printlogo


کد خبر: 243540تاریخ: 1400/12/11 00:00
پیروزی بزرگ در یک بازی پیچیده و نزدیک
بازگشت به مسیر قهرمانی؛ بیم‌ها و امیدها

نگاه
محمدقراگزلو    
 
پیش‌بینی بازیکنان و مربیان پرسپولیس در مورد امتیاز از دست دادن استقلال در مشهد درست از کار در آمد و با این مقدمه، پیروزی مقابل مس در بازی بزرگ این هفته مهم‌تر به نظر رسید. پرسپولیس یکی از سخت‌ترین مسابقات نیم فصل دومش را با برد پشت سر گذاشت تا دوباره چهره مدعی پیدا کند و البته تیم حریف را بیشتر از قبل در استرس از دست دادن امتیاز قرار دهد. پرسپولیس در شرایطی مقابل مس یک پیروزی بزرگ به دست آورد که تیم ربیعی فوتبالی قابل قبول و تاکتیکی ارائه می‌داد و قبل‌تر با شکست آلومینیوم و سپاهان در 5 هفته اخیر، آخرین بار در شرایطی پیچیده و با کمترین اختلاف گل به استقلال باخته بود.
 
تغییرات درست
پرسپولیس با وجود از دست دادن میلاد سرلک به‌عنوان ستون خط میانی ضربه بزرگی در نیمه نخست خورد اما تغییرات درست به کار یحیی و تیمش آمد و با حضور علی شجاعی در پست هافبک چپ، احسان پهلوان به مرکز زمین متمایل شد تا عنصر خلاقیت در خط میانی بیشتر شود. در عین حال بعد از رسیدن به نتیجه دلخواه شجاعی به دفاع چپ رفت تا شریفی مرکز زمین را ببندد و پهلوان دوباره در کناره‌ها بازی کند.
 
آمار نزدیک
پرسپولیس در شرایطی این بازی را با نتیجه‌ای قابل قبول برد که آمار می‌گوید مسابقه بسیار نزدیک و دشواری را پشت سر گذاشته است. از حیث مالکیت توپ، پرسپولیس 55 درصد زمان بازی توپ داشت و به اندازه حریف شوت زد (9 به 9) که کمی دقیق‌تر از مس بود (5 به 2 در چهارچوب) و شانس گل زیادی خلق نکرد (4 به 3) و ثبت نتیجه 3 بر یک با این آمار می‌تواند نشان دهنده هوشمندی و و تجربه بالای تیمی یحیی در این بازی مهم و سرنوشت ساز باشد.
 
امیدهایی که زنده شد
غیر از کم کردن اختلاف امتیاز و زنده نگه داشتن شانس قهرمانی، بازگشت مهدی عبدی با یک دبل به ترکیب نکته امیدوارکننده بزرگی بود. در عین حال پرسپولیس با این سه گل به 31 گل زده در این فصل رسید و عنوان بهترین خط حمله را با وجود تمام کاستی‌ها و ضعف‌ها در خط حمله مال خود کرد که می‌تواند قابل توجه باشد. نمایش درخشان ترابی به‌عنوان موتور محرکه تیم، بازگشت احسان پهلوان به روزهای خوب، تأثیرگذاری علی شجاعی به‌عنوان یک ژوکر کارآمد و کیفیت رو به بهبود وحدت هنانوف در خط دفاعی دیگر نکات امیدوار کننده این مسابقه مهم بود.
 
بیم‌هایی که وجود دارد
پرسپولیس بازی بزرگ هفته را برد و دوباره به کورس برگشت اما همچنان نکته‌هایی را به‌عنوان مسائل نگران‌کننده در راه قهرمانی دوباره این مجموعه می‌توان ردیف کرد. گل خورده مقابل مس همان گونه که خود یحیی اذعان کرد ساده‌تر از حد تصور به دست آمد و این باگ‌های دفاعی می‌تواند نگران‌کننده باشد. فضای پشت رامین رضاییان، عدم هماهنگی مدافعان میانی با هم، مدافعان کناری و گلر تیم و ضعف گلرها همچنان نگران کننده است تا جایی که تعداد گل خورده سرخ‌ها در پایان هفته بیستم به عدد 13 رسید که وقتی بدانیم تیم یحیی فصل قبل در 30 بازی فقط 14 گل خورده می‌تواند نگران‌کننده باشد.

Page Generated in 0.0060 sec