printlogo


کد خبر: 242096تاریخ: 1400/11/16 00:00
پاسخ فدراسیون تنیس به یک ابهام
چرا پول‌های ثبت نام را به حساب شخصی ریختند؟

مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان به‌مدت دو هفته در کیش در حال برگزاری است و واریز هزینه ثبت‌نام برای حضور در این رویداد حرف و حدیث‌هایی ایجاد کرد، به طوری که خبرگزاری ایسنا از واریز هزینه ریالی ثبت‌نام به حساب شخصی خبر داد؛ موضوعی که ابهام‌های زیادی ایجاد کرد و این سؤال را به وجود آورد که چرا به جای حساب فدراسیون، این مبلغ به حساب یکی از کارکنان فدراسیون پرداخت شده است؟ در حالی که اصل مبلغ باید به دلار باشد.
فرزین ضیاآذری، دبیر فدراسیون تنیس درباره این موضوع توضیح می‌دهد و می‌گوید:«ما مسابقات بین‌المللی را باید طبق آن چیزی که به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ایم برگزار کنیم و فدراسیون جهانی هزینه ثبت‌نام در مسابقات بین‌المللی را از سال ۲۰۲۲، ۵۵ دلار در نظر گرفته است.»
او ادامه داد:«ما اعلام کردیم که هزینه ثبت‌نام در مسابقات ۵۵ دلار است و حتماً باید آن را هم به‌صورت دلاری تحویل دهند اما باز هم در این میان نفراتی پیدا می‌شوند که می‌خواهند هزینه را به‌صورت ریالی پرداخت کنند و زحمت حساب و کتاب کردن و تبدیل آن بر گردن ما می‌افتد. سال گذشته که در شیراز مسابقات بین‌المللی برگزار کردیم، صراف آوردیم و پول‌ها را از بازیکنان به‌صورت ریالی می‌گرفت و آن را به دلار تبدیل می‌کرد.»
ضیا آذری در پاسخ به این پرسش که چرا هزینه ثبت‌نام به حساب شخص واریز شد نه حساب خود فدراسیون؟ می‌گوید:«اصلاً نباید این پول را به حساب شخص واریز کنند و اگر این کار را انجام می‌دهند فقط به خاطر کم کاری خودشان در تهیه هزینه ثبت‌نام به‌صورت دلار است. اگر پول به حساب فدراسیون واریز شود، فدراسیون اجازه خرید ارز آزاد ندارد. وقتی گفتیم به حساب این فرد واریز کنند فقط برای این است که بلافاصله بتوان این پول ریالی را به دلار تبدیل کرد و تسویه حساب را انجام داد. اگر ما بخواهیم ارز نیمایی تهیه کنیم با توجه به ثابت نبودن نرخ دلار، ممکن است عددی که مجبور شویم بعد از چند هفته برای تهیه دلار پرداخت کنیم، کم و زیاد شود که این مسأله مشکل‌ساز خواهد شد.»

Page Generated in 0.0059 sec