printlogo


کد خبر: 245030تاریخ: 1401/1/22 00:00
فوتسال مقدماتی جام ملت‌های آسیا
تجدید خاطره با مالدیو، این بار به رهبری شمسایی

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین بازی از مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا در منطقه جنوب و مرکز قاره، دیروز (یکشنبه) به مصاف مالدیو رفت و با پیروزی 17 بر صفر مقابل این تیم، خاطره پیروزی 17 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل مالدیو در خرداد 1376 را برای اهالی فوتبال زنده کرد.
حسین طیبی (۴ گل)، سعید احمدعباسی (۴ گل)، سالار آقاپور (۲ گل)، حمزه کدخدایی (۲ گل)، مسعود یوسف (۲ گل)، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی و علیرضا رفیعی‌پور برای تیم وحید شمسایی در این مسابقه گل زدند.
مسعود محمدی (دروازه‌بان)، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مسلم اولادقباد، حسین طیبی و مرتضی عزتی ترکیب پنج نفره ایران در آغاز بازی بودند و در شروع نیمه دوم هم کادرفنی سعید مؤمنی (دروازه‌بان)، مسلم اولادقباد، حمزه کدخدایی، علیرضا رفیعی‌پور و سعید احمدعباسی را به زمین فرستاد. شاگردان شمسایی برای نخستین بار بود که بازی با مالدیو را تجربه می‌کردند و شمسایی، اولین آزمون جدی خود را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران مقابل مالدیو تجربه می‌کرد. مربی‌ای که پیش از این در تیم‌های باشگاهی حضور داشته و بعد از قطع همکاری فدراسیون فوتبال با ناظم‌الشریعه که سرمربی تیم ملی عراق شده هدایت تیم ملی فوتسال ایران را با حمایت عزیزی خادم برعهده گرفت. چهره تیم ملی فوتسال ایران به نسبت آخرین مصاف دوستانه ایران در برابر ایتالیا که با هدایت ناظم الشریعه برگزار شد، تغییرات زیادی داشته و وحید شمسایی تیمی به مراتب جوان‌تری را دور هم جمع کرده است که عبارتند از: علیرضا رفیعی‌پور، مسلم اولادقباد، حسین طیبی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، باقر محمدی، سعید مؤمنی، سعید احمدعباسی، مهدی کریمی، مسعود یوسف، سالار آقاپور، محمدحسین درخشانی، حمزه کدخدایی، مسعود عباس و مرتضی عزتی. تیمی که در بین آنها شناخته شده‌ترین بازیکن حسین طیبی است که در خارج از کشور توپ می‌زند.
این مسابقات فرصت خوبی است که جوانان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال از سوی وحید شمسایی کسب تجربه کنند و بازی به بازی بهتر شوند. به این خاطر که تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی که حریفان پیشرفت خوبی داشته‌اند، برای قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آسیا کار سختی پیش رو دارد.
تیم ملی فوتسال ایران امروز (دوشنبه 22 فروردین‌) ساعت 15:30 به مصاف ترکمنستان می‌رود و فردا (سه‌شنبه 23 فروردین‌) ساعت 18:30 با قرقیزستان بازی خواهد کرد. در نهایت دو تیم از این گروه به مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی قاره کهن صعود می‌کنند.
 
بی‌توجهی صدا و سیما به تیم ملی فوتسال
 تیم ملی فوتسال ایران کار خود را در مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا از دیروز و با دیدار برابر مالدیو آغاز کرد. این مسابقات در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به میزبانی قرقیزستان برگزار می‌شود و ایران با مالدیو، قرقیزستان و ترکمنستان همگروه است.در حالی که انتظار می‌رفت بازی ایران و مالدیو از طریق یکی از شبکه‌های صدا و سیما به‌صورت زنده پخش شود اما این اتفاق رخ نداد.تیم ایران با هدایت وحید شمسایی با بازیکنان جوان در این مسابقات حاضر شده است. پیراهن شماره ۷ تیم ملی که سال‌ها بر تن علی‌اصغر حسن‌زاده بود به مهدی کریمی رسیده است.
 
باخت اندونزی مقابل تایلند در فینال
تیم هاشم‌زاده ۳۰ ثانیه کم آورد!
 دیدار فینال مسابقات فوتسال مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در منطقه جنوب شرق قاره (آ. سه. آن) دیروز (یکشنبه) بین دو تیم اندونزی و تایلند برگزار شد که اندونزی در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد و به‌ عنوان نایب قهرمانی این منطقه دست یافت.
در این مسابقه ابتدا اندونزی با دو گل از تایلند پیش افتاد و این برتری تا ثانیه‌های پایانی هم ادامه داشت اما تیم میزبان با حمایت هوادارانش موفق شد هر دو گل خورده را با تاکتیک بازی پنج نفره (پاور پلیر) جبران کند. گل تساوی تایلند ۳۰ ثانیه مانده به پایان بازی به ثمر رسید.
جدال دو تیم در پایان دو وقت ۵ دقیقه اضافه هم گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی مشخص کننده قهرمان باشد.
در ضربات پنالتی این تیم تایلند بود که موفق شد ۵ بر ۳ (در مجموع ۷ بر ۵) تیم اندونزی را شکست دهد و به ‌عنوان قهرمانی منطقه جنوب شرق آسیا دست یابد.
اندونزی و تایلند پیش از این صعودشان به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را قطعی کرده بودند. از منطقه جنوب شرق آسیا، علاوه بر این دو تیم، ویتنام هم جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.
اندونزی در حضور کوتاه‌مدت هاشم‌زاده سرمربی ایرانی خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت و در جریان مسابقات جنوب شرق آسیا بدون شکست به مرحله فینال رسید. مرحله نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا مهرماه ۱۴۰۱ به میزبانی کویت برگزار می‌شود.
 
 طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال در آسیا
حسین طیبی، ستاره ایرانی بنفیکا که نخستین بازی خود با پیراهن تیم ملی فوتسال ایران را در سال ۲۰۰۹ زیر نظر حسین شمس انجام داد، اکنون با نظر وحید شمسایی به‌عنوان کاپیتان ایران در مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا معرفی شده است. او دیروز (یکشنبه) در بازی مقابل مالدیو، 4 گل از 17 گل به ثمر رسیده در این مسابقه را وارد دروازه حریف کرد. طیبی که در سال‌های اخیر پرافتخارترین بازیکن فوتسال ایران بوده و همراه با باشگاه غیرت به قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر کاپ قزاقستان و همچنین نایب‌قهرمانی و سومی در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کرده و در بنفیکا پرتغال نیز به نایب‌قهرمانی رسیده، حالا به یک افتخار مهم در تیم ملی دست یافت.
 
 
 شمسایی: می‌خواهیم بازیکنان‌مان را امتحان کنیم
پس از پایان مسابقه ایران برابر مالدیو،‌ وحید شمسایی در پاسخ به این پرسش که چه تیمی را دشوارترین رقیب ایران در مرحله انتخابی می‌داند، گفت: «احترام ویژه‌ای برای سه حریف خودمان قائل هستیم، اما قرقیزستان میزبان مسابقات است و دیدار با این تیم، دشوارتر از سایر بازی‌ها خواهد بود.» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد دیدار شاگردانش با تیم ملی ترکمنستان گفت: «هنوز بازی این تیم را ندیده‌ایم و امشب این کار را انجام می‌دهیم. ترکمنستان مانند سایر تیم‌ها خواهد بود. آمده‌ایم بازیکنان جدید خودمان را امتحان و آنها را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کنیم. تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم.» سعید احمدعباسی، بازیکن تیم ملی کشورمان تأکید کرد: «(با این نتیجه) به حریفان خودمان در جام ملت‌ها گفتیم از ابتدا قدرتمند هستیم.»

 


Page Generated in 0.0060 sec