printlogo


کد خبر: 242056تاریخ: 1400/11/16 00:00
یک انتخاب، یک دنیا انتظار
قلب باشگاه استقلال در دست آرش

یادداشت
حمیدرضا عرب  
 
ریاست آکادمی باشگاه استقلال، پستی که به تازگی از سوی مصطفی آجورلو به آرش برهانی سپرده شده بسیار پراهمیت و حساس است. شاید در ظاهر ریاست بر این حوزه مسئولیتی معمولی و از دیدگاه برخی سطح پایین تلقی شود اما برهانی در حقیقت صاحب استراتژیک‌ترین نقطه باشگاه استقلال شده است. جایی که حتی می‌توان به قلب این باشگاه نیز تشبیه کرد و آن را یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در این باشگاه دانست.
برهانی مسئولیتی را در باشگاه استقلال به عهده گرفته که در سال‌ها حیات باشگاه استقلال به‌طور جدی به آن توجه نشده است. نه اینکه در این سال‌ها کاری برای تیم‌های پایه یا آکادمی باشگاه استقلال نشده باشد، این‌طور نیست. همین حالا می‌شود ده‌ها نام را کنار هم قطار کرد که از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان رسیده‌اند و حتی به دایره لژیونرها نیز پیوسته‌اند.
در واقع آنچه در سال‌های اخیر رخ داده فرایند سلسله اقدامات نه چندان حرفه‌ای و منطبق با استانداردهای روز دنیا است، اما چنانچه آکادمی باشگاه استقلال بر اساس یک چارت مدیریتی منظم و برخوردار از مربیان مجرب و دارای بنیه اقتصادی مناسب به فعالیت خود ادامه دهد، تردیدی نیست که نتیجه محصولات تیم‌های پایه استقلال بسیار بارزتر نیز خواهد بود.
در واقع از آرش برهانی که خود در دوران حرفه‌ای فوتبالیست قابلی بود و اثربخشی تیم‌های پایه را بخوبی درک می‌کند انتظار است در این مسیر قدم برداشته و برنامه‌ای جامع که متضمن آینده باشگاه استقلال باشد را تدوین کند و اجازه ندهد زیرمجموعه‌اش دیمی حرکت کرده و برنامه‌ای اصولی و دقیق برای آینده نداشته باشد.
زمانی که صمد مرفاوی در تیم‌های پایه استقلال کار می‌کرد یا مرحوم رضا احدی، بازیکنان بزرگی تحویل باشگاه استقلال شدند که از همان دوران جوانی توانستند در تیم بزرگسالان بدرخشند. دلیل موفقیت این مربیان در دوران فعالیت خود در تیم‌های پایه استقلال، عشق و علاقه وافر به این باشگاه بود وگرنه آنها دستمزد آن‌چنانی از استقلال دریافت نمی‌کردند و حتی امکانات بزرگی نیز در اختیارشان نبود.
برهانی نیز از همین فاکتور بهره‌مند است و او را می‌شود یکی از دوستداران همیشگی باشگاه استقلال دانست. این در واقع اولین قدم است برای موفقیت که مدیر جدید آکادمی باشگاه استقلال از آن بهره‌مند است اما آنچه به عملکرد آرش رنگ و جلای خاص‌تری می‌بخشد، برخورداری از چارت منسجم و بودجه کافی است که در این راه مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال نیز باید به این چهره به یادماندنی باشگاه استقلال یاری رساند تا حضور آرش در تیم‌های پایه به یک جا‌به‌جایی صرفاً رفاقتی تعبیر نشود و برهانی بتواند باری از روی دوش استقلال برداشته و منشأ خدمات برای آینده این باشگاه شود.
بدون شک اگر مدیرعامل باشگاه استقلال برهانی و همکارانش در آکادمی را در سودهای احتمالی بابت پرورش بازیکنان با استعداد سهیم کند، شکی نیست که انگیزه آنها نیز فزونی خواهد گرفت و استقلال به سمت سازندگی بیشتر در این حوزه نیز پیش خواهد رفت.
بواقع نام باشگاه استقلال آن‌قدر بزرگ است که قابلیت ساختن بازیکنان بسیاری را برای سطح بزرگسالان فوتبال ایران داشته باشد. به این نام‌ها بنگرید: مهدی پاشازاده، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، وحید طالب‌لو، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، بهشاد یاورزاده، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، امید نورافکن، محسن کریمی، سید‌حسین حسینی و بسیاری از نام‌های دیگر که توسط تیم‌های پایه استقلال به فوتبال ایران معرفی شدند و پله‌های ترقی را طی کردند.
استقلال ظرفیت ساختن تعداد قابل توجه‌تری از بازیکنان را برای تیم ملی ایران دارد که باید با توجه ویژه به آکادمی به این دستاورد بزرگ رسید. آنچه اما مایه امیدواری شده این است که یک چهره محبوب و علاقه‌مند این بار ریاست کمیته را به عهده گرفته که این، دایره انتظارات را هم از شماره 9 سابق استقلال گسترده‌تر خواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0059 sec