printlogo


کد خبر: 245043تاریخ: 1401/1/22 00:00
تاکتیک‌های ناکارآمد آرتتا، آرسنال را از لیگ قهرمانان دور می‌کند
مرگ تدریجی یک رؤیا به نفع تاتنهام!

 قرار بود آرسنال در بازی با برایتون پاسخ قاطعی به باخت عجیب هفته گذشته مقابل کریستال پالاس بدهد اما در این بازی سهمیه لیگ قهرمانان به سمت تیم دیگر شمال لندن سرازیر شد. تیم میکل آرتتا 2 بر یک شکست خورد و در حالی که هشت بازی تا پایان فصل بیشتر فرصت نمانده باید هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام دهند تا در میان چهار تیم بالای جدول، فصل را به پایان برسانند.
لئاندرو تروسارد در دقیقه 28 و انوک اموپو در دقیقه 66 برای میهمان گل زدند و گل مارتین اودگارد در دقیقه 89 تنها از سنگینی شکست کم کرد اما دیر بود، خیلی دیر.
تا دقایق پایانی، میزبان خالی از هر ایده‌ای به نظر می‌رسید و تغییرات آرتتا برای پرکردن جای کایران تیرنی و توماس پارتی، تیم را کاملاً نامتعادل کرد. آرسنال در برابر تیمی که در هفت بازی آخرش تنها یک گل و یک پیروزی داشت، چیز خاصی برای ارائه نداشت. توپچی‌ها بازی فاجعه‌باری داشتند و حالا آرتتا به خاطر مهره چینی‌اش به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد. بعد از بازی ضعیف نونو تاوارز در بازی دوشنبه گذشته در سلهرست پارک، مربی اسپانیایی از گرانیت ژاکا در دفاع چپ به جای تیرنی استفاده کرد. اما مصدومیت پارتی هم دست تیم را در میانه میدان خالی گذاشت. در نتیجه آرسنال هیچ تسلطی بر بازی نداشت و برایتون تقریباً 90 دقیقه بدون دردسر بازی کرد.
میهمان البته خوش‌شانس بود که VAR گل گابریل مارتینلی در اواخر نیمه اول را مردود کرد اما غیر آن دفاع برایتون تا دقایق پایانی که میزبان با گل اودگارد امیدوار به برگشت شد، عرقش در نیامد.
البته هنوز فرصت برای جبران هست اما بعید است آرسنال از اتفاقات این یک هفته کمر راست کند. دو باخت پیاپی که تیم را از منطقه سهمیه لیگ قهرمانان بیرون کرد و مصدومیت تیرنی و پارتی، تیم کوچک شده آرسنال را برای هفته‌های پایانی با کمبود مواجه کرد. اگر می‌خواهند رویای لیگ قهرمانان خود را زنده نگه دارند، آرتتا باید راهی پیدا کند که نبود دو تا از مؤثرترین بازیکنان تیمش به چشم نیاید چون تدبیرش برای بازی با برایتون به بن‌بست خورد. استفاده از ژاکا در دفاع چپ و عقب آوردن اودگارد باعث شد آرسنال هرگز نتواند ابتکار عمل را به دست بگیرد. جای شگفتی نبود که با دادن مجوز حرکت در یک سوم دفاعی حریف به اودگارد، آرسنال جان گرفت.
تیم آرتتا هفته آینده با ساوتهمپتون بازی می‌کند که این هفته شش گل از چلسی خورده و بعد در فاصله سه روز با چلسی و منچستریونایتد دیدار می‌کند. آنها حالا هیچ جایی برای اشتباه ندارند اگر می‌خواهند در کورس رقابت با تاتنهام بمانند، تیمی که با آنتونیو کونته درست در روزهای افت آرسنال، اوج گرفته است.
وقتی در 29 اسفند در زمین استون ویلا به پیروزی رسیدند، به نظر می‌رسید تیم آرتتا یک پایش را در لیگ قهرمانان گذاشته اما حالا حتی برای رسیدن به سهمیه لیگ اروپا هم باید مبارزه کند؛ در عرض چند هفته چه تغییرات زیادی رخ می‌دهد!

Page Generated in 0.0067 sec