printlogo


کد خبر: 243527تاریخ: 1400/12/11 00:00
عارف‌ها آماده باشند، شاید تفضلی هم در لیست باشد
کمبود مدافع در کره؛ شجاع و یکی از بین امید و مجید

امیر اسدی      
 
محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان از همراهی تیم ملی در دو بازی فروردین‌ماه مقابل کره‌جنوبی و لبنان، یکی از دغدغه‌های اصلی دراگان اسکوچیچ است. بخصوص که ایران و کره‌جنوبی رقابت حساسی برای کسب عنوان سرگروهی در جدول رده‌بندی دارند و در سئول تلاش می‌کنند تا با کسب امتیاز صدرنشین شوند. به جز کنعانی‌زادگان که همه می‌دانند به دلیل بروز چه اتفاقاتی محروم شده، سیاوش یزدانی هم قادر نیست تیم ملی را همراهی کند. مدافع 30 ساله استقلال به دلیل اینکه باید به خدمت سربازی برود و البته فعلاً نمی‌تواند به عضویت تیمی در بیاید، احتمالاً از حضور در اردوی تیم ملی محروم خواهد ماند.
سیاوش یزدانی امیدوار بود در غیاب محمدحسین کنعانی‌زادگان بتواند در ترکیب اصلی تیم ملی جایگاهی برای خود دست و پا کند اما این اتفاق رخ نخواهد داد. بنابراین اسکوچیچ از حالا برای انتخاب زوج مرکز خط دفاع تیم ملی باید متمرکز شود و عملکرد گزینه‌های مختلف را بررسی و آنالیز کند. شجاع خلیل‌زاده که در تمام بازی‌های دور دوم مقدماتی جام جهانی –به جز امارات که محروم می‌شود- بازی کرده و در ترکیب اصلی قرار گرفته، انتخاب نخست اسکوچیچ برای بازی در این پست است. او مورد اطمینان اسکوچیچ است و البته در دور مقدماتی نشان داده می‌تواند با استفاده از تجربه بالا و آمادگی بدنی‌اش خواسته‌های اسکوچیچ را به بهترین شکل ممکن در زمین پیاده کند.
اما زوج خلیل‌زاده چه کسی خواهد بود؟ امید نورافکن مقابل امارات در مرکز خط دفاع بازی کرد و یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی هم بود. بازی در پست مدافع وسط در تخصص نورافکن نیست، چرا که نه در سپاهان و نه در استقلال او را هرگز در این منطقه از زمین ندیده بودیم اما اسکوچیچ علاقه‌مند است تا از امید یک مدافع وسط ایده‌آل برای تیم ملی بسازد. اتفاقی که خیلی دور از دسترس هم نیست و نورافکن با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند حتی در این پست به ترکیب اصلی تیم ملی هم برسد.
مجید حسینی دیگر مدافعی است که می‌تواند زوج خلیل‌زاده در سئول و دیدار مقابل کره‌جنوبی باشد. حسینی هفته‌های متمادی است که در کایسری‌اسپور یکی از بهترین بازیکنان است و عملکردی کم ‌نقص در مرکز خط دفاعی این تیم ترکیه‌ای به نمایش گذاشته. او با تجربه بازی در جام جهانی 2018 و همچنین جام ملت‌های آسیای 2019 می‌تواند به ترکیب اصلی تیم ملی برسد و دوباره سری بین سرها بلند کند. شاید اگر ابتلای حسینی به کرونا نبود، او مقابل امارات هم در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت و نوبت به آزمایش امید نورافکن در مرکز خط دفاع نمی‌رسید.
این سه بازیکن، گزینه‌های نخست اسکوچیچ برای بازی در پست دفاع وسط تیم ملی هستند. اما چه بازیکنانی می‌توانند از غیبت سیاوش یزدانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کنند و به اردوی تیم ملی دعوت شوند؟ پاسخ این سؤال کمی مبهم است. عارف آقاسی که در نقل و انتقالات نیم‌فصل از استقلال به فولاد رفت و البته سابقه دعوت به آخرین اردوی تیم ملی را هم دارد، یکی از گزینه‌های اصلی مد نظر اسکوچیچ است. عارف غلامی هم که به تازگی از بند آسیب‌دیدگی رها شده و به ترکیب استقلال رسیده هم دیگر گزینه‌ای است که احتمال دعوت از او به تیم ملی وجود دارد. همچنین فرشاد فرجی هم امیدوار است بتواند دوباره به اردو دعوت شود و مورد توجه اسکوچیچ قرار بگیرد. هر چند او در این مدت از ترکیب اصلی پرسپولیس خارج شده و جای خود را به وحدت هنانوف داده است.
یکی دیگر از مدافعانی که می‌تواند مورد توجه اسکوچیچ قرار بگیرد، رایان تفضلی است. مدافع 196 سانتیمتری باشگاه وایکامب واندررز در لیگ یک انگلیس که امیدوار است روزی بتواند به اردوی تیم ملی برسد و با پیراهن ایران بازی کند. البته مشکلات سفر از انگلیس به ایران و همچنین هزینه‌های سرسام‌آور آن و اینکه تفضلی در تیم ملی یک مهره کلیدی نیست، شاید همه و همه باعث شوند تا اسکوچیچ فعلاً دور دعوت از رایان را خط قرمز بکشد و بیشتر به گزینه‌های داخلی اعتماد کند.
 

Page Generated in 0.0066 sec