printlogo


کد خبر: 245039تاریخ: 1401/1/22 00:00
در جام حذفی حق اشتباه نداری
الهامی: جای کسی را در تهران تنگ نکرده‌ایم

ساکت الهامی پیش از دیدار تیم فوتبال نساجی مازندران مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، این‌طور حرف می‌زند: «صادقانه باید بگویم که اصلاً دوست نداشتم در این شرایط به استقلال بخوریم. این سومین باری است که در این فصل با استقلال بازی می‌کنیم. تیمی که در حال حاضر با صداقت می‌گویم بهترین تیم حال حاضر ایران است. تیمی که 26 هفته نباخته است، هیچ بهانه‌ای برای خوب نبودنش نیست. مجیدی و آجورلو یک تیم خوب ساختند. قطعاً بازی سختی خواهیم داشت. خوشحالی من این است که طرفداران دو تیم دوست‌داشتنی استقلال و نساجی زینت‌بخش بازی خواهند بود. قول می‌دهم که بازی تاکتیکی و بسیار زیبایی خواهد شد. استقلال نشان داده که با خساست به حریفانش موقعیت می‌دهد. ما هم تیم خوبی هستیم و با کمال احترام مجبور هستیم که یک تیم برنده باشد و خوشحال می‌شوم که تیم پیروز نساجی باشد. جام حذفی با لیگ کاملاً فرق می‌کند و این را هم می‌دانیم که در این فصل بردن استقلال واقعاً سخت است، باید گل بزنیم و برنده باشیم. قطعاً برای دو تیم این بازی متفاوت است و حساسیت بیشتری دارد. دیشب کمتر کسی فکر می‌کرد مس رفسنجان به خلیج فارس ببازد و حذف شود. در جام حذفی هیچ تیمی حق اشتباه ندارد، چون جای جبران نیست. در لیگ اگر چهار اشتباه هم داشته باشید، جای جبران وجود دارد ولی در جام حذفی اینگونه نیست.»
سرمربی تیم فوتبال نساجی درباره برنامه‌اش در جام حذفی، این‌طور توضیح می‌دهد: «تیم ما در لیگ به حقش رسیده است. سال قبل تا روز آخر برای سقوط نکردن تلاش می‌کردیم الان هم شش هفته باقی مانده و برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر کار می‌کنیم. امسال بهترین نتیجه را می‌توانیم برای نساجی بگیریم. شرایطی که برای بازی‌های امسال ما پیش آمد شاید برای هیچ تیمی به وجود نیامده باشد. ما در همه بازی‌ها میهمان هستیم و فشار بازی‌ها بالا بود که ما را عقب انداخت. درباره جام حذفی باید بگویم جام حذفی جامی است که یا همه چیز هست یا هیچ چیز نیست. نایب قهرمانی هم معنی ندارد و تیم‌ها زودتر و دیرتر حذف می‌شوند و فقط قهرمانی ارزشمند است. این بازی هم مسابقه‌ای است که اگر تیم ما از این مسیر عبور کند مسیرش یک مقدار هموارتر می‌شود.»
او اشاره‌ای به غیبت اکبر صادقی و مسعود شجاعی در بازی مقابل استقلال دارد: «ما نساجی هستیم. از اول فصل هم با همین‌ بازیکنان بازی کردیم و از روز اولی که به نساجی آمدم به دنبال برگزاری فوتبال قابل احترامی بودیم. این بازی هم مستثنی نیست، هر کدام از بچه‌ها که باشند فرقی نمی‌کند، قطعاً اکبر و مسعود هستند اما بازی کردن‌شان دست ما نیست.»
الهامی درباره تمرین نساجی در تهران و مشکل زمین تمرین‌شان حرف‌هایی دارد: «برای زمین تمرین مشکل نداریم. جا دارد از آقای سیف‌الله‌پور (مدیرعامل باشگاه نساجی) تشکر کنم. درست است که روزهای سخت را گذراندیم ولی به نظرم یکی از بهترین زمین‌های تمرین را ما داریم و جا دارد از مهندس حدادیان (مالک باشگاه نساجی) هم تشکر کنم که یکی از بهترین زمین‌های تمرین کشور دست ما است.»
سرمربی نساجی در واکنش به صحبت مجیدی مبنی بر اینکه زمین تمرین در تهران کم است و برخی تیم‌های شهرستانی هم در تهران تمرین می‌کنند، می‌گوید: «ما زمین اختصاصی خودمان را داریم و جای کسی را غصب نکردیم. ما زمین مرحوم ناصر حجازی، آرارات و انقلاب را که نگرفتیم. ما یک زمین داشتیم و خودمان هم آن را درست کردیم. هر تیمی را ببینید، غیر از زمین تمرین اصلی‌اش یک کمپ دیگر هم دارد. من فکر می‌کنم مشکل از جای دیگر است و ربطی هم به خود مجیدی ندارد. شما وقتی سه زمین دارید و الان یکی از آنها آماده نیست گناه من مربی و تیم نساجی چیست؟! موضوع دیگر هم این است که استقلال چه زمانی در کارگران تمرین کرده است که این دفعه دومش باشد؟! استقلال سه زمین تمرین خوب دارد و حتی ورزشگاه امام رضا(ع) را هم دارند. حق مجیدی است که زمین تمرین خوب داشته باشد، ولی ما مقصر نیستیم و اگر مشکلی هم باشد مقصر خود مجموعه استقلال است. این را هم باید در نظر بگیرید که ما زمین مسابقه در شهرمان نداریم، دیگر زمین تمرین از کجا بیاوریم؟ جا دارد از استاندار و فرماندار تشکر کنم که سنگ تمام گذاشتند. همان‌طور که از قبلی‌ها ایراد می‌گرفتیم از نفرات جدید باید تشکر کنیم. در شهرستان تیمی نیست که بازی کنیم. اینجا می‌توانیم با استقلال یا پیکان یا همین‌طور صنعت نفت بازی کنیم. بحث هواداران را خود تیم‌ها باید جوابگو باشند. من درباره نساجی می‌گویم که هزینه‌ای که در تهران انجام می‌دهیم به مراتب سنگین‌تر از شهرستان است، ولی مالک باشگاه امکانات سخت‌افزاری خوبی فراهم کرده است. این برای استقلال که یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیاست که سه زمین تمرین دارد، بد است که بگوید چرا تیم‌های دیگر گرفته‌اند. این موضوع برمی‌گردد به بحث پشتیبانی و ساختارسازی و به مدیرعامل باشگاه ربطی ندارد، چون آجورلو در پاس هم بود شرایط خوبی برای تیمش فراهم کرده بود و مقصر مشکلات زمین تمرین استقلال مجموعه خودشان است و ربطی به شهر خودرو و نساجی و... ندارد.»
 

Page Generated in 0.0062 sec