printlogo


کد خبر: 243532تاریخ: 1400/12/11 00:00
پرسپولیس 3 – مس رفسنجان یک
دو گام به جلو، بردی به ارزش طلا

دوشنبه 9/12/1400، هفته بیستم از بیست و یکمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت:19، بدون تماشاگر
داور: اشکان خورشیدی
گل ها: مهدی عبدی (20و74)کمال کامیابی‌نیا (34)
مس رفسنجان یک
گل: مجید علیاری (23)
کمک‌ها: مهدی عالیقدر- علی اکبر نوری
اخطار: سعید آقایی (پرسپولیس)، شاهین توکلی و عقیل کعبی (مس)
پرسپولیس: احمد گوهری، سیدجلال حسینی، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، سعید آقایی (۸۱-محمد شریفی)، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک (۳۲- علی شجاعی)، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی ترابی (۹۰- علی نعمتی)، مهدی عبدی (۹۰-مهدی مهدیخانی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
مس رفسنجان: داود نوشی‌صوفیانی، شاهین توکلی، مجید نصیری، فرشاد محمدی‌مهر (۷۱-حسن جعفری)، عقیل کعبی، سید مهدی حسینی (۷۹-حسین پورامینی)، مهرداد رضایی، مهدی ترکمان (83 - میثم تیموری)، محسن آذرباد (83 – فراز امامعلی)، مجید علیاری، گادوین منشا (۷۹- زاهر بن سلیمان)
سرمربی: محمد ربیعی
پرسپولیس با دو تغییر نسبت به بازی با گل‌گهر به مصاف تیم چهارم جدول رفت اما یک تغییر مهم در خط حمله برای این پیروزی بزرگ کافی بود. مهدی عبدی دو گل زد تا تیمش را دوباره به قهرمانی امیدوار کند و البته خودش برای قرار گرفتن در کورس آقای گلی قدم بزرگی بردارد.
تیم یحیی درست در سوت شروع بازی از تساوی استقلال در مشهد باخبر شدند و طبیعتاً برای برد و کم کردن اختلاف انگیزه مضاعفی گرفتند. ریتم سرخ‌ها در شروع بازی هم عالی بود در همان دقیقه یک موقعیتی نصف و نیمه ایجاد شد اما مس همان تیم سختکوش، دونده و تاکتیکی بود که تحت فشار قرار دادنش برای مدتی طولانی شدنی به نظر نمی‌رسید و این‌طوری بازی به تعادل کشیده شد.
پرسپولیس با دو شوت سرلک و پهلوان موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه حریف خلق کرد و مس هم یک شانس 50 درصدی با منشا داشت تا اینکه اشتباه ترکمان بازیکن مس و توپگیری و پاس سریع ترابی برای عبدی گل اول سرخ‌ها را باعث شد.
با وجود این فقط سه دقیقه طول کشید تا میهمان این گل خورده را جبران کند. دقیقه 23 ضدحمله سریع مسی‌ها با پاس آذرباد برای علیاری با ضربه آرام و دقیق او همراه شد تا همه چیز مساوی شود.
دقیقه 30 با مصدومیت و بیرون رفتن میلاد سرلک از بازی کار برای یحیی و تیمش سخت‌تر شد اما سه دقیقه بعد، در یک ضربه کرنر هوشمندانه با مانور و سانتر تماشایی پهلوان، کامیابی‌نیا با ضربه سر تیمش را پیش انداخت.
نیمه دوم نمایش دو تیم محتاطانه و منفعلانه‌تر بود و بعد از 15 دقیقه پرسپولیس با دو سه کرنر و یکی دو موقعیت نصف و نیمه خودی نشان داد، هر چند مس هم دو سه شانس نصف و نیمه گلزنی داشت. پرسپولیس با حرکات سریع ترابی و پاس‌های خلاقانه او موقعیت می‌ساخت و مس با ضدحملات سریع و پاس‌های خطرناک آذرباد صاحب موقعیت می‌شد هر چند دو بار خود آذرباد در موقعیت شوت قرار گرفت که ضرباتش دقیق نبود و یک بار هم شوت علیاری بلاک شد.
در نقطه مقابل نوشی‌صوفیانی یکی دو شوت و ضربه سر پرسپولیسی‌ها را مهار کرد و نگذاشت اختلاف بیشتر شود تا اینکه دقیقه 74 با پاس تودر ترابی، کنترل و پاس هوشمندانه شجاعی به عقب، مهدی عبدی گل سوم را زد و کار را تمام کرد تا استرس تیم و یحیی برای حفظ برد از بین برود.
در ادامه تغییرات تهاجمی ربیعی جواب نداد و پرسپولیس بازی را کنترل کرد. در بیست دقیقه پایانی مس یکی دو موقعیت نصف و نیمه پیدا کرد اما پرسپولیس به خواسته‌اش رسید و با پیروزی در این بازی بزرگ دوباره اختلافش با استقلال را به 3 رساند تا برای قهرمانی امیدوار بماند.

Page Generated in 0.0043 sec