printlogo


کد خبر: 245042تاریخ: 1401/1/22 00:00
تداوم روزهای درخشان راننده فراری در فصل جدید فرمول یک
گرندپری سوم به کام لکلرک

سومین گرندپری فصل جاری رقابت‌های فرمول یک با پیروزی شارل لکلرک، راننده لهستانی تیم فراری به پایان رسید تا شروع رویایی این مرد جوان ادامه داشته باشد. لکلرک 24 ساله که گرنداسلم اول فصل در بحرین را هم فتح کرده بود و پس از آن در گرندپری دوم در عربستان دوم شد، با ثبت زمان یک ساعت و 27 دقیقه و 46 ثانیه و 548 هزارم ثانیه به‌عنوان نفر اول از خط پایان گذشت و 26 امتیاز این پیروزی را به امتیازاتش از دو گرندپری قبلی افزود تا اکنون با 71 امتیاز - 34 امتیاز اختلاف نسبت به نفر دوم - پیشتاز کورس قهرمانی باشد. پس از لکلرک، سرخیو پرس، راننده مکزیکی تیم ردبول با 20 ثانیه و 524 هزارم ثانیه اختلاف نفر دوم شد و از سومین گرنداسلم فصل 18 امتیاز گرفت. جورج راسل راننده انگلیس 24 ساله تیم مرسدس هم با 25 ثانیه و 593 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، سومین راننده‌ای بود که از خط پایان گذر کرد و 15 امتیاز به دست آورد. این در حالی بود که هموطن و هم‌تیمی او لوئیز همیلتون با 28 ثانیه و 543 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به لکلرک چهارم شد و 12 امتیاز گرفت.
گرندپری استرالیا اما با یک حادثه غیرمنتظره برای مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها همراه بود. خودروی او در جریان این مسابقه دچار حریق شد و به این ترتیب نتوانست از خط پایان عبور کند. سباستین فتل، راننده آلمانی تیم استون‌مارتین و کارلوس ساینس دیگر راننده تیم فراری هم سایر رانندگانی بودند که نتوانستند از خط پایان عبور کنند.
در رده‌بندی رانندگان فصل جاری مسابقات فرمول یک، شارل لکلرک با 71 امتیاز از 2 پیروزی و یک عنوان دومی صدرنشین است. پس از او جورجو راسل که در استرالیا برای اولین بار در این فصل روی سکو رفت، با 37 امتیاز نفر دوم است. کارلوس ساینس جونیور، راننده اسپانیایی تیم فراری هم با 33 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. در رده‌بندی خودروسازان هم تیم فراری با 2 پیروزی و 5 حضور رانندگانش روی سکو با 104 امتیاز صدرنشین است و پس از آن تیم مرسدس با 2 حضور نمایندگانش روی سکو و 65 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. ردبول هم به لطف پیروزی فرستاپن در گرندپری عربستان و 2 بار حضور رانندگانش روی سکو، با 55 امتیاز سومین تیم است.

Page Generated in 0.0048 sec