printlogo


کد خبر: 242076تاریخ: 1400/11/16 00:00
نگاهی به صحبت‌های سرپرست پیشین پرسپولیس
از داستان عجیب کنعانی تا میلیاردر شدن یک مهاجم

 سید مجید صدری، سرپرست مستعفی باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه 11، حرف‌هایی به زبان آورد که جو هواداری را متشنج کرد اما ادعاهای او قابل بررسی است.
 
 داستان کنعانی
 
سرپرست قبلی باشگاه، وقتی به سؤالی در خصوص نقل و انتقالات رسید، بعد از کلی تعریف و تمجید از محمدحسین کنعانی‌زادگان، طوری صحبت کرد که انگار در نیم‌فصل دوم لیگ قبلی، هیچ مذاکره‌ای با این مدافع ملی‌پوش انجام نشده است. این ادعا در حالی مطرح شد که مدیران باشگاه قبل از پایان فصل قبل، با انتشار نامه‌ای از 5 بازیکن تیم که قراردادشان به اتمام رسیده بود، دعوت کردند تا در باشگاه حاضر شده و اقدام به تمدید قرارداد یا مذاکرات کنند. 
نام کنعانی هم در این لیست به چشم می‌خورد. البته در نامه قید شده بود که بارها به‌صورت رو در رو، شفاهی، کتبی و ارسال پیام در فضای مجازی از تک‌تک این بازیکنان دعوت شده تا برنامه خود برای تمدید قرارداد را اعلام کنند. 
جالب اینکه ساعاتی بعد از این ادعای صدری، کنعانی با انتشار یک استوری، ضمن تأیید مذاکرات با باشگاه اعلام کرد پیشنهاد پرسپولیس کمتر از انتظاراتش بود.
 
 شهریار میلیاردر شد!
بخش دیگری از صحبت‌های صدری در مورد شهریار مغانلو بود.
 او اعلام کرد باشگاه برای رضایتنامه شهریار مبلغ 50 هزار دلار و برای عقد قرارداد با این بازیکن مبلغ ناچیزی (بخوانید یک میلیارد و 500 هزار تومان) برای نیم‌فصل هزینه کرد اما باشگاه سپاهان چیزی حدود 300 یا 400 هزار دلار برای رضایتنامه داد، یک بازیکن (محمد محبی) را به سانتاکلارا فرستاد و مجموعاً برای جذب شهریار، حدود 40 میلیارد خرج کرد! اگر این صحبت‌ها حقیقت داشته باشد، فقط از یک سو، پرسپولیس بازیکن 40 میلیاردی را از دست داده و از طرف دیگر، باید نهادی وارد عمل شود و از باشگاه سپاهان بپرسد واقعاً 40 میلیارد هزینه کرده‌اند که بازیکن نیمکت‌نشین جذب کنند؟ داستان چیست که این وسط شهریار میلیاردر شد و دو باشگاه به جان هم افتادند!
 
 درآمد یا بدهی؛ مسأله این است
بخشی از صحبت‌های صدری هم قابل توجه است. همه می‌دانند که قسمتی از بودجه‌ای که در زمان ریاست هیأت مدیره و سپس سرپرستی صدری به حساب باشگاه واریز شد، برچسب پول قرضی داشت. با این حال، بعضی از منتقدان می‌گویند چطور ممکن است قرض گرفتن پول، در پروسه درآمدزایی محسوب شود؟ معمولاً مبلغی که به‌عنوان بدهی ثبت می‌شود باید با سود کلان به طلبکاران بازگردد ولی صدری اعتقاد دارد قرض گرفتن هم نوعی درآمدزایی است. حالا اینکه درویش چطور باید این پول‌های قرضی را برگرداند، موضوع دیگری است که بعید می‌دانیم کسی در موردش حرف بزند!
 
 وعده جذاب یک مهندس 
صدری در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: «اگر به من اعتماد کنند و بگویند سه سال یا چهار سال هیچ کاری به باشگاه ندارند و ما را تغییر نمی‌دهند، من قول می‌دهم بعد از آن، کل بدهی‌ها را می‌دهم و باشگاه را با سود به وزارتخانه برمی‌گردانم. نه تنها دنبال پیمان‌ مدیریت نیستم بلکه هر گارانتی هم بخواهند، در اختیارشان می‌گذارم.» این وعده جنجالی صدری می‌تواند حال و احوال باشگاه پرسپولیس را تغییر بدهد اما سؤال اینجاست؛ کسی که بعد از یکسال مدیریت اقتصادی و سپس اجرایی در باشگاه، با بدترین شرایط، پرسپولیس را تحویل رضا درویش داد و باعث شد اختلافات منجر به استعفای سرمربی و تجمع هواداران شود، چطور چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند. به نظر شما اگر صدری در همین یکسال، بخشی از برنامه‌هایی که ادعای اجرای آن را دارد، انجام می‌داد، امروز شرایط پرسپولیس چگونه بود؟ آیا کار به این نقطه می‌رسید؟
 

 


Page Generated in 0.0039 sec