printlogo


کد خبر: 242098تاریخ: 1400/11/16 00:00
مخالفت هوشمندانه مدیران فدراسیون

سرمقاله
علی جوادی   
 
مدیران فدراسیون فوتبال رابطه‌ای بسیار مناسب با برنامه‌های سیما بخصوص فوتبال برتر و ورزش و مردم دارند و مجریان برنامه‌ها به شکلی شگفت‌انگیز در تمجید رئیس فدراسیون حرف می‌زنند.
در میان برنامه‌های تلویزیون فقط برنامه ورزشگاه به صورت مستقل عمل می‌کند و مردم حرف دل‌شان را از زبان مجری برنامه می‌شنوند و گاهی اوقات به اموات مجری درود می‌فرستند.
سوژه دیروز برنامه ورزشگاه، نامه فیفا به فدراسیون فوتبال بود و در این ارتباط قرار بود با مشاور حقوقی رئیس فدراسیون گفت‌و‌گویی صورت بگیرد؛ اما مجری برنامه گفت مدیران فدراسیون فوتبال با ارتباط تلفنی یا اسکایپی رفیعی با برنامه مخالفت کرده‌اند.
این انصراف و مخالفت البته کاملاً هوشمندانه و درست بود چون این برنامه دیگر از آن دست برنامه‌هایی نیست که مجری‌اش قربان‌ صدقه رئیس فدراسیون و مدیران دیگر این فدراسیون برود. این برنامه قرار است درباره حقیقت حرف بزند و مشخصاً مدیران فدراسیون فوتبال نمی‌پذیرند که در چنین برنامه‌ای حضور داشته باشند چون اینجا دیگر برنامه، چالشی است نه فرمایشی.
در همین 11 ماه که از عمر فدراسیون جدید می‌گذرد بارها با پنهانکاری فدراسیون مواجه شده‌ایم. مدیران فدراسیون همواره در تلاشند پارچه‌ای روی حقیقت بکشند؛ اما زمان کار خود را کرده و صورت واقعیت را به مردم نمایانده.
مدیران فدراسیون فوتبال ادعا کردند آن افطاری پرحاشیه با هزینه سایپا برگزار شده و زمانی که باشگاه سایپا تکذیب کرد، هیچ‌گاه درباره آن افطاری پرهزینه و جنجالی حرف نزدند. در مورد محل هزینه 70 میلیارد اهدایی برنامه و بودجه و همین‌طور 15 میلیارد وزارت ورزش هم هیچ نگفتند. کلاً هیچ‌گاه از شفاف‌سازی و پاسخگویی استقبال نکرده‌اند و این بار هم از بیان حقیقت استقبال نخواهند کرد و آنچه میان آنها و فیفا گذشت را به مردم نخواهند گفت.
رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم گفت من را می‌زنند تا به آنها پست بدهم اما هر نقطه فدراسیون فوتبال را که نگاه می‌کنی پر از فعالان فضای مجازی است. یا همه اینها رئیس را زده‌اند و به فدراسیون رسیده‌اند که این نشان از ضعف رئیس دارد و یا خود رئیس آنها را برای بستن دهان‌شان به فدراسیون آورده که باز هم نشان از ضعف رئیس دارد. کاش رئیس فدراسیون آنقدر که برای حریم خود احترام قائل بود، به خواست و نظر مردم هم احترام می‌گذاشت و جرأت می‌کرد در یک برنامه مستقل و آزاد درباره حقیقت حرف بزند.
 

Page Generated in 0.0055 sec