printlogo


کد خبر: 242061تاریخ: 1400/11/16 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم
میزبانی که میهمان بود

ارزیابی
آرین  برزگر   
 
 هشت هفته بدون باخت
نساجی فصل را با پیروزی مقابل فجرسپاسی آغاز کرد. اما آنها در شش بازی بعدی رنگ پیروزی را ندیدند. به طوری که از هفته دوم تا هفتم، سه شکست و سه تساوی را تجربه کردند. آنها از هفته هشتم با پیروزی مقابل پدیده روند حرکتی‌شان را تا حدودی بهبود بخشیدند و تا پایان فصل نباختند. سه پیروزی و پنج تساوی کارنامه‌ای بود که شاگردن ساکت الهامی از خود به جا گذاشتند.
 
اسلامی مؤثرترین بازیکن
22 بازیکن در نیم‌فصل اول برای نساجی به میدان رفتند که عملکرد کریم اسلامی بازیکن شماره 11 این تیم نسبت به بقیه بهتر بود. او در 14 بازی به میدان رفت که در شش مسابقه تعویض هم نشد. اسلامی در مجموع 1144 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، چهار گل زد و یک پاس گل هم داد. البته او در جام حذفی هم یک گل به گل‌گهر سیرجان زد. ضمن این که مرتضی منصوری با سه پاس گل، بهترین پاسور قائمشهری‌ها بود. علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی هم تنها بازیکن این تیم بود که در تمام 15 بازی به طور ثابت به میدان رفت. او در پنج بازی هم دروازه تیمش را بسته نگاه داشت.
 
حضور در جمع هشت تیم حذفی
نساجی در اولین بازی جام حذفی میهمان تیم لیگ یکی آرمان گهر سیرجان بود. حسن نجفی در دقیقه 13 تک گل تیمش را زد و در ادامه بازیکنان میزبان هر چه تلاش کردند، موفق به تغییر نتیجه نشدند. آنها در مرحله بعد و به حکم قرعه مسابقات، حریف تیم پرمهره گل‌گهر سیرجان شدند. ابتدا نساجی توسط مرتضی منصوری در دقیقه 16 به گل رسید اما شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقیقه 30 توسط رضا شکاری کار را به تساوی کشاندند. در نیمه دوم این شاگردان ساکت الهامی بودند که از فرصت‌های‌شان بهتر استفاده کردند. در دقیقه 78 کریم اسلامی و در دقیقه 2+90 رضا جعفری دروازه گل‌گهر را باز کردند تا یک پیروزی ارزشمند به دست آورند.
 
استعفای ساکت الهامی
بعد از باخت به نفت آبادان در هفته چهارم، ساکت الهامی از هدایت تیم نساجی استعفا داد. البته گفته می‌شد که او در جریان محرومیت 6 جلسه‌ای‌اش قرار داشته و به همین دلیل تصمیم به جدایی گرفته است. هر چند ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی بلافاصله مخالفتش را در این خصوص اعلام کرد اما بعد از اعتراض آنها به رأی کمیته انضباطی، محرومیت الهامی به سه جلسه کاهش پیدا کرد. سیف‌الله‌پور مدعی بود: «ساکت الهامی 6 هفته محروم می‌شود و گفتند این تصمیم به‌دلیل بی‌احترامی و تشویش اذهان بوده. وقتی داور اشتباه می‌کند، چه می‌شود؟ باید اعلام شود که چرا داور بازی دربی چند هفته محروم شد؟ دلیلش را همه باید بدانند. آنها مصونیت دارند و ما نداریم؟ آنها خانواده دارند و ما نداریم؟ چرا مردم نباید دلیل محرومیت‌ها را بدانند؟»
 
میزبانی در خارج از استان
تیم نساجی از همان ابتدای لیگ به‌دلیل نداشتن زمین چمن آماده در قائمشهر، مجبور به برگزاری بازی‌های خانگی‌اش در ورزشگاه شهدای ساری شد. آنها در پنج بازی مقابل فجرسپاسی، نفت آبادان، پیکان، پدیده و آلومینیوم در ساری به میدان رفتند اما کیفیت نامناسب زمین آنجا، باعث شد تا بازی حذفی‌شان مقابل گل‌گهر و بازی با ذوب آهن را در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار کنند و بازی با نفت مسجدسلیمان را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان. الهامی خودش را به مارکوپولو هم تشبیه کرده بود: «امیدوارم روزی بتوانیم در زمین خودمان میزبان باشیم، هرچند که فکر می‌کنم مارکوپولو شده‌ایم و نمی‌دانیم بازی بعدی را کجا باید برگزار کنیم. اگر حدادیان نبود ما باید در جاده ابریشم می‌چرخیدیم و در مسیر می‌خوابیدیم تا برای بازی بعدی آماده شویم.»
 
15 دقیقه اول گل نزن
اگر قرار است با نساجی بازی کنید، خیال‌تان از 15 دقیقه ابتدایی بازی‌ها راحت باشد. چون شاگردان ساکت الهامی عادت ندارند در این مدت مشخص دروازه حریف‌شان را باز کنند. آنها در نیمه اول خیلی کم گل می‌زنند. از 14 توپی که موفق شدند از دروازه حریف‌شان عبور دهند، فقط چهار توپ آن در نیمه اول بوده است.
 
ورزشگاه وطنی، از فصل آینده
پس از پایان فصل گذشته کار تعویض و عملیات اجرایی چمن ورزشگاه شهید وطنی شروع شده و مشخص نیست نساجی از چه زمانی می‌تواند در این ورزشگاه بازی کند. رحیم درزی خلردی رئیس هیأت فوتبال مازندران دو ماه پیش این‌طور گفته بود: «در حال حاضر نیمی از این فصل مسابقات لیگ برتر پشت سر گذاشته شده و با توجه به اینکه آماده‌سازی ورزشگاه وطنی قائمشهر جهت حضور تماشاگران و برگزاری مسابقات در سطح استاندارد لیگ برتر، زمانی بیش از پایان این لیگ را می‌طلبد، بهره‌برداری عاجل از ورزشگاه شهدای ساری برای میزبانی مسابقات نساجی ضروری به نظر می‌رسد.»
 

Page Generated in 0.0056 sec