printlogo


کد خبر: 243494تاریخ: 1400/12/11 00:00
ایتالیایی‌ها با حضور جوکوویچ در رم مخالف هستند
نوله همچنان علیه واکسن

ماجرای جوکوویچ و اصرارش به واکسن نزدن تمامی ندارد. کمیته ملی المپیک و معاون وزیر بهداشت ایتالیا در واکنش به امکان حضور تنیسور معروف جهان در رقابت‌های مسترز رم اعلام کردند که به‌دلیل آنکه جوکوویچ در برابر ویروس کرونا خود را واکسینه نکرده، مخالف حضورش در ایتالیا هستند.
«جیووانی مالاگو» رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا در واکنش به حضور نوواک جوکوویچ در رقابت‌های مسترر رم اظهار داشت: «مخالف حضور وی در این رویداد هستیم، بسیاری خانواده‌ها از ما می‌پرسند چرا او که واکسن نزده، حق ورزش دارد اما بسیاری از ورزشکاران و فرزندان آنها در شرایط مشابه از حضور در فعالیت‌های ورزشی گروهی منع می‌شوند.»
او تأکید کرد: «او یک ورزشکار حرفه‌ای است و هواداران بی‌شماری دارد و اگر به او اجازه بدهیم همین روند را ادامه دهد، به نوعی به جوانان پیام اشتباه ارسال کرده‌ایم.»
از سویی دیگر معاون وزیر بهداشت این کشور نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که او نیز مخالف حضور این تنیسور مطرح جهان در رم است.
او که با شبکه ۲۴ ایتالیا گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: «او الگوی ورزشی بسیاری از ورزشکاران در جهان است و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که قانون را زیر پا گذاشته و بین افراد تفاوت قائل شویم. هرگز صحبتی در مورد اعطای معافیت به نوواک جوکوویچ نشده و آنچه قانون فعلی است، تکرار می‌شود.»
این موضع‌گیری‌ها از زمانی مطرح شد که معاون وزیر ورزش ایتالیا در گفت‌و‌گویی از احتمال حضور جوکوویچ در رقابت‌های مسترز ایتالیا صحبت کرده بود.
جوکوویچ بارها گفته که واکسن نمی‌زند و همین موضوع باعث شد تا نتواند در گرنداسلم ملبورن هم شرکت کند.
 

Page Generated in 0.0126 sec