printlogo


کد خبر: 243548تاریخ: 1400/12/11 00:00
ارزیابی هفته بیستم لیگ برتر
التهاب در صدر و قعر

نگاه فنی
حمید عرب  
 
قهرمان لیگ بیست و یکم چه تیمی است؟ استقلال که اکنون 3 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد یا قرمزهای پایتخت که خیال توقف ندارند؟ 
حتی سپاهان نیز هنوز امیدهایش برای رسیدن به صدر جدول زنده است. 10 بازی تا پایان لیگ باقی مانده و هنوز 30 امتیاز پیش روی تیم‌ها است. این وضعیت بدان معنا است که استقلال، پرسپولیس و سپاهان هرگز نمی‌توانند خود را از پیش برنده لیگ بیست و یکم بدانند. 
در قعر جدول نیز همین وضعیت برپا است و حتی پدیده مشهد نیز برای ماندن در لیگ برتر همچنان شانس دارد و تیم تراکتور با 16 امتیاز که در جایگاه سیزدهم قرار دارد، همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند. بنابراین در آن نقطه جدول نیز نمی‌شود با قاطعیت از سقوط تیمی صحبت به میان آورد. صدر و قعر جدول ملتهب است.
 
بازیکن هفته: 
مهدی عبدی (پرسپولیس)
در هفته‌ای که گذشت سعید باقرپسند نیز برای ذوب‌آهن دو گل به ثمر رساند اما حساسیت‌های تقابل پرسپولیس و مس رفسنجان که بواقع مهم‌ترین بازی هفته بود، سبب شد مهدی عبدی در نهایت به عنوان برترین بازیکن هفته لقب بگیرد. عبدی در بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی نقشی انکار‌ناپذیر داشته است. این بازیکن حتی شانس آقای گلی لیگ را هم دارد و اگر به همین منوال ادامه دهد، جای منشا را خواهد گرفت.
 
 
تیم هفته: 
پرسپولیس
گرچه دروازه‌بان پرسپولیس قدری مقابل مس رفسنجان متزلزل بود اما این تیم در همه خطوط فوتبال هماهنگی را مقابل مس رفسنجان به نمایش گذاشت و صاحب 3 امتیاز مهم و ارزشمند شد. پرسپولیس با ارائه این فوتبال بدون شک می‌تواند در هفته‌های آتی دوباره به صدر جدول برگردد، به شرط آنکه این نمایش ادامه داشته باشد. در ترکیب پرسپولیس بازیکنانی همچون کامیابی‌نیا، امیری، ترابی، عبدی، سیدجلال و حتی هنانوف نمایش تحسین برانگیزی داشتند.
 
 
مربی هفته: 
یحیی گل‌محمدی
یحیی گل‌محمدی برنده مهم‌ترین بازی هفته بود. او در روزی که با یک تصمیم شجاعانه لک را نیمکت‌نشین کرد و به گوهری میدان داد موفق شد 3 امتیاز دیگر از مس رفسنجان که این روزها یکی از بهترین تیم‌ها محسوب می‌شود، به چنگ آورد. این برد یحیی را به 3 امتیازی استقلال رساند. آیا او بزودی در صدر جدول دیده خواهد شد؟! گل‌محمدی عمیقاً دوست دارد خالق ششمین قهرمانی پی در پی تیمش باشد.
 
 
ناکام هفته: 
رسول خطیبی 
رسول خطیبی با آلومینیوم اراک روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و پی‌در‌پی امتیاز از دست می‌دهد. تازه‌ترین فرصت‌سوزی آلومینیوم اراک تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان است؛ تیمی که خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند. خطیبی با همین تیم تا رتبه سوم جدول نیز بالا آمده بود اما او اکنون در جایگاه نهم جدول قرار دارد و شانس رسیدن به سهمیه آسیا را هم از دست داده است.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec