printlogo


کد خبر: 243530تاریخ: 1400/12/11 00:00
تهران یا مشهد؛
کدام شهر میزبان ایران - لبنان می‌شود؟

تیم ملی فوتبال ایران نهم فروردین ۱۴۰۱ در آخرین دیدار از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، میزبان لبنان است؛ دیداری که با توجه به قطعی شدن صعود شاگردان اسکوچیچ، تأثیری در صعود تیم ملی نخواهد داشت اما به جهت تأثیرگذاری در جدول فیفا، برای تیم ملی اهمیت بسیاری دارد.
فدراسیون فوتبال در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم قدم‌هایی را برای میزبانی از این دیدار در یکی از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد و اهواز برداشته بود تا هواداران تیم ملی در خارج از پایتخت هم فرصت تماشای بازی‌های تیم ملی را داشته باشند.
این اتفاق در بیشتر کشورهای توسعه یافته و حتی آسیایی هم معمول است که دیدارهای خانگی خود را به شهرهای مختلف خود منتقل می‌کنند اما در ایران و در چند دهه گذشته این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداده و تیم ملی سال‌های سال است که در آزادی میزبانی می‌کند.
نظر فدراسیون فوتبال به برگزاری بازی در مشهد است اما تصمیم نهایی در این باره را باید اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بگیرد. اینکه آیا او موافق برگزاری بازی در این ورزشگاه هست یا خیر اهمیت دارد. چگونگی کیفیت زمین بازی و محل برگزاری تمرینات و مسائل اینچنینی از جمله مواردی است که سرمربی تیم ملی باید در موردش نظر بدهد و به همین دلیل فدراسیون بعد از دریافت نظر سرمربی تیم ملی در خصوص محل برگزاری بازی ایران و لبنان تصمیم‌گیری می‌کند.
علیرضا تاج‌فیروز، مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: «هنوز وضعیت برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد مشخص نشده و ورزشگاه امام رضا(ع) صرفاً به عنوان یک گزینه برای میزبانی این دیدار مطرح است.»
 

Page Generated in 0.0062 sec