درد لیگ قهرمانان نمی‌خورد.
رانگنیک بعد از بازی گفت:«بازیکنان باید مشتاق لیگ قهرمانان باشند اما با این بازی سزاوارش نیستند. وقتی شما در 95 دقیقه نتوانید به تیمی که سه گل از برنلی خورده، گل بزنید، جای هیچ توجیهی باقی نمی‌ماند.» اورتون وسط هفته قبل 3 بر 2 به برنلی باخت اما در این بازی سه امتیاز مهم گرفت.
یونایتد ضعیف شروع کرد اما اورتون آنقدر بد بود که مارکوس رشفورد، مهاجم یونایتد، جوردن پیکفورد، دروازه‌بان حریف را به دو واکنش خوب وادار کرد. دومی در دقیقه 12 بود اما بین آن و شوت از راه دور پل پوگبا در فاصله 9 دقیقه تا پایان مسابقه، یونایتد هیچ کاری نکرد. هواداران میزبان بعد از گل دقیقه 27 که با ضربه آنتونی گوردون و تغییر مسیرش توسط هری مگوایر به ثمر رسید، فضا را برای میهمان سخت کردند.
وقتی رانگنیک به بازیکنی نیاز داشت که روند بازی را تغییر دهد، به خوان ماتا رو آورد که هنوز در این فصل لیگ برتر به میدان نرفته بود، این خود وضعیت منچستریونایتد را مشخص می‌کند. کریستیانو رونالدو در وقت‌های تلف‌شده یک شوت زد که پیکفورد بخوبی واکنش نشان داد اما تساوی فقط می‌توانست روی مشکلات یونایتد سرپوش بگذارد. الکس تلس ضعیف بود، برونو فرناندز بارها توپ لو داد و رونالدو سردرگم بود هرچند فهرست بازیکنان ضعیف از این سه فراتر است.
یونایتد 42 گل خورده که بدترین آمار در میان هشت تیم بالای جدول و به اندازه برنلی رده هجدهمی است. جالب اینجا است که‌ شان دایچ، مربی برنلی بعد از برد چهارشنبه مقابل اورتون گفت حریف نمی‌دانسته چطور باید بازی کند اما فرانک لمپارد مثل او حرف نزد:«نمی‌توان گفت تیمی با رونالدو و فرناندز و جیدون سانچو نمی‌داند چطور باید برنده شود اما این بازیکنان در بهترین روزهای خود نیستند و ما با سختکوشی به نتیجه لازم رسیدیم.»
اگر تن هاخ بیاید به بازیکنان جدیدی نیاز دارد اما مسأله به بازیکنان ختم نمی‌شود. در باخت‌های اخیر مقابل اورتون تنها دخئا بازیکن ثابت بوده و این نشان می‌دهد بازیکنان بخشی از مشکل هستند. رانگنیک به هیأت مدیره گفته تیم در تابستان به تغییر نیاز دارد اما هواداران بعد از همه شکست‌ها در بخش آبی لیورپول این حرف‌ها را شنیده‌اند. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا تن هاخ می‌تواند این روند ناخوشایند را متوقف کند یا دوباره در زمین تافی‌ها گیر می‌افتند؟
 
منبع: ESPN

Page Generated in 0.0057 sec