printlogo


کد خبر: 242068تاریخ: 1400/11/16 00:00
توپ و تور

صالحی امیری: به دنبال کاهش تهدیدات و تولید فرصت‌ هستیم
برگزاری انتخابات به صلاح من هم است
 رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک همراه حمید سجادی، وزیر ورزش به پکن سفر کرده تا در حاشیه برگزاری المپیک زمستانی، دیدارهایی با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک داشته باشد. صالحی امیری صبح جمعه درباره برنامه‌ای که در سفر به پکن دنبال می‌کند، گفت:«برای ورزش کشور بسیار مهم است که در مسائل بین‌المللی روابط خوبی داشته باشد. یکی از مسائل مهم برای ما کاهش تهدیدات و تولید فرصت‌ است؛ ضمن اینکه باید در روابط دیپلماتیک ورزشی و کسب کرسی هم عملکرد خوبی داشته باشیم. با دعوت توماس باخ، من و سجادی به پکن سفر کرده‌ایم.»
او ادامه داد:«بعد از افتتاحیه و از روز شنبه ملاقات‌های ما با مسئولان بخش‌های مختلف آغاز می‌شود که یکی از این افراد، توماس باخ است. وزیر ورزش چین و کره‌جنوبی هم از دیگر نفراتی هستند که با آنها دیدار خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم تا در این دیدارها مجموع تلاش‌های ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور را منعکس کنیم. ما اخیراً در فوتبال و چند رشته دیگر از جمله کشتی و کاراته و ... موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم و با بیان این اتفاقات به دنبال افزایش حمایت‌های مادی و معنوی هستیم.»  
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید حمایت‌های بین‌المللی را افزایش دهیم، گفت: «این کار را انجام می‌دهیم تا اگر مزاحمتی برای ایران قرار است باشد، این موانع را بردارند. نکته دیگر رفع تعلیق جودو است؛ اصل تعلیق ظالمانه است و ما هم تلاش می‌کنیم این مسیر را هموار کنیم.» صالحی‌امیری وقتی با سؤالی درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک مواجه شد، همان توضیحات قبل را داد و گفت:«آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که هر چه سریع‌تر ثبات مدیریتی شکل بگیرد چون سال بعد ۳ رویداد مهم بازی‌های آسیایی، جوانان و کشورهای اسلامی را پیش رو داریم. نمی‌توان سیستم را بدون ثبات مدیریتی نگه داشت. در مجمع عمومی کمیته، پیشنهاد من برگزاری انتخابات در اولین فرصت خواهد بود که به صلاح ورزش و حتی خود من است.»
 
 
دستور جلسه مجمع برای اعضا ارسال شد
تعیین زمان انتخابات در 17 اسفند
 کمیته ملی المپیک دستور جلسه و دعوتنامه حضور در مجمع ۱۷ اسفند را برای اعضا ارسال کرد.
مجمع عادی کمیته ملی المپیک قرار است ۱۷ اسفند برگزار شود. طبق اساسنامه باید دعوتنامه و دستور جلسه حداقل یک ماه قبل از مجمع  برای اعضا ارسال شود، از این رو کمیته ملی المپیک، دعوتنامه و دستور جلسه را برای اعضا ارسال کرد. ارائه گزارش عملکرد کمیته ملی المپیک در سال ۹۹، ارائه گزارش حسابرس قانونی، ارائه گزارش خزانه‌دار کمیته ملی المپیک، بررسی دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات و تصویب آن، تعیین تاریخ مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و همچنین بررسی درخواست عضویت دو فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و  
کونگ فو و هنرهای رزمی به صورت عضو میهمان در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، دستور مجمع عمومی کمیته ملی المپیک است. قرار است گزارش حسابرس و دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات یک هفته قبل از برگزاری مجمع برای اعضا ارسال شود.
قرار بود مجمع 17 اسفندماه، مجمع انتخاباتی باشد اما اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به یکباره یادشان افتاد که آیین‌نامه منطبق بر اساسنامه جدید را ننوشته‌اند و به همین خاطر انتخابات عقب افتاد. یک جلسه برای تدوین دستورالعمل پشت سر گذاشته شده و قرار است این روال ادامه داشته باشد که با توجه به سفر صالحی امیری به پکن در شروع هفته جلسه بعد هیأت اجرایی برگزار نمی‌شود.

 


Page Generated in 0.0047 sec