printlogo


کد خبر: 243519تاریخ: 1400/12/11 00:00
یک محرومیت دیگر برای ورزش روسیه
سلب میزبانی والیبال قهرمانی جهان از روس‌ها

فشارهای افکار عمومی و همین‌طور چهره‌ها و تیم‌های بزرگ والیبال دنیا در نهایت منجر به گرفتن میزبانی روسیه در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2022 شد. آن هم در شرایطی که این ماجرا در اکثر رشته‌ها در جریان است و حتی کمیته بین‌المللی المپیک IOC هم در تلاش است تا محرومیت‌های شدیدی علیه ورزش روسیه وضع کند. محرومیت‌هایی نظیر کنار گذاشتن این تیم از جام جهانی فوتبال!
در ادامه واکنش‌ها به حمله روسیه در ورزش، فدراسیون جهانی والیبال که چندی پیش میزبانی روسیه در یکی از هفته‌های لیگ ملت‌های والیبال را لغو کرده بود، این بار تصمیم بزرگتری گرفت تا میزبانی این کشور در رقابت‌های قهرمانی جهان که قرار بود سال آینده برگزار شود را سلب کند. سایت فدراسیون جهانی در این باره نوشت: «هیأت مدیره FIVB به این نتیجه رسیده است که به‌دلیل جنگ در اوکراین، آماده‌سازی و برگزاری مسابقات جهانی روسیه غیرممکن است. بر این اساس تصمیم گرفته شده که میزبانی روسیه از این کشور سلب گردد. FIVB به‌دنبال یک کشور جایگزین دیگر خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که خانواده جهانی والیبال، از جمله فدراسیون‌های ملی، ورزشکاران، مسئولان و هواداران همگی از شرکت در یک جشنواره شاد و مسالمت‌آمیز ورزشی احساس امنیت و افتخار می‌کنند.» در چند روز گذشته بزرگان والیبال جهان به حمایت از اوکراین پرداختند و بسیاری از کشور‌ها مانند لهستان و فرانسه فدراسیون جهانی را تهدید کرده بودند که در صورت میزبانی روسیه، در هیچ رقابتی شرکت نمی‌کنند. همچنین بازیکنان سرشناسی مانند ایوان زایتسف ستاره والیبال ایتالیا و اروین انگاپت ستاره بازیکن تیم ملی فرانسه به حمایت از مردم اوکراین پرداختند.  قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از چهارم شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی ۶ شهر روسیه برگزار شود. مقرر شده بود تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی در شهر کراسنویارسک با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند بازی کند.
همه این اتفاق ها در شرایطی افتاد که عصر دیروز فدراسیون جهانی والیبال تیم های ملی روسیه و بلاروس را از تمام فعالیت های بین المللی محروم کرد.
 

Page Generated in 0.0046 sec