printlogo


کد خبر: 243531تاریخ: 1400/12/11 00:00
سوژه

پیام سازمان خصوصی‌سازی برای هواداران
15 اسفند؛ زمان مشارکت برای افزایش سرمایه سرخابی‌ها
حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تأیید اینکه دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شدند، می‌گوید: «‌روز 15 اسفند امسال کسانی که کد بورسی دارند می‌توانند از طریق فرابورس ایران در افزایش سرمایه این دو باشگاه در قالب خرید حق تقدم سهام مشارکت کنند.»
او تأکید می‌کند: «در مرحله اول معادل 50 درصد سرمایه ثبت شده هر یک از دو باشگاه که حدود 350 میلیارد تومان می‌شود را مردم و هواداران می‌توانند از طریق مشارکت در افزایش سرمایه سرخابی‌ها خریداری کنند. همه کسانی که کد معاملاتی دارند اعم از افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در پذیره‌نویسی و خرید حق تقدم سهام دو باشگاه سرخابی‌ها مشارکت کنند.»
قربان‌زاده می‌گوید: «افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق سلب حق تقدم صورت می‌گیرد. به این معنا که منابع به دست آمده از این طریق طبق قوانین بازار در خود دو شرکت استفاده می‌شود و صرف افزایش سرمایه خواهد شد‌.»
 
 
سردار آزمون آماده دیدار با بایرن مونیخ می‌شود
تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و بایر لورکوزن در هفته بیست و پنجم بوندس‌لیگا به مصاف هم خواهند رفت. کسب سه امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم حیاتی است چرا که بایرن برای تداوم صدرنشینی و لورکوزن برای نزدیک شدن به دورتمند در رده دوم جدول نیاز به برد دارند. تمرینات لورکوزن برای دیدار شنبه آینده مقابل بایرن در حالی برگزار شد که سردار آزمون هم در این تمرینات حضور داشت.
با اعلام نشریه «بیلد» آزمون بدون مشکل در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد تا احتمالاً نخستین بازی خود را در بوندس‌لیگا با دیدار مقابل بایرن انجام بدهد. آزمون در نقل و انتقالات زمستانی از تیم زنیت روسیه به لورکوزن آمد اما در هفته‌های گذشته به دلیل ابتلا به کرونا و مصدومیت نتوانست این تیم را همراهی کند.
 
 
تیم ملی عراق به دنبال محمد ناظم‌الشریعه
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال پس از انجام مذاکرات ابتدایی با عراقی‌ها در تهران، دوشنبه شب همراه با میشائیل پطروس، مربی سابق تیم ملی ایران راهی عراق شده تا مذاکرات نهایی را انجام دهد. 
ناظم‌الشریعه نشستی با عدنان درجال، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال عراق برگزار کرد. درجال در مورد توسعه فوتسال در کشور عراق با سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت‌وگو و پیشنهاد قرارداد سه ساله‌ای را به او ارائه کرده است.
نشست نهایی برای توافق‌های نهایی و امضای قرارداد، امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر ورزش عراق انجام می‌شود. ناظم‌الشریعه از فدراسیون عراق درخواست کرده بیشتر از یک دستیار با خود به این کشور بیاورد. فردا درباره این مسائل تصمیم‌گیری خواهد شد.
شبکه تلویزیونی «الرابعه الریاضیه» خبر داد که ناظم‌الشریعه در آستانه سرمربیگری تیم ملی فوتسال عراق قرار گرفته است. این رسانه عراقی نوشت: «ناظم الشریعه، چهارمین مربی برتر دنیا به بغداد سفر کرده تا هدایت تیم ملی فوتسال عراق را برعهده بگیرد.»
سید محمد ناظم‌الشریعه در مورد سفرش به عراق گفت: «به درخواست وزارت ورزش عراق سفری به این کشور داشتم. صبح هم در دیداری با وزیر ورزش عراق در مورد طرح توسعه آموزش فوتسال صحبت‌هایی کردیم. در این جلسه در مورد نحوه آموزش و پیشرفت فوتسال در عراق حرف‌هایی زدیم. با توجه به اینکه ایران به عنوان یک برند در فوتسال دنیا شناخته شده است هر دو کشور می‌توانند در عرصه آموزش، مربیگری و... حتی تغییر تفکر و... همکاری‌هایی داشته باشند.»
او در پاسخ به این سؤال که به عنوان سرمربی تیم ملی عراق معرفی شده، تأکید کرد: «صحبت‌هایی مطرح شده و هیچ چیزی روی کاغذ نیامده اما فعلاً با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر ورزش عراق داشتیم فقط روی طرح توسعه و آموزش تمرکز داریم.»
 
 
قرارداد یک میلیاردی وحید شمسایی آماده امضا شد
با وجود تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایجاد شد، قرارداد وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال و شهاب سفال‌منش و مصطفی نظری دو دستیار او آماده امضا شده است.
شمسایی که در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم برای حضور در تیم ملی فوتسال ایران با او به توافق رسیده بود، بعد از عزل عزیزی خادم جلسه‌ای با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون برگزار کرد. این در شرایطی است که بعد از عزل موقت عزیزی‌خادم، احسان اصولی گفته بود که سرمربی تیم ملی ناظم‌الشریعه است و زمزمه‌هایی درباره منتفی شدن حضور شمسایی مطرح شده بود. بعد از آن اما گویا طی جلساتی که برگزار شد، شمسایی در تیم ملی ماند.
بعد از آن جلسه، ضمن منتفی شدن حضور دستیار اسپانیایی در تیم ملی فوتسال، قرار شد قرارداد شمسایی و دستیاران ایرانی‌اش تا پایان مسابقات لیگ امضا شود تا برگزاری اردوهای تیم ملی ایران برای حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در دستور کار قرار بگیرد.
گفته می‌شود قرارداد شمسایی یک میلیارد تومان (نزدیک به ۳۸ هزار دلار) برای یک سال است. همچنین شهاب سفال‌منش دستیار اول شمسایی ۵۰۰ میلیون تومان برای یک سال کار در تیم ملی دریافت خواهد کرد.
از سوی دیگر قرارداد اعضای کادر فنی تیم جوانان با هدایت علی صانعی هم آماده امضا است. صانعی بدون امضای قرارداد، تیم جوانان را به تورنمنت کافا (قهرمانی آسیای مرکزی) برد و این تیم را قهرمان کرد. احتمالاً قرارداد صانعی و همکارانش پیش از اعزام تیم جوانان به تورنمنت تایلند امضا شود.
 
 
تیم ملی فوتسال با سه مربی در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا؟
مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی، ایران باید به کشور قرقیزستان برود و با تیم میزبان، ترکمنستان و مالدیو بازی کند.
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که قصد داشت «میگوئل مورنو» دستیار اسپانیایی را به کادر فنی خود اضافه کند، بعد از منتفی شدن این موضوع اعلام کرد که یک مربی ایرانی دیگر را به جای میگوئل انتخاب می‌کند. با این حال تا امروز این اتفاق رخ نداده است و با توجه به فرصت باقیمانده تا مسابقات مقدماتی، احتمالاً حضور مربی جدید در کادر فنی به زمان دیگری موکول شود.
به این ترتیب وحید شمسایی، شهاب سفال‌منش و مصطفی نظری احتمالاً سه مربی ایران روی نیمکت تیم ملی در مسابقات مقدماتی هستند و انتخاب نفرات دیگر به مرحله نهایی قهرمانی آسیا موکول خواهد شد مگر اینکه شمسایی از مربیان موقت برای نشستن روی نیمکت تیم استفاده کند.
 

 


Page Generated in 0.0051 sec