printlogo


کد خبر: 243515تاریخ: 1400/12/11 00:00
خبر

دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر قایقرانی رویینگ شد
هفته پایانی لیگ برتر قایقرانی رویینگ در حالی به میزبانی دریاچه آزادی برگزار شد که دانشگاه آزاد، قهرمانی‌اش را در پایان این رقابت‌ها جشن گرفت. بندر گناوه، اطلس تجارت، تِکرو، دانشگاه آزاد و منشور سبز جنوب تیم‌های حاضر در لیگ برتر رویینگ بودند که پس از چهار مرحله مسابقه، دانشگاه آزاد با ۱۸۲ امتیاز قهرمان شد. تِکرو با ۱۵۱ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و بندر گناوه با ۱۱۹ امتیاز رده سوم را از آن خود کرد. مسابقات در ماده‌های یک نفره سبک‌وزن ۵۰۰ متر، یک نفره سنگین‌وزن ۵۰۰ متر، دونفره ۵۰۰ متر، یک نفره سبک‌وزن ۲۵۰ متر، یک نفره سنگین‌وزن ۲۵۰ متر و مسابقه امدادی برگزار شد.
 
 
عضویت نماینده ایران در شورای جهانی ورزش‌های سنتی
نماینده ایران به عضویت شورای انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی درآمد. نشست سالانه انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی (ITSGA) به‌صورت وبیناری و به ریاست گی ژائوئن رئیس این انجمن از فرانسه برگزار شد که بررسی عملکرد سالانه و گزارش رؤسای قاره‌ها در این وبینار ارائه شد. در پایان نیز انتخابات برای دو کرسی باقی‌مانده شورای جهانی برگزار شد که علی فیض‌آسا از ایران توانست با ۲۳ رأی به عضویت شورای ITSGA درآید. دیگر کرسی این شورا نیز به نیراج کومار از هند رسید که صاحب ۲۲ رأی شد. شورای ITSGA متشکل از ۱۵ عضو است که انتخابات برای انتخاب دو عضو برگزار شد. گی ژائوئن از فرانسه، پره لاوگا از اسپانیا،  پائولو آویگو از ایتالیا، علی فیض آسا از ایران، مالما بارکا از نیجر، امونی از الجزایر، بهارات از هند، عزالدین بوزید از تونس، ویلفردو چائو از پرو، یونگ لی از کره جنوبی، حسین نارکر از آفریقای جنوبی، کارولینا پوبلته از شیلی، نیراج کومار از هند، رشیدی سالومو از کنگو و ژان کویکو از جزایر کاراییب، اعضای شورای انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی هستند.
 
 
 تصمیمی که فدراسیون جهانی گرفت
میزبانی کاراته وان از روسیه گرفته شد
فدراسیون جهانی کاراته میزبانی مسکو از آخرین مرحله رقابت‌های کاراته وان ۲۰۲۲ را لغو کرد. پیش از این قرار بود پنجمین مرحله رقابت‌های کاراته وان ۱۵ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ در مسکو برگزار شود. طبق اعلام فدراسیون جهانی، میزبان جدید آخرین مرحله رقابت‌های کاراته وان ۲۰۲۲ بزودی اعلام می‌شود. نخستین مرحله رقابت‌های کاراته وان ۲۰۲۲ در فجیره امارات برگزار شد. پورتو پرتغال (۲ تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱)، رباط مراکش (۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) و باکو آذربایجان (۱۱ تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۱) سه مرحله دیگر مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۲۲ است‌.
 
 
پایان تلاش شمشیربازان اپه و فلوره در آسیابدون مدال
شمشیربازان اپه و فلوره دختران و پسران ایران موفق به کسب مدال در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نشدند. در دومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی جوانان آسیا، رقابت انفرادی اسلحه اپه دختران و فلوره دختران و پسران برگزار شد و هیچ کدام از نمایندگان ایران موفق به کسب مدال نشدند. اما در اسلحه فلوره دختران، هانیه خوشخواهی تا یک قدمی کسب مدال پیش رفت که در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خورد. به این ترتیب رقابت نمایندگان ایران در بخش انفرادی بدون کسب مدال به پایان رسید و ایران از امروز (چهارشنبه) در بخش تیمی به رقابت می‌پردازد.
 

Page Generated in 0.0045 sec