printlogo


کد خبر: 242080تاریخ: 1400/11/16 00:00
همان همیشگی!

آیسان سعیدی – هفته هشتم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد تا شرایط دو گروه بیشتر و بهتر مشخص شود. در گروه A ایران تکلیف خود را از هفته هفتم مشخص کرد و به‌عنوان نخستین تیم آسیایی به جام جهانی سلام گفت و بلیت قطر را رزرو کرد. در ادامه و در هفته هشتم نوبت به کره جنوبی رسید که به‌عنوان دومین تیم آسیا صعود خود را به جام جهانی قطعی کند تا تکلیف گروه A در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها نهایی شود.
در گروه B اما اوضاع بسیار پیچیده است. از ابتدا مشخص بود که با تجمع سه قدرت آسیا در این گروه یعنی ژاپن، عربستان و استرالیا تکلیف صعود به دقیقه 90 کشیده خواهد شد. عربستان البته با رنار بازی‌ها را عالی آغاز کرد و تا همین هفته بدون باخت بود برعکس ژاپن که با باخت در خانه برابر عمان برانکو شروع کرد و با برد مقابل عربستان و استرالیا نشان داد که قرار نیست قطر 2022 بدون ژاپن باشد.
استرالیا اما روند افتان و خیزانی را داشته و 2 بازی هفته پایانی در مقابل دو مدعی جدی یعنی عربستان و ژاپن تکلیف آنها را مشخص خواهد کرد. دو بازی که گره کور این گروه را نیز باز می‌کند و دو مسافر جام جهانی را مشخص می‌کند. از بین این 3 مدعی یکی به پلی آف خواهد رفت؛ آنچه به نظر می‌رسد، گزینه اصلی استرالیا باشد و عربستان و ژاپن مدعیان اصلی صعود باشند. اتفاقی که در حقیقت نشان می‌دهد حضور در جام جهانی برای آسیا منحصر به 4 قدرت اصلی یعنی ایران، کره، ژاپن و عربستان شده.
پرونده امروز تیم‌های قاره آسیا را بررسی می‌کند.

Page Generated in 0.0067 sec