printlogo


کد خبر: 242082تاریخ: 1400/11/16 00:00
۴ فروردین، روز امید و نگرانی کره‌جنوبی

مازیار گیلکان
 
کره جنوبی در پی دهمین صعود پی در پی به جام جهانی، از تیم‌های باتجربه فوتبال آسیاست، با زیسته‌های بیشتری در فوتبال جهان در مقایسه با ایران. این تجربیات آسان به دست نیامده‌اند و حاصل کار جدی و هدفمند در فوتبال کره جنوبی است؛ کشوری که تجربه برگزاری جام جهانی هم دارد، پیش از آنکه قطر بخواهد از آسیا با فرمول‌های غیرمتعارف میزبان جام جهانی باشد.
کره‌جنوبی اگرچه در جدول گروه A عقب افتاده اما هنوز برای صدرنشینی می‌جنگد. جدل اصلی گروه A بر سر صدرنشینی است و کره از تلاش دست برنمی‌دارد تا جایگاه ایران را مال خود کند.
پائولو بنتو درباره بازی با ایران چنین نظری دارد: «رکوردهای گذشته چیزی نیست که بتوانیم آن را تغییر دهیم. ما اکنون درباره حال و آینده صحبت می‌کنیم. بازی با ایران چالش خوبی برای ما خواهد بود.»
برای کره جنوبی ۴ فروردین ۱۴۰۱ روزی سرنوشت‌ساز است. آنها باید در زمین خود مقابل ایران بازی کنند و می‌دانند که آن روز سرنوشت صدرنشینی تعیین می‌شود. کره جنوبی اگرچه در مسیر جام جهانی تا امروز صدرنشینی را به ایران باخته اما منتظر بازی ۴ فروردین نشسته تا معادله را عوض کند.
ایران اما طی سالیان اخیر نشان داده که بازی با کره جنوبی برایش ماجرای پردردسری نیست، بلکه این کره جنوبی است که باید نگران بازی با ایران باشد.
از هیجان‌انگیزترین بازی‌های آسیایی در راه جام جهانی همین بازی ۴ فروردین کره و ایران است؛ نمایشی از ستاره‌های فوتبال آسیا برای صعودی جذاب به جام جهانی قطر.
 

Page Generated in 0.0048 sec